Przetarg nieograniczony na Budowę oczyszczalni ścieków w Hubach oraz kanalizacji sanitarnej w Hubach Adamowie i Rzerzęczycach Etap I
L.dz. 3411/12.1/09
O G ŁO S Z E N I E O Z A M Ó W I E N I U
Nazwa zamówienia: „Budowa oczyszczalni ścieków w Hubach oraz kanalizacji sanitarnej w Hubach Adamowie i Rzerzęczycach Etap I”
- Nazwa (firma) i adres Zamawiającego
Gmina Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice, tel. 3281-122, fax 3281-121, strona internetowa: www.bip.klomnice.pl, godziny urzędowania: poniedziałek 8.00 – 16.00; wtorek – piątek 7.30 – 15.30
- Określenie trybu zamówienia – Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych - tekst jednolity wprowadzony Obwieszczeniem Marszałka Sejmu z dnia 20 listopada 2007 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy, opublikowany w Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz następujące zmiany opublikowane w Dziennikach Ustaw z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420, Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545, Nr 91, poz. 742 + nowelizacja z 5 listopada 2009 r., a także wydane na podstawie niniejszej ustawy Rozporządzenia wykonawcze dotyczące przedmiotowego zamówienia publicznego.
- Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia - www.bip.klomnice.pl
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
Przedmiotem zamówienia jest Budowa oczyszczalni ścieków w Hubach oraz kanalizacji sanitarnej w Hubach, Adamowie i Rzerzęczycach – Etap I.
Lokalizacja inwestycji w miejscowościach: Huby, Adamów, Rzerzęczyce, województwo śląskie, powiat częstochowski, gmina Kłomnice.
Wykonanie prac obejmuje następujący zakres robót:
I. Siec kanalizacji sanitarnej:
1. Kolektory kanalizacji sanitarnej 250mm – 3447,5mb;
2. Kolektory kanalizacji sanitarnej 200mm – 1730 mb;
3. Przykanaliki 160 mm do pierwszej studni - 248/2480 szt./mb;
4. Pompownie ścieków - 2 szt.
5. Rurociąg tłoczny 160 mm – 733,5 mb
II. Kompletna biologiczno – mechaniczna oczyszczalnia ścieków SUPERBOSS 1000 o wydajności 1.065 m3/d (dla I etapu będzie to 685 m3/d ścieków), wraz z pomieszczeniami socjalnymi.
1. Dostawa i montaż urządzeń oczyszczalni ścieków wraz z rurociągami oraz usługami niezbędnymi do jej uruchomienia;
2. Roboty budowlane oraz instalacje i sieci wodno – kanalizacyjne;
3. Instalacje elektryczna;
4. Budowa napowietrznej linii energetycznej wraz ze stacją transformatorową oraz przyłączem kablowym;
5. Przepompownia ścieków;
6. Hermetyczna stacja zlewna;
7. Kanał odprowadzający ścieki oczyszczone do odbiornika;
8. Kanał grawitacyjny doprowadzający ścieki do przepompowni;
9. Ogrodzenie terenu oczyszczalni;
10. Mała architektura wraz z drogami wewnętrznymi.
Wykonanie obejmuje również rozruch mechaniczny i technologiczny oczyszczalni wraz z uzyskaniem efektu ekologicznego.
Kod CPV:
45.23.11.00-6 – Ogólne roboty związane z budową rurociągów
45.23.24.21-9 – Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45.23.24.23-3 – Przepompownie ścieków
45.23.13.00-8 – Roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej - Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia – do 30 listopada 2011r.
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 24, spełniający warunki zawarte w art. 22 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące (art. 22 ust 1 pzp):
a. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
b. posiadania wiedzy i doświadczenia.
c. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
d. sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Z ubiegania się o zamówienie publiczne wyklucza się wykonawców, którzy:
a. nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4.
b. podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów.
Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, gdy:
a. jest niezgodną z ustawą;
b. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych;
c. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
d. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;
e. została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia;
f. zawiera błędy w obliczeniu ceny;
g. wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Prawa zamówień publicznych;
h. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu
o dokumenty złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu metodą warunku granicznego - spełnia/niespełna.
WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU
A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
A.A. 1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę
z wykorzystaniem wzoru – zał. nr 1 do SIWZ;
A. 2) Wypełniony kosztorys skrócony (przedmiar) - wg załącznika nr 2 do SIWZ;
A. 3) Wypełniony harmonogram rzeczowo – finansowy wg zał. nr 8
A. 4) Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 Prawo zamówień publicznych (na formularzu ofertowym);
A. 5) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych – (na formularzu ofertowym);
B.) W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:
B.1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
B.2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych;
B.3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
B.4) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
C.) W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1) do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem
i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Wymagane doświadczenie, wykonanie minimum:
1) jednej komunalnej oczyszczalni ścieków o podobnej technologii, wraz
z instalacjami i urządzeniami technicznymi
2) wykonanie minimum dwóch sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości nie krótszej niż 4 km; w tym: wykonanie minimum 1 roboty polegającej na przejściu pod drogą w technologii przecisku (przewiertu) sterowanego o minimalnej długości 1km.
Wraz z referencjami, z których jasno wynika zakres zrealizowanych robót)
C.2) wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Zamawiający wymaga przedstawienia po jednej osobie z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, instalacji sanitarnych, instalacji elektrycznej i w zakresie budownictwa drogowego wraz z ważnym zaświadczeniem o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
D.) W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
D.1) Zamawiający wymaga przedłożenia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Wykonawca powinien posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 3.500.000 PLN lub posiadać zdolność kredytową w wysokości, co najmniej 3.500.000 PLN.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa - w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):
- Informacja na temat wadium – Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 80 000,00 zł.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie - cena (koszt) - 100 %
- Miejsce i termin składania ofert Urząd Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice, pok. 103 do dnia 20.01.2010r. do godz. 9.00
- Miejsce i termin otwarcia ofert Urząd Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice, pok. 103 dnia 20.01.2010r o godz. 9.15
- Termin związania ofertą - 30 dni od ostatecznego terminu do składania ofert – tj. do dnia 18.02.2010r.
- Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej- Zamawiający nie przewiduje zawarcie umowy ramowej.
- Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów Zamawiający nie ustanawia dynamicznego systemu zakupów
- Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej ofert z zastosowaniem aukcji elektronicznej
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej.
- Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 – zamawiający przewiduje możliwość wystąpienia zamówień uzupełniających.
- Informacja o zamieszczeniu ogłoszenia
Ogłoszenie zostało zamieszczone na portalu Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego oraz na tablicy ogłoszeń Zamawiającego w dniu 29.12.2009r.
Kłomnice, dnia 29.12.2009r.
Wójt - mgr Adam Zając
W dniu 08.01.2010r. zostało wprowadzone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia o zamówieniu
Kłomnice, dnia 08.01.2010r.
L.dz. 3411/12.1a/09
O G ŁO S Z E N I E O Z M I A N I E
G Ł O S Z E N I A O Z A M Ó W I E N I U
Nazwa zamówienia: „Budowa oczyszczalni ścieków w Hubach oraz kanalizacji sanitarnej w Hubach Adamowie i Rzerzęczycach Etap I
ZMIANY W OGŁOSZENIU:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
W ogłoszeniu jest:
Przedmiotem zamówienia jest Budowa oczyszczalni ścieków w Hubach oraz kanalizacji sanitarnej w Hubach, Adamowie i Rzerzęczycach – Etap I.
Lokalizacja inwestycji w miejscowościach: Huby, Adamów, Rzerzęczyce, województwo śląskie, powiat częstochowski, gmina Kłomnice.
Wykonanie prac obejmuje następujący zakres robót:
I.Siec kanalizacji sanitarnej:
1.Kolektory kanalizacji sanitarnej 250mm – 3447,5mb;
2.Kolektory kanalizacji sanitarnej 200mm – 1730 mb;
3. Przykanaliki 160 mm do pierwszej studni - 248/2480 szt./mb;
4. Pompownie ścieków - 2 szt.
5.Rurociąg tłoczny 160 mm – 733,5 mb
II.Kompletna biologiczno – mechaniczna oczyszczalnia ścieków SUPERBOSS 1000 o wydajności 1.065 m3/d (dla I etapu będzie to 685 m3/d ścieków), wraz z pomieszczeniami socjalnymi.
1. Dostawa i montaż urządzeń oczyszczalni ścieków wraz z rurociągami oraz usługami niezbędnymi do jej uruchomienia;
2.Roboty budowlane oraz instalacje i sieci wodno – kanalizacyjne;
3.Instalacje elektryczna;
4. Budowa napowietrznej linii energetycznej wraz ze stacją transformatorową oraz przyłączem kablowym;
5.Przepompownia ścieków;
6. Hermetyczna stacja zlewna;
7.Kanał odprowadzający ścieki oczyszczone do odbiornika;
8. Kanał grawitacyjny doprowadzający ścieki do przepompowni;
9.Ogrodzenie terenu oczyszczalni;
10.Mała architektura wraz z drogami wewnętrznymi.
Wykonanie obejmuje również rozruch mechaniczny i technologiczny oczyszczalni wraz z uzyskaniem efektu ekologicznego.
Kod CPV:
45.23.11.00-6 – Ogólne roboty związane z budową rurociągów
45.23.24.21-9 – Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45.23.24.23-3 – Przepompownie ścieków
45.23.13.00-8 – Roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
W ogłoszeniu powinno być:
Przedmiotem zamówienia jest Budowa oczyszczalni ścieków w Hubach oraz kanalizacji sanitarnej w Hubach, Adamowie i Rzerzęczycach – Etap I.
Lokalizacja inwestycji w miejscowościach: Huby, Adamów, Rzerzęczyce, województwo śląskie, powiat częstochowski, gmina Kłomnice.
Wykonanie prac obejmuje następujący zakres robót:
III. Siec kanalizacji sanitarnej:
6.Kolektory kanalizacji sanitarnej 250mm – 3447,5mb;
7.Kolektory kanalizacji sanitarnej 200mm – 1730 mb;
8.Przykanaliki 160 mm do pierwszej studni - 248/2480 szt./mb;
9.Pompownie ścieków - 2 szt.
10.Rurociąg tłoczny 160 mm – 733,5 mb
IV.Kompletna biologiczno – mechaniczna oczyszczalnia ścieków SUPERBOS 1000 wraz ze zbiornikiem biosorpcji o wydajności 1.065 m3/d (dla I etapu będzie to 685 m3/d ścieków), wraz z pomieszczeniami socjalnymi.
11. Dostawa i montaż urządzeń oczyszczalni ścieków wraz z rurociągami oraz usługami niezbędnymi do jej uruchomienia;
12. Roboty budowlane oraz instalacje i sieci wodno – kanalizacyjne;
13. Instalacje elektryczna;
14. Budowa napowietrznej linii energetycznej wraz ze stacją transformatorową oraz przyłączem kablowym;
15. Przepompownia ścieków;
16. Hermetyczna stacja zlewna;
17 Kanał odprowadzający ścieki oczyszczone do odbiornika;
18 Kanał grawitacyjny doprowadzający ścieki do przepompowni;
19. Ogrodzenie terenu oczyszczalni;
20 Mała architektura wraz z drogami wewnętrznymi.
Wykonanie obejmuje również rozruch mechaniczny i technologiczny oczyszczalni wraz z uzyskaniem efektu ekologicznego.
Kod CPV:
45.23.11.00-6 – Ogólne roboty związane z budową rurociągów
45.23.24.21-9 – Roboty w zakresie oczyszczania ścieków
45.23.24.23-3 – Przepompownie ścieków
45.23.13.00-8 – Roboty w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU; pkt C 1
W ogłoszeniu jest: W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1) do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Wymagane doświadczenie, wykonanie minimum:
1)jednej komunalnej oczyszczalni ścieków o podobnej technologii, wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi
2)wykonanie minimum dwóch sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości nie krótszej niż 4 km; w tym: wykonanie minimum 1 roboty polegającej na przejściu pod drogą w technologii przecisku (przewiertu) sterowanego o minimalnej długości 1km.
Wraz z referencjami, z których jasno wynika zakres zrealizowanych robót)
W ogłoszeniu powinno być: W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1) do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:
C.1) Wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie.
Wymagane doświadczenie, wykonanie minimum:
3)jednej komunalnej oczyszczalni ścieków (SUPERBOS wraz ze zbiornikiem biosorpcji lub o technologii równoważnej), wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi
4)wykonanie minimum dwóch sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości nie krótszej niż 4 km; w tym: wykonanie minimum 1 roboty polegającej na przejściu pod drogą w technologii przecisku (przewiertu) sterowanego o minimalnej łącznej długości 1km.
Wraz z referencjami, z których jasno wynika zakres zrealizowanych robót)
Wójt – mgr Adam Zając
Wyjaśnienie dotyczące pobierania dokumentacji.
Dokumentacja została spakowana (ze względu na ograniczenia systemu) jako samorozpakowujące się archiwum rar. W celu rozpakowania plików należy dopisać rozszerzenie .exe do plików oznaczonych jako part1. Do pozostałych zaś .rar
Po uruchomieniu pierwszego pliku exe program zapyta o miejsce rozpakowania a następnie o nazwę kolejnej części archiwum które należy wskazać ręcznie.