artykuł nr 1

Protokół Nr LXIII.2023

OR-RG.0002.15.2023

Protokół Nr LXIII/2023
z LXIII sesji Rady Gminy Kłomnice 
odbytej w dniu 28.11.2023r.

LXIII sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 28.11.2023r. w sali konferencyjnej Zespołu Gminnego Nr 2 Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 9:00.

Przewodniczący Rady Gminy p. Bartłomiej Żurek otworzył LXIII sesję Rady Gminy Kłomnice.

Przywitał wszystkich obecnych na sali radnych, Wójta p. P. Juszczyka, Z-cę Wójta p. A. Śliwakowskiego, Sekretarz p. B. Larę, Skarbnika p. E. Dąbrowską, Radcę prawnego p. B. Łasińską, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników referatów, P. M. Ogończyka Radnego Sejmiku Województwa Śląskiego  oraz Sołtysów i innych przybyłych gości.

Przy pomocy systemu do głosowania oraz listy obecności Przewodniczący oświadczył, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych stanowią załącznik nr 1 do niniejszego protokołu oraz protokół ze sprawdzenia obecności stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Nieobecność usprawiedliwiona:

1. Andrzej Wilk

2. Adam Derda

Spóźniony:

Jarosław Łapeta

Ad. 3

Przewodniczący Rady p. B Żurek odczytał proponowany porządek obrad.

  1. Otwarcie LXIII sesji Rady Gminy.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołów z LXI i LXII Sesji Rady Gminy Kłomnice.
  5. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
  6. Przyjęcie interpelacji i zapytań.
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w Budżecie Gminy na 2023 rok.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2023- 2032.
  9. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2024 rok,

b) określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,

c) obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego,

d) w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2024,

e) miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru obejmującego obręb ewidencyjny Rzerzęczyce,

f) wyrażenia zgody na wydzierżawienie oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Kłomnice.

10. Rozpatrzenie skargi na działalność pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłomnicach.

  11.Rozpatrzenie wniosku w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obręb geodezyjny Śliwaków.

12. Rozpatrzenie skargi na bezczynność Wójta Gminy w Kłomnicach

13. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.

14. Wolne wnioski i komunikaty.

15.  Zamknięcie obrad sesji. 

 

Do przedstawionego porządku obrad nie było zmian więc przeprowadzono głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.

Za – 12 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi załącznik nr 3.

Radni Gminy Kłomnice jednogłośnie (12„za”) przyjęli porządek obrad.

Ad. 4

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice poinformował, że protokoły z LXI oraz LXII sesji Rady Gminy Kłomnice są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej. Wobec powyższego zaproponowano, aby przyjąć je bez odczytywania.

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z LXI sesji Rady Gminy.

Za – 12 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 4.

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z LXII sesji Rady Gminy.

Za – 13 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 5.

Ad.5

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:

1) Małgorzata Nalewajka

2) Paweł Kowalik

3) Anna Koza

Przystąpiono do głosowania.

Za – 13 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr  6.

Ad. 6

Nie było interpelacji ani zapytań.

Ad. 7

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2023 rok – uchwała.

Koza – odczytała w/w projekt – załącznik 7 do protokołu.

Przewodniczący poinformował, że wszystkie projekty uchwał były szczegółowo omawiane na posiedzeniu komisji. Nie było pytań.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany w Budżecie Gminy na 2023 rok. – protokół z głosowania stanowi zał. nr 8 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu. 

Ad. 8

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmian Wieloletniej prognozy Finansowej na lata 2023-2032.

P. Kowalik – odczytał w/w projekt – załącznik 9 do protokołu.

Do projektu nie było pytań.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2023-2032 – protokół z głosowania stanowi zał. nr 10 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.

Ad.9a

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2024 rok.

M. Nalewajka – odczytała w/w projekt – załącznik 11 do protokołu.

Do projektu uchwały nie było pytań. Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 12 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 9b

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

P. Kowalik   – odczytał w/w projekt – załącznik 13 do protokołu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 14 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 9c

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjętej do wymiaru podatku rolnego w roku 2024

A.Koza – odczytała w/w projekt – załącznik 15 do protokołu.

Głos zabrała p. inspektor M. Dumin informując, uzyskana opinia dot. projektu w/w uchwały ze Śląskiej Izby Rolniczej nie wniosła uwag.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 16 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 12 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 1 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta – jak w załączeniu.

Ad. 9d

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2024.

M. Nalewajka – odczytała w/w projekt – załącznik 17 do protokołu.

Nie było pytań wobec powyższego przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 18 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 9e

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru obejmującego obręb ewidencyjny Rzerzęczyce.

P. Kowalik – odczytał w/w projekt – załącznik 19 do protokołu.

Nie było pytań wobec powyższego przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 20 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów– jak w załączeniu.

 

Ad. 9f

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Kłomnice.

Koza  – odczytała w/w projekt – załącznik 21 do protokołu.

Nie było pytań a Przewodniczący przypomniał że projekt był omawiany na komisji wobec powyższego przystąpiono do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 22 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 10

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o przedstawienie stanowiska w sprawie rozpatrzenia skargi.

Następnie p. Tomasz Igielski przedstawił stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
w sprawie rozpatrzenia wniosku informując, że zasadne jest przekazanie skargi zgodnie
z właściwością Wójtowi Gminy Kłomnice.

M. Nalewajka odczytała w/w projekt – załącznik 23 do protokołu.

Głos zabrała Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej p. D. Boral. Nie było pytań co do projektu uchwały.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr  24 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 11

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia wniosku w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrębu geodezyjnego Śliwaków.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o przedstawienie stanowiska w sprawie rozpatrzenia wniosku.

Następnie p. Tomasz Igielski przedstawił stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
w sprawie rozpatrzenia wniosku informując, że zasadne jest przekazanie wniosku zgodnie
z właściwością Wójtowi Gminy Kłomnice.

P. Kowalik - odczytał w/w projekt – załącznik 25 do protokołu.

Nikt nie zabrał głosu wobec powyższego nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr  26 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 12

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na bezczynność Wójta Gminy Kłomnice.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o przedstawienie stanowiska w sprawie rozpatrzenia skargi.

Następnie p. Tomasz Igielski przedstawił stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
w sprawie rozpatrzenia skargi informując, że skargę należy uznać za bezzasadną.

Koza odczytała w/w projekt – załącznik 27 do protokołu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr  28 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 13

Wójt p. P. Juszczyk przedstawił informację z działalności międzysesyjnej.

Ad. 14

Głos zabrała mieszkanka sołectwa Chmielarze pytając Wójta o termin  wykonania naprawy drogi na Chmielarze. Wójt odpowiedział, że chciałby aby było to wykonane w przyszłym roku. W nawiązaniu do naprawy nawierzchni drogi w Chmielarzach głos zabrał również p. M. Ogończyk Radny Sejmiku Woj. Śl. wyraził nadzieję, że droga będzie remontowana w przyszłym roku.

Głos zabrał p. A. Perliński zwracając się do Przewodniczącego Rady o udzielenie odpowiedzi na pytania zadane na poprzedniej sesji Rady Gminy Kłomnice.  Przewodniczący odpowiedział, że będzie udzielona zgodnie z terminem.

Następnie p. A. Perliński złożył podziękowania dla Wójta p. P. Juszczyka za wykonanie prac za pomocą koparki na terenie m. Skrzydlów. W dalszej części p. A. Perliński zwrócił się z pytaniem do p. Wójta o działania podjęte w sprawie całodobowej opieki medycznej. Następnie wyraził uwagi dotyczące obchodów Święta Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Następnie nawiązując do rozstrzygniętego przetargu na obsługę odpadów komunalnych zapytał o sposób rozliczania popiołu oraz jaka jest kwota, którą Urząd płaci firmie za tonę popiołu. Wójt Gminy Kłomnice p. P. Juszczyk odpowiedział, iż oczekuje na termin spotkania z dyrektorem pogotowia, podejmowane są działania aby opieka nocna i świąteczna była. W sprawie opieki medycznej głos zabrał również p. M. Ogończyk informując, że pierwszy interweniował w tym temacie nawiązał również do budynku w którym mieści się stacja pogotowania ratunkowego w Kłomnicach. Głos zabrała inspektor p. M. Walaszczyk w sprawie aneksu do umowy najmu budynku i p. Wójt, który poinformował, że w planach jest termomodernizacja w/w budynku aby budynek docieplić i będą czynione działania aby pogotowia nie zabrakło. Wójt odniósł się również do uwag dot. obchodów Święta Odzyskania przez Polskę Niepodległości. Następnie głos zabrał Sołtys wsi Kuźnica p. S. Jurczyk zapytał o pług zakupiony dla OSP Karczewice i zapytał o gospodarkę ściekami oraz zgłosił zepsutą huśtawkę na placu zabaw w sołectwie Kuźnica z prośbą o jej usunięcie na co odpowiedział podinspektor p. B. Jasnos informując, że awarię huśtawki zgłoszono do firmy, która zobowiązała się usterkę usunąć a pan Sołtys informowany jest na bieżąco. W pozostałym zakresie odpowiedzi udzielił Radny p. J. Koza oraz Wójt.

Ad. 15

Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady LXIII sesji Rady Gminy.

Integralną część do protokołu stanowi nagranie z LXIII Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice oraz na stronie internetowej www.klomnice.pl oraz www.bip.klomnice.pl

 

 

Na tym protokół zakończono i podpisano: 

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice

Bartłomiej Żurek

Protokołowała:

J. Kwarciak