artykuł nr 1

Protokół Nr LXI.2023

OR-RG.0002.13.2023

Protokół Nr LXI.2023
z LXI sesji Rady Gminy Kłomnice 
odbytej w dniu 26.10.2023r.

 

LXI sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 26.10.2023r. w sali konferencyjnej Zespołu Gminnego Nr 2 Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 14.30.

Przewodniczący Rady Gminy p. Bartłomiej Żurek otworzył LXI sesję Rady Gminy Kłomnice.

Przywitał wszystkich obecnych na sali radnych, Wójta p. P. Juszczyka, Radnego Sejmiku Województwa Śląskiego p. M. Ogończyka, Zastępcę Wójta p. A. Śliwakowskiego, Sekretarz p. B. Larę, Skarbnika Gminy p. E. Dąbrowską, radcę prawnego, kierowników referatów, Sołtysów, przedstawicieli rad sołeckich oraz przybyłych gości.

Przy pomocy systemu do głosowania oraz listy obecności Przewodniczący oświadczył, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych stanowią załącznik nr 1 do niniejszego protokołu oraz protokół ze sprawdzenia obecności stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Ad. pkt. 3

Przewodniczący Rady Gminy odczytał proponowany porządek obrad.

  1. Otwarcie LXI sesji Rady Gminy.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołów z LIX i LX Sesji Rady Gminy Kłomnice.
  5. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
  6. Przyjęcie interpelacji i zapytań.
  7. Wybór ławników do Sądu Okręgowego w Częstochowie i Sądu Rejonowego w Częstochowie – Sądu Pracy – podjęcie uchwał.
  8. Zmiana w Budżecie Gminy na rok 2023- uchwała.
  9. Podjęcie uchwał w sprawie:

9a ) ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę Kłomnice

10. Rozpatrzenie skargi na działalność Dyrektora Szkoły Podstawowej w Zawadzie.

11.Rozpatrzenie petycji w sprawie utworzenia Gminnej Straży Energetycznej.

12. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.

13. Wolne wnioski i komunikaty.

14. Zamknięcie obrad sesji.

 

Do powyższego porządku obrad nie zostały wprowadzone zmiany w związku z powyższym przeprowadzono głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 3

Radni Gminy Kłomnice jednogłośnie (15„za”) przyjęli porządek obrad,

Ad. pkt.  4

Przewodniczący Rady Gminy p. B. Żurek  poinformował, że protokół z LIX oraz LX Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej oraz w biurze Rady Gminy. Wobec powyższego zaproponowano, aby przyjąć je bez odczytywania.

 

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z LIX Sesji Rady Gminy.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 4

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z LX Sesji Rady Gminy.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 5

Przewodniczący p. B. Żurek poinformował, że powyższe protokoły zostały przyjęte jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 5

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:

1) Adam Derda

2) Anna Koza

3) Małgorzata Nalewajka

Przystąpiono do głosowania.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 6.


Ad. pkt. 6

brak interpelacji i zapytań

 

Ad. pkt 7

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice p. B. Żurek  poinformował, że Rada Gminy powołała Zespół do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników do sądów powszechnych na kadencję 2024-2027, którzy sprawdzili i zaopiniowali kandydatów zarówno pod względem zgodności z przepisami jak i dołączonych dokumentów do kart zgłoszeń. Następnie poprosił o odczytanie Opinii w/w Zespołu z posiedzenia w dniu 10.10.2023r. -  załącznik 7do protokołu.

Zgodnie z odczytanym w/w protokołem poinformowano, że zgłoszono trzech kandydatów na ławników t.j.

p. Burzyńska Anna – do Sądu Okręgowego w Częstochowie

p. Rakowska Danuta – do Sądu Okręgowego w Częstochowie

p. Jurczyk Sławomir – do Sądu Rejonowego w Częstochowie-Sądu Pracy.

 

W następnej kolejności Przewodniczący Rady Gminy poprosił Komisję Uchwał i Wniosków o odczytanie projektu Uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych wraz z regulaminem.

M. Nalewajka – odczytała w/w projekt uchwały.- zał.8 do protokołu.

Przewodniczący poinformował, że radni zapoznali się z regulaminem wcześniej oraz każdy z radnych ma przed sobą egzemplarz.

Przewodniczący przeszedł do przeprowadzenia głosowania nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie ustalenia regulaminu głosowania w wyborach ławników do sądów powszechnych.

Za – 15 głosów

Przeciw – 0 głosów

Wstrzymało się – 0 głosów

Protokół z głosowania stanowi załącznik  9  do protokołu.

Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła jednogłośnie powyższą uchwałę.

Przewodniczący przypomniał, że głosowanie na ławników do Sądu Okręgowego oraz na ławnika do Sądu Rejonowego – Sądu Pracy zostanie przeprowadzone oddzielnie przez Komisję Skrutacyjną.

Następnie dodał, że do Komisji Skrutacyjnej, która przeprowadzi wybory na ławnika do sądów powszechnych zgłosili się:

1) Szymczak Marek

2) Szymczyk Wojciech

3) Wilk Andrzej

Kolejno przeprowadzono głosowanie za przyjęciem w/w składu osobowego Komisji Skrutacyjnej.

Za – 15 głosów

Przeciw – 0 głosów

Wstrzymało się – 0 głosów

Protokół z głosowania stanowi załącznik 10 do protokołu.

Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła jednogłośnie skład Komisji Skrutacyjnej.

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice poprosił Komisję Skrutacyjną do przystąpienia do przeprowadzenia tajnych wyborów na ławników do Sądu Okręgowego w Częstochowie, a w następnej kolejności  przeprowadzenie wyborów na ławnika do Sądu Rejonowego w Częstochowie Sądu Pracy.

 

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia tajnych wyborów na pierwszego ławnika do Sądu Okręgowego w Częstochowie. Poproszono zgodnie z listą obecności w kolejności alfabetycznej pojedynczo radnych, którym wręczono kartę do głosowania. Po czym, każdy radny udał się do wskazanego miejsca z parawanem do oddania głosu, a następnie każdy z nich wrzucił kartę do głosowania do urny.

Po oddaniu wszystkich głosów Komisja Skrutacyjna przeszła do przeliczenia głosów i wypełnienia protokołu z głosowania.

Następnie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Andrzej Wilk odczytał Protokół z przeprowadzonego tajnego wyboru na ławnika do Sądu Okręgowego. – załącznik 11 do protokołu.

Zgodnie z powyższym Przewodniczący Rady Gminy poinformował , że w głosowaniu tajnym jednogłośnie pierwszym ławnikiem do Sądu Okręgowego została p. A. Burzyńska, co równoznaczne jest z przyjęciem Uchwały w sprawie wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Częstochowie oraz poprosił Komisję Uchwał i Wniosków o odczytanie przyjętej uchwały. – załącznik 12 do protokołu.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia tajnych wyborów na drugiego ławnika do Sądu Okręgowego w Częstochowie. Poproszono zgodnie z listą obecności w kolejności alfabetycznej pojedynczo radnych, którym wręczono kartę do głosowania. Po czym, każdy radny udał się do wskazanego miejsca z parawanem do oddania głosu, a następnie każdy z nich wrzucił kartę do głosowania do urny.

Po oddaniu wszystkich głosów Komisja Skrutacyjna przeszła do przeliczenia głosów i wypełnienia protokołu z głosowania.

Następnie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Andrzej Wilk odczytał Protokół z przeprowadzonego tajnego wyboru na ławnika do Sądu Okręgowego. – załącznik 13 do protokołu.

Zgodnie z powyższym Przewodniczący Rady Gminy poinformował , że w głosowaniu tajnym jednogłośnie drugim ławnikiem do Sądu Okręgowego została p. D. Rakowska, co równoznaczne jest z przyjęciem Uchwały w sprawie wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Częstochowie oraz poprosił Komisję Uchwał i Wniosków o odczytanie przyjętej uchwały. – załącznik 14 do protokołu.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia tajnych wyborów na ławnika do Sądu Rejonowego w Częstochowie – Sądu Pracy. Poproszono zgodnie z listą obecności w kolejności alfabetycznej pojedynczo radnych, którym wręczono kartę do głosowania. Po czym, każdy radny udał się do wskazanego miejsca z parawanem do oddania głosu, a następnie każdy z nich wrzucił kartę do głosowania.

Po oddaniu wszystkich głosów Komisja Skrutacyjna przeszła do przeliczenia głosów i wypełnienia protokołu z głosowania.

Następnie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej p. Andrzej Wilk odczytał Protokół z przeprowadzonego tajnego wyboru na ławnika do Sądu Rejonowego w Częstochowie – Sądu Pracy. – załącznik 15 do protokołu. Zgodnie z powyższym Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że w głosowaniu tajnym większością głosów ławnikiem do Sądu Rejonowego –Sądu Pracy nie został p. S. Jurczyk, co równoznaczne jest z brakiem przyjęcia Uchwały w sprawie wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Częstochowie – Sądu Pracy

Przewodniczący podziękował Komisji Skrutacyjnej za sprawne przeprowadzenie wyborów.

 

Ad. pkt. 8

Przewodniczący Rady Gminy przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok.

Radna p. M. Nalewajka– odczytała w/w projekt – załącznik 16 do protokołu.

Pytań do projektu uchwały nie było a projekt uchwały był omawiany na komisjach. 

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok – protokół z głosowania stanowi zał. nr 17 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 15 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych.

Przewodniczący poinformował, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. pkt. 9a

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę Kłomnice.

Radna Anna Koza – odczytała w/w projekt – załącznik 18 do protokołu.

Pytań do projektu uchwały nie było a projekt uchwały był omawiany na komisjach. 

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę Kłomnice. – protokół z głosowania stanowi zał. nr 19 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 15 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych.

Przewodniczący poinformował, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. pkt 10

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Dyrektora Szkoły Podstawowej w Zawadzie.

Radny Józef Koza opuścił obrady

Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. T. Igielski odczytał stanowisko w sprawie  rozpatrzenia skargi.

Radny Adam Derda – odczytał projekt uchwały – zał. nr 20 do protokołu.

W powyższej sprawie nikt nie zabrał głosu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 21 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.  

Ad. pkt 11

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie rozpatrzenia  petycji o utworzenia Gminnej Straży Energetycznej.

Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. T. Igielski odczytał stanowisko w sprawie  rozpatrzenia petycji.

Radna Małgorzata Nalewajka – odczytała projekt uchwały – zał. nr 22 do protokołu.

W powyższej sprawie nikt nie zabrał głosu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 23 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.  

Ad. pkt 12

Wójt p. P. Juszczykprzekazałinformację z bieżącej działalności. m.in. złożony został wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach na realizację zadania pod nazwą: ”Unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest w gospodarstwach rolnych z terenu gminy Kłomnice
w 2023 r.” Ogłoszony został przetarg na świadczenie usługi odbierania, transportu
i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Kłomnice w roku 2024. O zakończeniu postępowania przetargowego mieszkańcy zostaną poinformowani poprzez stronę internetową Urzędu Gminy Kłomnice oraz BIP. Kontrola przydomowych oczyszczalni ścieków oraz szczelnych zbiorników na ścieki. Kontrole przeprowadzane będą przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy w Kłomnicach. Kontrole obejmować będą:

sprawdzenie wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy na nieczystości ciekłe lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych;

stwierdzenie posiadania przez właścicieli nieruchomości umowy zawartej
z przedsiębiorcą świadczącym usługi w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Kłomnice;

udokumentowanie wykonania obowiązku pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych w postaci dowodów zapłaty za usługi wywozu nieczystości ciekłych, wystawionych każdorazowo po wykonaniu usługi przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie Wójta Gminy Kłomnice na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych.

Zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany prowadzić w/w kontrolę, co najmniej raz na dwa lata.

Do dnia 30 listopada 2023 r. właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiornik bezodpływowy (szambo) lub w przydomową oczyszczalnie ścieków, niepodłączonych do kanalizacji sanitarnej proszeni są o dokonanie zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.

Zebrane dane pozwolą na uzupełnienie i aktualizację danych zawartych w gminnej ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb) i przydomowych oczyszczalni ścieków oraz dokładniejszą kontrolę postępowania z nieczystościami ciekłymi, a także dadzą obraz potrzeb i możliwości odnośnie planów rozwoju sieci kanalizacyjnej na terenie gminy Kłomnice.

Zgłoszenia może dokonać w:

Urzędzie Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice (Biuro Podawcze – parter) lub w Referacie Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Środowiska (II piętro pok. 201),

elektronicznie w formie zeskanowanego zgłoszenia na adres e-mailowy ug@klomnice.pl

Ważniejsze inwestycje gminne.

Trwają prace przy robotach budowlanych związanych z ”Dostosowaniem oddziałów przedszkolnych do wymagań przeciwpożarowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą
w Szkole Podstawowej w Rzerzęczycach”.

Zakończono prace przy budowie sieci wodociągowej w msc. Garnek, na który pozyskano dofinansowanie z programu Polski Ład.

Trwają prace przy budowie kanalizacji sanitarnej w msc. Skrzydlów Etap I oraz prace projektowe sieci kanalizacji sanitarnej w msc. Nieznanice, na które pozyskano dofinansowanie z programu Polski Ład.

Zakończono prace przy przebudowie drogi dojazdowej do pól w miejscowości Skrzydlów – Trząska. Dofinansowanie w wysokości 378 800,00 zł. z województwa śląskiego.

Zakończono prace przy przebudowie ulicy Łąkowej w miejscowości Chorzenice oraz przebudowie ulicy Spacerowej w miejscowości Rzerzęczyce, na które pozyskano dotacje z PROW.

Zakończono prace przy  przebudowie ul. Cichej w miejscowości Rzerzęczyce.

Trwa procedura przetargowa na zakup dostawę i montaż placów zabaw na terenie gminy Kłomnice (Garnek, Niwki, Śliwaków)

Podpisano umowę na Przebudowę drogi w msc. Przybyłów Etap I, na którą pozyskano dotacje z Lasów Państwowych w wysokości 350 tys. zł.

Trwa procedura przetargowa na przebudowę ulicy Bocianiej w msc. Adamów.

Ogłoszono przetarg na zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia przestrzeni publicznej i obiektów Gminy Kłomnice i jej jednostek organizacyjnych w roku 2024.

Szczegółowa informacja międzysesyjna stanowi załącznik do protokołu.

Ad. pkt 13

Głos zabrałp. Andrzej Perliński. W pierwszej kolejności poprosił Przewodniczącego Rady Gminy Kłomnice, aby od następnej sesji nagrywanie obrad obejmowało dwie strony sali sesyjnej a nie tylko lewą stronę, gdyż osoby oglądające sesję nie wiedzą kto mówi, kto do kogo mówi bo tylko słychać głos, a postaci nie widać.

Radny Jarosław Łapeta opuścił obrady.

Drugie zapytanie skierowane było do Przewodniczącego Rady Gminy oraz Zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy w związku z otrzymana odpowiedzią na zapytanie zadane na sesji dot. Strategii i utracenia mocy uchwały 340/XXXIX/2022 -Pan Andrzej Perliński odczytał treść pytania oraz treść odpowiedzi, oświadczył, że to nie jest odpowiedź na zadane pytanie oraz prosi o ponowne udzielenie odpowiedzi.

Trzecie zapytanie dot. wprowadzenia na sesji nadzwyczajnej uchwały dot. strategii, jaka jest podstawa prawna rozszerzania porządku obrad na sesji nadzwyczajnej oraz odczytał fragment wyroku NSA, który mówi, że rozszerzanie porządku obrad sesji nie jest dopuszczalne o sprawy nie będące przedmiotem wniosku o zwołanie takiej sesji, które mogą złożyć podmioty wymienione w art.20u.s.g. Jeśli będą to błędy natury prawnej, że Wojewoda może ją uchylić to mam obawy czy przed grudniem zostanie podjęta uchwała dot. Strategii.

Kolejne pytanie skierowane zostało do Wójta przez Pana Andrzeja Perlińskiego w związku z otrzymana odpowiedzią czy GS faktycznie otrzymywał upomnienia czy wdrożono system administracyjny egzekucyjny wobec GS, gdyżbędąc w radzie nadzorczej GS do dnia dzisiejszego ma pieniądze, czy gmina nie skorzystała z tego trybu wykorzystania środka finansowego tj. obowiązuje to zgodnie z przepisami, że pierwsze co jest to ściągamy pieniądze, a jeśli nie ma takiej możliwości wchodzić w dodatkowe systemy tj. egzekucja przez komornika, albo dogadujemy się i przejmujemy nieruchomość. Czy takie procedury były zachowane?Pan Andrzej Perliński wystosował to pytanie, gdyż zadłużenie było na kwotę 160 tys zł. a sprzedano za 134 tys zł więc stracono 26 tys. zł. na tej transakcji. Następnie Pan Andrzej Perliński przypomniał panu Wójtowi, że na ostatniej sesji zwyczajnej obiecał, że zaprosi przedstawicieli Pogotowia oraz NFZ-u w celu wyjaśnienia naszego problemu ze służbą zdrowia a przedstawicieli dziś nie widzimy.

Radny W. Szymczyk opuścił obrady.

Następnie głos zabrał pan Sławomir Jurczyk. Poinformował, że w zeszłym roku na placu zabaw został zamontowany małpi gaj, który był zgłaszany do gminy z uwagi, że urządzenia są stare i używane. 30 maja był robiony przegląd stanu technicznego urządzeń, stwierdzono, że wszystko jest ok a 18stego był wypadek – urwała się huśtawka. Jak Pan Wójt dba o bezpieczeństwo mieszkańców i dzieci? Gdzie w dokumentacji technicznej na zdjęciach pokazywał, że urządzenie jest zardzewiałe a kształtownik wykonany ze złej grubości a Wójt poinformował, że wszystko jest ok. Poprosił owytłumaczenie zaistniałej sytuacji oraz ile kosztował przegląd tego urządzenia?

W odpowiedzi na pytanie pana Andrzeja Perlińskiego pan Wójt Piotr Juszczyk poinformował, że w stosunku do GS takie upomnienia były stosowane oraz ,że po zakończeniu negocjacji gmina postanowiła przejąć ten budynek, gdzie była to dobra i słuszna decyzja bo w późniejszym czasie gmina nie pozyskałaby takich środków w takiej wysokości.

W odpowiedzi na zapytanie dot. pogotowia pan Wójt Piotr Juszczyk poinformował, że ten temat wróci oraz w kwestii zaproszenia przedstawicieli pogotowia i nfz na najbliższej sesji było to przejęzyczenie. Pan Wójt dodał, że teraz dojdzie do pewnych zmian będzie tworzony nowy rząd lub ten sam będą podejmowane decyzje i zaprosimy przedstawicieli zpogotowia i nfzu . Pan Wójt dodał, żenie mamy nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jednakże pogotowie dalej funkcjonuje w budynku od poniedziałku do piątku i są tam ratownicy.

W odpowiedzi na zapytanie pana Sławomira Jurczyka informując, że są czynione starania, aby na każdym placu było jak należy i jak najlepiej. Są robione przeglądy. Gmina nie może odpowiadać za to, że fachowiec który tam jedzie czy jest specjalistą i czasem zdarzy się tak, że cos tam się zadzieje i po takiej kontroli zdarzy się wypadek, każdy się może pomylić. Pan Wójt poinformował, że wszystkie place zabaw są kontrolowane oraz przytoczył przypadek z Nieznanic, gdzie na nowym placu zabaw na urządzeniach z atestami zdarzył się wypadek oraz zadał pytanie czy gmina ma odpowiadać za to, że jakaś firma bierze duże pieniądze za atesty i przygotowanie urządzeń, a wymogi przez gminę zostały spełnione. Następnie wywiązała się dyskusja pomiędzy Panem sołtysem Sławomirem Jurczykiem a panem Wójtem Piotrem Juszczykiem. Na zakończenie pan Sławomir poinformował, że w uchwale 480/XL jest błąd bo XL to rozmiar ubrania a nie numer uchwały.

W odpowiedzi na zapytania głos zabrał Przewodniczący Rady Gminy p. Bartłomiej Żurek informując, że zweryfikuje nagrania sesji jak to wygląda oraz dodał, że jeśli ktoś ma ochotę być na wizji to może wyjść na środek. A na resztę zapytań odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.

Ad. pkt. 14

Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice p. Bartłomiej Żurek  podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady LXI sesji Rady Gminy.

Integralną część do protokołu stanowi nagranie z LXI  Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice oraz na stronie internetowej www.klomnice.pl oraz www.bip.klomnice.pl

 

Na tym protokół zakończono i podpisano: 

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice

Bartłomiej Żurek

 

 

Protokołowała:

E.Wilk

 

 

Załączniki:
Protokoły głosowańMB