Zarządzenie Nr 131/2021 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 05.11.2021
Zarządzenie Nr 131/2021
Wójta Gminy Kłomnice
z dnia 05.11.2021
w sprawie powołania Komisji Przetargowej oraz ustanowienia Regulaminu jej pracy.
Na podstawie art. 53, art. 54 i art. 55 ustawy z dnia 11 września 2019r Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz.U. z 2021, poz. 1129)
zarządza się, co następuje:
§ 1
Powołuje się w Urzędzie Gminy Kłomnice Komisję Przetargową do dokonania oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, badania i oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty w sprawie zadania polegającego na:
- Zakupie energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Gminy Kłomnice
- Zakupie energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia przestrzeni publicznej
w Gminie Kłomnice
§ 2
Ustala się następujący skład Komisji Przetargowej:
1 | Jacek Walski | - Przewodniczący |
2 | Aleksandra Stępień | - Sekretarz |
3 | Marlena Bąk | - członek |
4 | Adam Śliwakowski | - członek |
§ 3
Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego powoływanym do oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert oraz do dokonywania innych, powierzonych przez kierownika zamawiającego, czynności w postępowaniu lub związanych z przygotowaniem postepowania.
§ 4
- Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący, wyznaczony spośród członków komisji.
- Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi Sekretarz Komisji wyznaczony spośród członków komisji.
§ 4
Zakres i tryb pracy Komisji określa Regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5
Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu i Członkom Komisji.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
ZAŁĄCZNIK Nr 1
do Zarządzenia nr 131/2021
Wójta Gminy Kłomnice
z dnia 05.11.2021
REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
§ 1.
Powołanie i skład Komisji Przetargowej
- Komisję powołuje i odwołuje Kierownik zamawiającego.
- W skład Komisji Przetargowej wchodzą co najmniej następujące trzy osoby:
- Przewodniczący Komisji Przetargowej;
- Sekretarz Komisji Przetargowej;
- Członek Komisji Przetargowej;
§ 2.
Prawa i obowiązki osób wchodzących w skład Komisji Przetargowej
- Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej wykonują swoje czynności w sposób zapewniający bezstronność i obiektywizm.
- Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej nie mogą, do momentu upublicznienia w sposób przewidziany w ustawie Prawo zamówień publicznych, ujawniać przebiegu oraz wyniku badania i oceny ofert.
- Jeżeli osoba otrzyma polecenie wykonania czynności, która w jej ocenie jest sprzeczna z prawem, a w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych, to powstrzymuje się od wykonania tej czynności i informuje o zaistniałej sytuacji Kierownika zamawiającego.
- Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej mają obowiązek uczestnictwa we wszystkich jej pracach.
- Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej mają prawo dostępu do wszystkich dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
- Jeżeli osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej mają zastrzeżenie do jej pracy, to informują o tym fakcie Kierownika zamawiającego.
- Bezpośredni przełożony osoby wchodzącej w skład Komisji Przetargowej zapewnia, w ramach jej obowiązków służbowych, możliwość udziału w pracach Komisji Przetargowej.
- Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej informują Przewodniczącego Komisji o nieobecności na posiedzeniu Komisji Przetargowej.
- Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej składają oświadczenia w zakresie i na zasadach przewidzianych w art. 56 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Przewodniczący Komisji Przetargowej wnioskuje do Kierownika zamawiającego o odwołanie osoby wchodzącej w skład Komisji Przetargowej w razie:
- wyłączenia się jej z prac Komisji Przetargowej;
- zaistnienia obiektywnej okoliczności uniemożliwiającej jej udział w pracach Komisji Przetargowej
- Kierownik zamawiającego w miejsce odwołanego członka Komisji Przetargowej może powołać nowego członka Komisji Przetargowej.
- Do zadań Przewodniczącego Komisji Przetargowej należy w szczególności:
- kierowanie pracami Komisji Przetargowej;
- odebranie od osób wchodzących w skład Komisji Przetargowej oświadczeń, o których mowa ust. 9;
- wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń Komisji Przetargowej;
- prowadzenie posiedzeń Komisji Przetargowej;
- podział prac pomiędzy osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej;
- nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem czynności przez Komisję Przetargową;
- przedkładanie Kierownikowi zamawiającego projektów rozstrzygnięć i pism przygotowanych przez Komisję Przetargową;
- nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania;
- informowanie Kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji Przetargowej;
- reprezentowanie Komisji Przetargowej wobec osób trzecich.
- Do obowiązków Sekretarza Komisji Przetargowej należy w szczególności:
- dokumentowanie czynności podejmowanych przez Komisję Przetargową;
- organizowanie, po uzgodnieniu z Przewodniczącym, posiedzeń Komisji Przetargowej;
- opracowanie projektów rozstrzygnięć i pism przygotowanych przez Komisję Przetargową;
- obsługa techniczno-organizacyjna i administracyjna Komisji Przetargowej;
- prowadzenie korespondencji związanej z postępowaniem;
- opracowanie i publikowanie ogłoszeń, w tym ogłoszeń o zamówieniu oraz ogłoszeń o udzieleniu zamówienia;
- prowadzenie protokołu postępowania oraz piecza nad całością dokumentacji postępowania w sprawie zamówienia publicznego;
- przygotowanie dokumentacji postępowania w celu:
- udostępnienia jej wykonawcom oraz biegłym,
- przekazania właściwym organom prowadzącym postępowania wyjaśniające lub kontrole,
- dokonania jej archiwizacji.
- Do obowiązków Członka Komisji należy w szczególności:
- uczestniczenie w posiedzeniach i pracach komisji
- badanie i ocena ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu lub konkursie
- rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań
- niezwłoczne informowanie Przewodniczącego Komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach komisji.
- prawidłowe prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie przekazanym Członkowi.
§ 3.
Biegli
- Jeśli dla prawidłowej oceny ofert niezbędne są wiadomości specjalne, Przewodniczący Komisji Przetargowej zwraca się do Kierownika zamawiającego z wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego.
- Wniosek o zasięgnięcie opinii biegłego zawiera co najmniej:
- przedmiot opinii;
- zestaw pytań do biegłego;
- imię i nazwisko kandydata na biegłego.
- Osoba powołana na biegłego ma obowiązek złożenia oświadczeń, o których mowa w § 2 ust. 9.
§ 4.
Prace Komisji Przetargowej
- Komisja Przetargowa rozpoczyna pracę z dniem wszczęcia postępowania przetargowego i kończy wraz z wykonaniem ostatniej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
- Do zadań Komisji Przetargowej należy przede wszystkim:
- prowadzenie negocjacji albo dialogu z wykonawcami, w przypadku gdy czynności tej wymaga tryb postępowania;
- badanie i ocena ofert;
- przedstawienie Kierownikowi zamawiającego
- wezwania wykonawców do złożenia wyjaśnień lub złożenia, uzupełnienia, poprawienia oświadczeń lub dokumentów lub pełnomocnictw,
- wezwania wykonawców do wyjaśnienia treści oferty,
- poprawienia omyłek w ofertach wykonawców,
- wezwania wykonawców do udzielenia wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny,
- odrzucenia ofert wykonawców,
- wyboru oferty najkorzystniejszej,
- unieważnienia postępowania.
- Kierownik zamawiającego, na wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej może wyrazić zgodę na udział w posiedzeniach Komisji Przetargowej innych osób, niż te które wchodzą w jej skład lub zostały powołane w charakterze biegłych.
- Przewodniczący Komisji Przetargowej informuje niezwłocznie Kierownika zamawiającego o fakcie wniesienia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
- Na wezwanie Przewodniczącego Komisji Przetargowej osoby biorące udział w przygotowaniu lub przeprowadzeniu postępowania mają obowiązek udzielić wyjaśnień w zakresie niezbędnym do opracowania stanowiska Komisji Przetargowej w odniesieniu do złożonego odwołania.
- Przewodniczący Komisji Przetargowej przedstawia Kierownikowi zamawiającego rekomendację dotyczącą odpowiedzi na odwołanie.
- Przewodniczący Komisji Przetargowej przekłada do zatwierdzenia Kierownikowi zamawiającego protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Kierownik zamawiającego ma prawo kontroli pracy Komisji Przetargowej.