artykuł nr 1

Zarządzenie Nr 131/2021 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 05.11.2021

Zarządzenie Nr 131/2021
Wójta Gminy Kłomnice

z dnia 05.11.2021

 

w sprawie powołania Komisji Przetargowej oraz ustanowienia Regulaminu jej pracy.

 

Na podstawie art. 53, art. 54 i art. 55 ustawy z dnia 11 września 2019r Prawo zamówień publicznych (Tekst jednolity: Dz.U. z 2021, poz. 1129)

 

zarządza się, co następuje:

 

§ 1

Powołuje się w Urzędzie Gminy Kłomnice Komisję Przetargową do dokonania oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, badania i oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty w sprawie zadania polegającego na:

  1. Zakupie energii elektrycznej na potrzeby obiektów zlokalizowanych na terenie Gminy Kłomnice
  2. Zakupie energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia przestrzeni publicznej
    w Gminie Kłomnice

§ 2

Ustala się następujący skład Komisji Przetargowej:

 

1

Jacek Walski

- Przewodniczący

2

Aleksandra Stępień

- Sekretarz

3

Marlena Bąk

- członek

4

Adam Śliwakowski

- członek

 

 

§ 3

Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego powoływanym do oceny wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert oraz do dokonywania innych, powierzonych przez kierownika zamawiającego, czynności w postępowaniu lub związanych z przygotowaniem postepowania.

 

§ 4

 

  1. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący, wyznaczony spośród członków komisji.
  2. Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi Sekretarz Komisji wyznaczony spośród członków komisji.

 

§ 4

Zakres i tryb pracy Komisji określa Regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 5

Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu i Członkom Komisji.

§ 6

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 ZAŁĄCZNIK Nr 1

do Zarządzenia nr 131/2021

Wójta Gminy Kłomnice

z dnia 05.11.2021

 

 

 

REGULAMIN PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ

 

§ 1.

Powołanie i skład Komisji Przetargowej

  1. Komisję powołuje i odwołuje Kierownik zamawiającego.
  2. W skład Komisji Przetargowej wchodzą co najmniej następujące trzy osoby:
  1. Przewodniczący Komisji Przetargowej;
  2. Sekretarz Komisji Przetargowej;
  3. Członek Komisji Przetargowej;

 

§ 2.

Prawa i obowiązki osób wchodzących w skład Komisji Przetargowej

  1. Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej wykonują swoje czynności w sposób zapewniający bezstronność i obiektywizm.
  2. Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej nie mogą, do momentu upublicznienia w sposób przewidziany w ustawie Prawo zamówień publicznych, ujawniać przebiegu oraz wyniku badania i oceny ofert.
  3. Jeżeli osoba otrzyma polecenie wykonania czynności, która w jej ocenie jest sprzeczna z prawem, a w szczególności z ustawą Prawo zamówień publicznych, to powstrzymuje się od wykonania tej czynności i informuje o zaistniałej sytuacji Kierownika zamawiającego.
  4. Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej mają obowiązek uczestnictwa we wszystkich jej pracach.
  5. Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej mają prawo dostępu do wszystkich dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
  6. Jeżeli osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej mają zastrzeżenie do jej pracy, to informują o tym fakcie Kierownika zamawiającego.
  7. Bezpośredni przełożony osoby wchodzącej w skład Komisji Przetargowej zapewnia, w ramach jej obowiązków służbowych, możliwość udziału w pracach Komisji Przetargowej.
  8. Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej informują Przewodniczącego Komisji o nieobecności na posiedzeniu Komisji Przetargowej.
  9. Osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej składają oświadczenia w zakresie i na zasadach przewidzianych w art. 56 ustawy Prawo zamówień publicznych.
  10. Przewodniczący Komisji Przetargowej wnioskuje do Kierownika zamawiającego o odwołanie osoby wchodzącej w skład Komisji Przetargowej w razie:
  1. wyłączenia się jej z prac Komisji Przetargowej;
  2. zaistnienia obiektywnej okoliczności uniemożliwiającej jej udział w pracach Komisji Przetargowej
  1. Kierownik zamawiającego w miejsce odwołanego członka Komisji Przetargowej może powołać nowego członka Komisji Przetargowej.
  2. Do zadań Przewodniczącego Komisji Przetargowej należy w szczególności:
  1. kierowanie pracami Komisji Przetargowej;
  2. odebranie od osób wchodzących w skład Komisji Przetargowej oświadczeń, o których mowa ust. 9;
  3. wyznaczanie miejsc i terminów posiedzeń Komisji Przetargowej;
  4. prowadzenie posiedzeń Komisji Przetargowej;
  5. podział prac pomiędzy osoby wchodzące w skład Komisji Przetargowej;
  6. nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem czynności przez Komisję Przetargową;
  7. przedkładanie Kierownikowi zamawiającego projektów rozstrzygnięć i pism przygotowanych przez Komisję Przetargową;
  8. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania;
  9. informowanie Kierownika zamawiającego o problemach związanych z pracami Komisji Przetargowej;
  10. reprezentowanie Komisji Przetargowej wobec osób trzecich.
  1. Do obowiązków Sekretarza Komisji Przetargowej należy w szczególności:
  1. dokumentowanie czynności podejmowanych przez Komisję Przetargową;
  2. organizowanie, po uzgodnieniu z Przewodniczącym, posiedzeń Komisji Przetargowej;
  3. opracowanie projektów rozstrzygnięć i pism przygotowanych przez Komisję Przetargową;
  4. obsługa techniczno-organizacyjna i administracyjna Komisji Przetargowej;
  5. prowadzenie korespondencji związanej z postępowaniem;
  6. opracowanie i publikowanie ogłoszeń, w tym ogłoszeń o zamówieniu oraz ogłoszeń o udzieleniu zamówienia;
  7. prowadzenie protokołu postępowania oraz piecza nad całością dokumentacji postępowania w sprawie zamówienia publicznego;
  8. przygotowanie dokumentacji postępowania w celu:
  • udostępnienia jej wykonawcom oraz biegłym,
  • przekazania właściwym organom prowadzącym postępowania wyjaśniające lub kontrole,
  • dokonania jej archiwizacji.
  1. Do obowiązków Członka Komisji należy w szczególności:
  1. uczestniczenie w posiedzeniach i pracach komisji
  2. badanie i ocena ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu lub konkursie
  3. rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań
  4. niezwłoczne informowanie Przewodniczącego Komisji o okolicznościach, które uniemożliwiają udział w pracach komisji.
  5. prawidłowe prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie przekazanym Członkowi.

§ 3.

Biegli

  1. Jeśli dla prawidłowej oceny ofert niezbędne są wiadomości specjalne, Przewodniczący Komisji Przetargowej zwraca się do Kierownika zamawiającego z wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego.
  2. Wniosek o zasięgnięcie opinii biegłego zawiera co najmniej:
  1. przedmiot opinii;
  2. zestaw pytań do biegłego;
  3. imię i nazwisko kandydata na biegłego.
  1. Osoba powołana na biegłego ma obowiązek złożenia oświadczeń, o których mowa w § 2 ust. 9.

 

§ 4.

Prace Komisji Przetargowej

  1. Komisja Przetargowa rozpoczyna pracę z dniem wszczęcia postępowania przetargowego i kończy wraz z wykonaniem ostatniej czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
  2. Do zadań Komisji Przetargowej należy przede wszystkim:
  1. prowadzenie negocjacji albo dialogu z wykonawcami, w przypadku gdy czynności tej wymaga tryb postępowania;
  2. badanie i ocena ofert;
  3. przedstawienie Kierownikowi zamawiającego
  • wezwania wykonawców do złożenia wyjaśnień lub złożenia, uzupełnienia, poprawienia oświadczeń lub dokumentów lub pełnomocnictw,
  • wezwania wykonawców do wyjaśnienia treści oferty,
  • poprawienia omyłek w ofertach wykonawców,
  • wezwania wykonawców do udzielenia wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny,
  • odrzucenia ofert wykonawców,
  • wyboru oferty najkorzystniejszej,
  • unieważnienia postępowania.
  1. Kierownik zamawiającego, na wniosek Przewodniczącego Komisji Przetargowej może wyrazić zgodę na udział w posiedzeniach Komisji Przetargowej innych osób, niż te które wchodzą w jej skład lub zostały powołane w charakterze biegłych.
  2. Przewodniczący Komisji Przetargowej informuje niezwłocznie Kierownika zamawiającego o fakcie wniesienia odwołania do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.
  3. Na wezwanie Przewodniczącego Komisji Przetargowej osoby biorące udział w przygotowaniu lub przeprowadzeniu postępowania mają obowiązek udzielić wyjaśnień w zakresie niezbędnym do opracowania stanowiska Komisji Przetargowej w odniesieniu do złożonego odwołania.
  4. Przewodniczący Komisji Przetargowej przedstawia Kierownikowi zamawiającego rekomendację dotyczącą odpowiedzi na odwołanie.
  5. Przewodniczący Komisji Przetargowej przekłada do zatwierdzenia Kierownikowi zamawiającego protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  6. Kierownik zamawiającego ma prawo kontroli pracy Komisji Przetargowej.