artykuł nr 1

Uchwała Nr 138/XVII/2020 Rady Gminy Kłomnice z dnia 27.02.2020

Uchwała Nr 138/XVII/2020
Rady Gminy Kłomnice

z dnia 27 lutego 2020 r.

w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie Gminy Kłomnice

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 oraz art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 506 z późn. zm.), art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 z późn. zm.) oraz po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Częstochowie oraz po przeprowadzeniu konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r., poz. 688 z późn. zm.) oraz po przeprowadzeniu konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Kłomnice

Rada Gminy Kłomnice uchwala, co następuje

§ 1. W załączniku do Uchwały Nr 274.XXXVII.2017 Rady Gminy Kłomnice z dnia
21 listopada 2017 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kłomnice wprowadza się następujące zmiany:

1) § 3 otrzymuje następujące brzmienie:

„1. Właściciele nieruchomości na terenie gminy Kłomnice zobowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania odpadów komunalnych poprzez zbiórkę następujących rodzajów odpadów:

1) papier,

2) metale,

3) tworzywa sztuczne,

4) bioodpady,

5) odpady opakowaniowe wielomateriałowe,

6) szkło,

7) popioły z palenisk,

8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

9) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

10) zużyte opony,

11) przeterminowane leki i chemikalia,

12) odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek,

13) zużyte baterie i akumulatory,

14) odpady niebezpieczne,

15) odpady budowlane i rozbiórkowe,

16) odpady tekstyliów i odzieży.

2. Odpady objęte odbiorem z terenu nieruchomości wymienione zostały w ust. 1 od pkt 1 do pkt 9 oraz niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,

3. Dopuszcza się zbierane w workach wybranych odpadów wymienionych w ust. 1 od pkt 1 do pkt 5,

4. Dopuszcza się zagospodarowanie bioodpadów w miarę możliwości w indywidualnych, przydomowych kompostownikach poprzez ich kompostowanie,

5. Odpady wskazane w ust. 1 od pkt 1 do pkt 16 przyjmowane są w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, do którego właściciel nieruchomości jest zobowiązany dostarczyć odpady samodzielnie,

6. Gromadzenie mebli i innych odpadów wielkogabarytowych odrębnie od pozostałych odpadów komunalnych w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości i przygotowanie ich do usunięcia w terminach określonych w harmonogramie odbioru odpadów komunalnych bądź samodzielne dostarczenie odpadów wielkogabarytowych do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych”;

2) W § 11 ust. 1 otrzymuje następujące brzmienie:

„1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne należy usuwać z nieruchomości z częstotliwością:

1) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – 1 raz na dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października oraz 1 raz w miesiącu w okresie od listopada do marca,

2) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej – 1 raz na tydzień w okresie od kwietnia do października oraz 1 raz w miesiącu w okresie od listopada do marca,

3) z nieruchomości niezamieszkałych – nie rzadziej niż raz na miesiąc”;

3) W § 11 ust. 5 otrzymuje następujące brzmienie:

„5. Bioodpady należy usuwać z nieruchomości z częstotliwością:

1) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej – 1 raz na dwa tygodnie w okresie od kwietnia do października oraz 1 raz w miesiącu w okresie od listopada do marca,

2) z nieruchomości zamieszkałych w zabudowie wielorodzinnej – 1 raz na tydzień w okresie od kwietnia do października oraz 1 raz w miesiącu w okresie od listopada do marca,

3) z nieruchomości niezamieszkałych – nie rzadziej niż raz na miesiąc,

4) z punktu selektywnego zbierania – według potrzeb nie rzadziej niż raz na miesiąc”.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kłomnice.

§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2020 r.