artykuł nr 1

Zarządzenie Nr 37/2004

Zarządzenie Nr 37/2004 Wójta Gminy Kłomnice

z dnia 22.03.2004r.

 

w sprawie powołania Stałej Komisji Przetargowej do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Kłomnicach oraz uchwalenia Regulaminu pracy tej Komisji

 

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z dnia 9 lutego 2004r. Nr 19, poz.177)

zarządza się, co następuje:

 

§ 1

 

1. Powołuje się Stałą Komisję Przetargową do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy Kłomnicach, zwaną dalej „Komisją", w składzie:

 

  1. Róża Wiewióra - Sekretarz Urzędu Gminy   - członek
  2. Jadwiga Zawadzka - Kierownik referatu inwestycji i gospodarki komunalnej  - członek
  3. Aleksandra Stępień - insp. ds. ochrony środowiska i gospodarki wodnej - członek
  4. Marlena Bąk - insp.ds. inwestycji i zamówień publicznych   - członek
  5. Jacek Tittl - insp. d/s infrastruktury i współpracy z organizacjami w ramach UE. - członek
  6. Irena Imienińska - Kierownik referatu geodezji, rolnictwa i leśnictwa   - członek
  7. Urszula Bajdur – insp. d/s obrotu ziemią  - członek
  8. Bożena Łągiewka – podinsp. d/s gospodarki przestrzennej     - członek
  9. Bartłomiej Tkaczyk – referent prawny - członek
  10. Barbara Sośniak - insp. ds. organizacyjnych   - członek
  11. Paweł Wysocki - informatyk     - członek

 

2. Członków komisji przetargowej powołuje i odwołuje kierownik zamawiającego.

3. Komisja przetargowa składa się z co najmniej trzech osób.

 

§ 2

 

Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego powoływanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert.

§ 3

 

1. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący, wyznaczony spośród członków komisji.

2. Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi Sekretarz Komisji wyznaczony spośród członków komisji.

§ 4

 

Zakres i tryb pracy Komisji określa Regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 5

 

Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 6

 

Traci moc zarządzenie nr 8/2003 z dnia 05.02.2003r. Wójta Gminy Kłomnice w sprawie powołania Stałej Komisji Przetargowej do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Kłomnicach oraz uchwalenia Regulaminu pracy tej Komisji.

 

§ 7

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

Załącznik do zarządzenia Nr 37/2004
z dnia 22.03.2004r.
Wójta Gminy Kłomnice sprawie powołania Stałej Komisji Przetargowej, do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Kłomnicach oraz uchwalenia Regulaminu
pracy tej Komisji.

 

Regulamin pracy Stałej Komisji Przetargowej w Urzędzie Gminy w Kłomnicach.

 

powołanej do przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, dokonywania ocen czy oferenci spełniają wymagane warunki, oceniania złożonych ofert i przedstawiania propozycji wyboru najkorzystniejszej oferty.

 

§ 1

I. Postanowienia wstępne.

 

1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:

a) Komisji" - należy przez to rozumieć Stałą Komisję Przetargową której zadaniem jest przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych w komórkach Urzędu Gminy w Kłomnicach o wartości powyżej 6.000 EURO.

b)  „Kierowniku jednostki" - należy przez to  rozumieć Wójta Gminy Kłomnice (Zamawiającego)

c) „Ustawie" - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z dnia 9 lutego 2004r. Nr 19, poz.177)

 

2. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.

 

3. Komisję obowiązują przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z dnia  9 lutego 2004r. Nr 19, poz.177), przepisy innych aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.

 

4. Każde postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w poszczególnych komórkach Urzędu Gminy powinno być zgłoszone inspektorowi d/s zamówień publicznych celem akceptacji oraz rejestracji zamówień, które będą niezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach w Urzędzie Gminy.

§ 2

II. Zadania Komisji

 

1. Do zadań Komisji należy przygotowywanie oraz przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego.

 

2. W zakresie przygotowywania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do zadań Komisji należy szczególności przygotowywanie i przekazywanie do zatwierdzenia kierownikowi jednostki:

-   propozycji wyboru trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem,

-   projektu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofert albo zapytania o cenę,

-   propozycji zaproszenia do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, ze wskazaniem podmiotów, z którymi mają być prowadzone rokowania,

-   ogłoszeń wymaganych dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

-   projektów innych wymaganych dokumentów, w szczególności wniosków kierownika jednostki kierowanych do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych ustawą.

 

3. W zakresie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Komisja w szczególności:

3.1. sporządza ogłoszenie i jego upublicznienie, lub imienne zaproszenie do składania ofert. W przetargu ograniczonym i negocjacjach z ogłoszeniem zamawiający zaprasza imiennie tych oferentów, którzy odpowiedzieli na ogłoszenie i spełnili warunki postawione w ogłoszeniu,

3.2. wydaje lub przesyła oferentom specyfikację istotnych warunków zamówienia,

3.3. przyjmuje zapytania do specyfikacji, udziela na nie odpowiedzi, ewentualnie zmienia niektóre zapisy specyfikacji (niedopuszczalna jest zmiana kryteriów oceny ofert i złagodzenie warunków postawionych w ogłoszeniu),

3.4. w razie potrzeby organizuje zebrania dostawców lub wykonawców, sporządza z niego protokół i wysyła wszystkim oferentom, którzy pobrali specyfikacje,

3.5. w uzasadnionych przypadkach przedłuża termin składania wadium, ofert i otwarcia ofert,

3.6. pobiera złożone oferty

3.7. otwiera oferty. Podczas otwarcia ofert odczytuje nazwy i adresy poszczególnych firm, ceny ofert, terminy wykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności. Bezpośrednio przed otwarciem ofert podaje kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

3.8. po otwarciu ofert i opuszczeniu sali przez oferentów Komisja Przetargowa przystępuje do oceny merytorycznej ofert. Tok postępowania jest następujący:

-   sprawdza czy oferenci nie podlegają wykluczeniu na podstawie artykułu 24 ust. 1 i 2 pzp,

-   bada, które ze złożonych ofert należy uznać za odrzucone (art. 89 ust. 1 pzp),

-   wybiera spośród ofert nieodrzuconych ofertę najkorzystniejszą. W tym celu należy do wzoru, przedstawionego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wstawić dane zawarte w ofertach i policzyć, która z ofert uzyska największą liczbę punktów – ofertę taką uznaje się za najkorzystniejszą. W przypadku zastosowania jedynego kryterium „cena” – najkorzystniejszą ofertą będzie oferta najtańsza.

W przypadku wykluczenia wykonawcy z postępowania należy go niezwłocznie o tym poinformować podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

W przypadku odrzucenia oferty (ofert) należy o tym fakcie poinformować wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

3.9. sporządza protokół z postępowania zawierające dane z art. 96 ust. 1.

3.10.informuje wszystkich oferentów biorących udział w postępowaniu, którą ofertę wybrano. Zgodnie z art. 92 należy podać nazwę wykonawcy, jego adres oraz cenę oferty. Informacja o wyniku postępowania, którą otrzymuje oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą zawiera dodatkowo określenie terminu i miejsca zawarcia umowy. Jeżeli wartość zamówienia przekracza 60.000 Euro ogłoszenie należy przesłać do UZP.

3.11.jeżeli nie wpłyną protesty przystępuje do czynności związanych z podpisaniem umowy. Jeżeli wymagano w SIWZ złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy – wykonawca, którego oferta okazała się najkorzystniejsza składa przed podpisaniem umowy zabezpieczenie.

  Podpisanie umowy przez kierownika jednostki.

3.12. Zwraca wadium

3.13. Ogłoszenie o zawarciu umowy:

-   Jeżeli wartość zamówienia przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 60.000 euro, niezwłocznie po zawarciu umowy przekazuje ogłoszenia o udzieleniu zamówienia Prezesowi Urzędu,

-   Jeżeli wartość zamówienia na roboty budowlane przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 5.000.000 euro, a na dostawy lub usługi – 130.000 euro, niezwłocznie po zawarciu umowy przekazuje ogłoszenia o udzieleniu zamówienia Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich. Niezwłocznie po przekazaniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich przekazanie ogłoszenia o udzieleniu zamówienia również Prezesowi Urzędu.

 

4. W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 93 prawa zamówień publicznych Komisja proponuje kierownikowi jednostki unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 

5. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja proponuje wybór tej oferty, która zawiera najniższą cenę.

 

6. W postępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki Komisja przedkłada kierownikowi jednostki stanowisko w sprawie możliwości zawarcia umowy z oferentem, z którym były prowadzone rokowania.

 

7. Po otwarciu i odczytaniu wszystkich ofert, niezwłocznie po zapoznaniu się Komisji z dokumentami składanymi przez dostawców lub wykonawców, członkowie Komisji składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art.17 ust 1 prawa zamówień publicznych.

 

§ 3

 

III. Dodatkowe zadania Przewodniczącego Komisji, wyznaczonego spośród jej członków

 

1. Przewodniczący Komisji:

a)   odbiera oświadczenia członków Komisji, o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych okoliczności uniemożliwiających im występowanie w imieniu zamawiającego lub też wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne oraz włącza je do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

b)   wyznacza terminy posiedzeń Komisji,

c)   prowadzi posiedzenia Komisji,

d)   rozdziela między członków Komisji prace podejmowane w trybie roboczym,
w tym w początkowej fazie postępowania przydziela określonym członkom Komisji
zadania związane z przygotowaniem dokumentów składających się na specyfikację
istotnych warunków zamówienia,

e)   nadzoruje prawidłowe prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

f)   informuje kierownika jednostki o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

g)   wnioskuje (do kierownika jednostki) o zasięganie opinii biegłych,

h)   po zakończeniu prac związanych z wyborem oferenta przedkłada kierownikowi jednostki protokół postępowania o zamówienie publiczne do zatwierdzenia wraz ze wzorem umowy do podpisania wybranym oferentem,

i)   reprezentuje Komisję w wystąpieniach zewnętrznych,

j)   ocenia i sprawdza oferty, jak pozostali członkowie komisji.

 

§ 4

IV. Dodatkowe zadania Sekretarza Komisji

 

1. Do zadań Sekretarza Komisji należy:

a)   prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówień publicznych,

b)   prowadzenie w sposób ciągły protokółu postępowania odzwierciedlającego poszczególne etapy posiedzeń Komisji, wypełnienie odpowiednich druków protokołu oraz dbałość o sprawną

c)   ocenia i sprawdza oferty, jak pozostali członkowie komisji.

 

§ 5

 

2. W przypadku wniesienia protestu, Komisja działa zgodnie z prawem zamówień publicznych.

 

§ 6

V. Postanowienia końcowe

 

1. W pracach Komisji mogą uczestniczyć biegli rzeczoznawcy (art. 21 pzp)

2. Biegli otrzymują wynagrodzenie określone w odrębnej umowie.

3. Członkowie Komisji wykonują czynności wynikające z niniejszego zarządzenia w ramach zawartych umów o pracę z kierownikiem jednostki.

 

§ 7

Zmiany regulaminu następują w trybie przewidzianym do jego ustalenia