artykuł nr 1

Uchwała Nr 296/XXXII/06 Rady Gminy Kłomnice z dnia 29.06.2006r.

UCHWAŁA NR 296/XXXII/06
z dnia
 29.06.2006r.
Rady Gminy Kłomnice

 

w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku
na terenie Gminy Kłomnice

 

 Napodstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 marca 1990r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 zpóźn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. outrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 1996 r. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.), w związku z art. 10ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz o zmianieniektórych innych ustaw
( Dz. U. z 2005 r. Nr 175, poz. 1458), po zasięgnięciu opinii PowiatowegoInspektora Sanitarnego, Rada Gminy Kłomnice uchwala Regulamin utrzymaniaczystości i porządku na terenie Gminy Kłomnice, zwany dalej regulaminem wnastępującej treści:

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996r Nr 132 poz. 622 z póź. zm.)
  2. nieruchomości - rozumie się przez to definicję opisaną art. 46 § 1 kodeksu cywilnego.
  3. właścicielach nieruchomości-rozumie się przez to definicję w znaczeniu Ustawy
    z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  4. umowach - należy przez to rozumieć umowy, rozumiane zgodnie z treścią art. 6 ust.
    1 Ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu porządku i czystości w gminach podpisane podmiotem uprawnionym przez właścicieli nieruchomości oraz najemców/właścicieli lokali.
  5. Gminnym Planie Gospodarki Odpadami - należy rozumieć przez to dokument przyjęty przez Radę Gminy Kłomnice Uchwałą Nr 228/XXIV/05 z dnia 14 czerwca 2005 roku.
  6. harmonogramie-należy przez to rozumieć harmonogram odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Kłomnice.
  7. podmiotach uprawnionych - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa będące gminnymi jednostkami organizacyjnymi lub podmiotami posiadającymi wydane przez wójta ważne zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie:
     a) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
     b) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
     c) ochrony przed bezdomnymi zwierzętami
  8. chowie zwierząt - rozumie się przez to wszelkie formy posiadania zwierząt gospodarskich bez względu na tytuł prawny oraz sposób ich utrzymywania
    i użytkowania
  9. zwierzętach domowych - należy rozumieć przez to definicję opisaną w Ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt
  10. zwierzętach gospodarskich - rozumie się przez to definicję opisaną w Ustawie z dnia 20 sierpnia 1997 roku o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich
  11. zwierzętach bezdomnych - należy przez to rozumieć definicję opisaną w Ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt 

 

Rozdział II

Wymagania w zakresie utrzymaniaczystości i porządku na terenie nieruchomości

 

§ 2.

Właściciel nieruchomości jestobowiązany utrzymywać w czystości sanitarnej i ogólnym porządku swoją posesjęjak również przyległy do niej chodnik.

 

§ 3.

Na terenie gminy, mając na uwadzezasady utrzymania czystości i porządku zabrania się:

- wylewania nieczystości ciekłych pozawyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;

- indywidualnego opróżniania zbiornikówbezodpływowych przez właścicieli nieruchomości.

§ 4.

Właściciele nieruchomościobowiązani są do segregowania i odrębnego gromadzenia odpadów we wskazanymprzez gminę zakresie.

Zobowiązuje się wszystkichwłaścicieli nieruchomości do prowadzenia selektywnej zbiórki odpadówkomunalnych z zachowaniem następujących zasad dla poszczególnych grup odpadów:

a) odpady komunalne tj. resztki żywności, przeterminowaneprodukty żywnościowe, obierki i inne resztki roślinne z owoców i warzywpodlegają kompostowaniu
w przydomowych kompostownikach w sposób nie powodujący uciążliwości dlasąsiednich nieruchomości, lub zbiórce przez podmiot uprawniony;

b) odpady opakowaniowe tj. papier, tektura, tworzywasztuczne, szkło i metale:
w zabudowie jednorodzinnej odbierane są w cyklu miesięcznym w workach dostarczanychprzez podmiot uprawniony (zgodnie z harmonogramem), w zabudowie wielorodzinnejna bieżąco w specjalnych pojemnikach przystosowanych do zbiórkiwyselekcjonowanych odpadów opakowaniowych;

c) odpady wielkogabarytowe – odbierane są od mieszkańcówwsi w cyklu półrocznym, lub na bieżąco mogą być dostarczane indywidualnie przezwłaścicieli do punktów odbioru określonych przez uprawnioną firmę.

d) odpady z remontów – gromadzenie odpadów powstałych wwyniku prac związanych
z bieżącym remontem lub modernizacją może odbywać się w specjalnieprzygotowanych przez prowadzącego remont, wydzielonych pojemnikach,dostarczonych przez podmiot uprawniony na indywidualne zgłoszenie. Dopuszczasię przekazywanie osobom fizycznym lub jednostkom organizacyjnym nie będącymprzedsiębiorcami do wykorzystania na własne potrzeby, części odpadów z sektoraremontowo – budowlanego (głównie gruz ceglany i elementy betonowe), zgodnie
z odrębnymi przepisami;

e) odpady zielone z pielęgnacji ogrodów, upraw domowych –mogą być kompostowane w przydomowych kompostownikach w sposób nie powodującyuciążliwości dla nieruchomości sąsiednich lub zbierane przez podmiotuprawniony, na indywidualne zgłoszenie, przy czym termin odbioru podlegaindywidualnemu uzgodnieniu;

f) odpady niebezpieczne podlegają indywidualnemuzgłoszeniu, przy czym termin odbioru podlega indywidualnemu uzgodnieniu;

g) odpady nieselekcjonowane odbierane są na obszarach wiejskichw cyklu czterotygodniowym.

§ 5.

Obowiązekoczyszczania ze śniegu, lodu i sopli lodowych winien być realizowany przez odgarnięciew miejsce nie powodujące zakłóceń ruchu pieszych i pojazdów
i podjecie działań mających na celu usunięcie lub co najmniej ograniczenieśliskości chodnika. Piasek użyty do tych celów należy usunąć z chodnikaniezwłocznie po ustaniu przyczyn jego zastosowania.

 

§ 6.

1. Właściciele nieruchomości, na których znajdują siętereny lub obiekty służące do użytku publicznego, maja obowiązek ustawienia natych terenach lub obiektach koszy na śmieci
i systematycznego ich opróżniania, w sposób niedopuszczający do ichprzepełnienia.

2. Odpady komunalne powstające na terenie nieruchomościmuszą być gromadzone
w urządzeniach odpowiadających wymaganiom określonym w niniejszym regulaminie,natomiast nieczystości ciekłe, nieodprowadzone do sieci kanalizacyjnej bądź przydomowejoczyszczalni ścieków, w zbiornikach bezodpływowych odpowiadających wymaganiomwynikającym z innych przepisów, w szczególności z ustawy z dnia 7 lipca 1994roku. Prawo budowlane (tekst jednolity z 2003r. Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.)

 

§ 7.

Mycie i naprawy pojazdówsamochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.

a) Zabrania się mycia samochodów poza myjniami, wmiejscach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności:

- na chodnikach, ulicach, zieleńcach;

- na terenach leśnych;

- w pobliżu zbiorników wodnych, rzek i strumieni.

b) Mycie samochodów oraz doraźne naprawy i regulacje, pozamyjniami oraz warsztatami może odbywać się na prywatnych terenach, ścieki takienie mogą być bezpośrednio odprowadzone do zbiorników wodnych i ziemi.

 

Rozdział III

Rodzaje i minimalna pojemnośćurządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenienieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tychurządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym porządkowym itechnicznym

 

§ 8.

1. Naterenie gminy Kłomnice obowiązuje selektywna zbiórka odpadów komunalnych.Odpady powinny być zbierane w sposób selektywny z uwzględnieniem odpadów:suchych i mokrych (tj. ulegających biodegradacji) opakowań z tworzywsztucznych, opakowań z papieru, opakowań ze szkła i odpadów wielkogabarytowych,remontowych, niebezpiecznych oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

 

§ 9.

Stałe odpady komunalne mogą byćgromadzone w niżej wymienionych urządzeniach:

- kubły;

- kontenery;

- worki.

§ 10.

1. Przy selektywnym gromadzeniu odpadów można korzystać zpojemników odpowiednio oznakowanych i pokolorowanych, ustawionych na tereniegminy.

2. Na terenie nieruchomości do segregacji odpadów należywykorzystywać worki foliowe, pojemniki i kontenery odpowiedniego koloru:

- białe – na szkło bezbarwne;

- zielone – na szkło kolorowe;

- żółte – na opakowania z tworzyw sztucznych;

- niebieskie – na papier i karton;

- różowe – na drobny złom (puszki)

3. Firma wywozowa, która odbiera odpady komunalne odwłaścicieli nieruchomości obowiązana jest do odbierania wszystkich odpadówselektywnie zbieranych i dostarczania worków na te odpady.

 

§ 11.

Odpady niebezpieczne nie mogą byćgromadzone w pojemnikach służących do gromadzenia odpadów komunalnych.Szczegółowe zasady postępowania z tymi odpadami określają przepisy odrębne.

§ 12.

1. Kosze na odpady, ustawione przy drogach publicznych,przystankach komunikacyjnych oraz innych terenach użytku publicznego, powinnyodpowiadać następującym wymaganiom:

- rozmieszczone w sposób umożliwiający bezpiecznei wygodne korzystanie z nich dla wszystkich użytkowników w/w terenów;

- ustawione w miejscach nie powodującychzagrożenia dla ruchu pojazdów i pieszych oraz umożliwiających ich opróżnianieprzez firmę wywozową;

- rozmieszczone w odpowiedniej ilości, szczególniew miejscach o dużym natężeniu ruchu i przebywania znacznej ilości osób;

- być estetyczne i zabezpieczone przedwysypywaniem się zgromadzonych w nich odpadów;

2. Zabrania się składowania odpadów komunalnych z lokalihandlowych, gastronomicznych, usługowych i mieszkalnych w koszach ulicznych.

 

§ 13.

1. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywaćpojemniki, worki i kosze na odpady w takim stanie sanitarnym i technicznym, abykorzystanie z nich mogło odbywać się bez przeszkód i powodowania zagrożeń dlaśrodowiska i zdrowia użytkowników,
a w szczególności ma obowiązek utrzymywania ich w czystości.

 

§ 14.

1. Pojemniki i worki na odpady komunalne należy ustawić wmiejscach łatwo dostępnych zarówno dla ich użytkowników jak i pracowników firmywywozowej w taki sposób, aby nie powodowały nadmiernych uciążliwości.

2. Pojemniki i worki powinny być ustawiane na równejpowierzchni, w miarę możliwości utwardzonej, zabezpieczonej przed zbieraniemsię wody i błota. Miejsca ustawienia pojemników właściciel nieruchomości jestobowiązany utrzymywać w czystości.
W wyjątkowych sytuacjach np. osób w podeszłym wieku, niepełnosprawnych,zabudowy zlokalizowanej w dużej odległości od granicy nieruchomości, ustawieniepojemników
i worków powinno być uzgadniane odrębnie z firmą wywozową.

3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio doustawiania koszy na odpady ustawionych przy drogach publicznych i przystankachkomunikacji zbiorowej.

4. Zarządzający drogą publiczną, znajdującą się naobszarze zabudowanym w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchudrogowym (Dz.U. z 2005r. Nr 108 poz. 908, z późn. zm.) jest obowiązany doumieszczenia wzdłuż niej odpowiedniej do intensywności ruchu liczby koszyulicznych.

 

§ 15.

1. Ustala się następujące minimalne pojemności pojemnikówna odpady komunalne, w jakie powinna być wyposażona nieruchomość:

- 25 l– dla każdej z osób zamieszkałych na nieruchomości, jednak co najmniej jedenpojemnik 120l na każdą nieruchomość;

- 10l – na każdą osobę zatrudnioną w biurach,urzędach, zakładach pracy, przychodniach i praktykach lekarskich, jednak conajmniej jeden pojemnik 120l, niezależnie od odpadów opakowaniowych i odpadówinnych niż odpady komunalne,

- 25l – na każde miejsce dla konsumenta izatrudniona osobę, nie mniej jednak niż 120 l na punkt, dla restauracji, baru niezależnie od odpadówopakowaniowych i odpadów innych niż odpady komunalne;

- 30l – na osobę zatrudnioną, nie mniej jednak niż120l, dla sklepów i punktów usługowych, niezależnie od odpadów opakowaniowych iodpadów innych niż odpady komunalne.

  1. W przypadku gdy nieruchomość składa się z lokali mieszkalnych i użytkowych pojemności określone w ust. 1 sumują się i powinny być zawarte odrębne umowy dotyczące usuwania odpadów.

§ 16.

Ustala sięnastępujące zasady rozmieszczania pojemników i worków na odpady komunalne nanieruchomościach:

  1. Na każdej nieruchomości zamieszkałej powinien się znajdować pojemnik lub worek
    o pojemności będącej co najmniej iloczynem liczby osób rzeczywiście zamieszkałych na terenie nieruchomości, liczby zatrudnionych osób w biurach, urzędach i zakładach pracy, przychodniach i praktykach lekarskich, sklepach i punktach usługowych, liczby konsumentów jaką mogą jednorazowo pomieścić restauracje, bary, łącznie
    z zatrudnionymi osobami i ustalonej odpowiednio, minimalnej pojemności.
  2. Dozwolone jest odstępstwo od zasady wymienionej w ust. 1 w przypadku, gdy właściciel nieruchomości zawarł umowę na usuwanie odpadów komunalnych i usuwa te odpady z częstotliwością większą niż raz w miesiącu. W przypadku takim pojemniki powinny zapewnić możliwość gromadzenia odpadów nie powodującą ich przepełniania. Przypadek taki dotyczy w szczególności nieruchomości obejmujących budynki wielolokalowe, szkoły i przedszkola, biura i inne lokale służące przebywaniu większej liczby osób.

§ 17.

  1. Właściciel nieruchomości jest obowiązany zapewnić pracownikom firmy wywozowej dostęp do pojemników i worków w czasie ustalonym w umowie na odbiór odpadów, w sposób umożliwiający opróżnianie pojemników i zebranie bez narażania na szkodę ludzi, budynków bądź pojazdów.
  2. Obowiązki określone w ust. 1 dotyczą także dostępu do urządzeń służących do gromadzenia nieczystości ciekłych.

 

Rozdział IV

Częstotliwość i sposób pozbywaniasię odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych
z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

 

§ 18.

Obowiązki w zakresiepodpisania umów:

1) właściciele nieruchomości są zobowiązani dozawarcia umów z podmiotem uprawnionym na odbiór odpadów komunalnych;

2) właściciele nieruchomości są zobowiązani, wcelu umożliwienia przygotowania treści umowy, do podania upoważnionemuprzedstawicielowi podmiotu uprawnionego zgodnej ze stanem ewidencji ludnościliczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości lub, gdy stan faktycznyróżni się od niej, oświadczenia na piśmie o odstępstwach i ich przyczynie;

3) właściciele nieruchomości prowadzącydziałalność gospodarczą lub instytucję są zobowiązani, w celu przygotowaniaumowy, do podania upoważnionemu przedstawicielowi podmiotu uprawnionegoinformacji umożliwiającej obliczenie zapotrzebowania na pojemniki;

4) właściciele nieruchomości, którzy nie mająmożliwości technicznych podłączenia swoich posesji do sieci kanalizacyjnej, sązobowiązani do podpisania z podmiotem uprawnionym, umowy na opróżnianiezbiornika bezodpływowego lub osadnika przydomowej oczyszczalni ścieków;

5) opróżnianie zbiorników bezodpływowychrozliczane jest w oparciu o wskazania licznika poboru wody lub, gdy braklicznika, w oparciu o zapisane w § 9 pkt. 2 normy, które wynikają z treściRozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002r.
w sprawie określenia norm zużycia wody (Dz. U. z 2002 r. Nr 8, poz. 70);

6) częstotliwość odbioru nieczystości ciekłych iich ilość ustalona zostanie w umowie
z podmiotem uprawnionym;

7) właściciel nieruchomości jest zobowiązany doudokumentowania w formie umowy korzystania z usług podmiotu uprawnionego wzakresie odbioru odpadów komunalnych lub opróżniania zbiorników bezodpływowych.Dowody uiszczania opłat za odbiór odpadów i opróżnianie zbiornikówbezodpływowych, właściciel nieruchomości jest obowiązany przechowywać przezokres 5 lat.

 

§ 19.

Częstotliwość pozbywania sięodpadów i opróżniania zbiorników bezodpływowych:

1. odpady komunalne, selekcjonowane inieselekcjonowane, są odbierane od właścicieli nieruchomości zgodnie zHarmonogramem odbioru odpadów komunalnych opracowanym przez podmiot uprawniony , z którym zawarł umowę,ale z częstotliwością co najmniej raz na miesiąc;

2. odpady wielkogabarytowe i niebezpieczne musząbyć wystawione w terminie przewidzianym harmonogramem na terenie posesji w sąsiedztwiepasa drogowego lub na miejsce wyznaczone przez zarządcę do tego celu wzabudowie wielorodzinnej – co najmniej dwa razy w roku wiosną i jesienią;

3. odpady budowlane i zielone muszą być złożonew udostępnionych przez podmiot uprawniony kontenerach, w miejscu umożliwiającymdojazd pojazdu podmiotu uprawnionego oraz nie utrudniającym korzystania znieruchomości, lub wyznaczonym do tego celu przez zarządcę w zabudowiewielorodzinnej;

4. Wywóz nieczystości z koszy ulicznychustawionych przy drogach publicznych powinien odbywać się niezwłocznie po ichzapełnieniu;

5. Wywóz odpadów stałych z urządzeńprzeznaczonych do ich gromadzenia znajdujących się na terenie cmentarzypowinien odbywać się niezwłocznie po ich zapełnieniu.

6. opróżnianie zbiorników bezodpływowych i oczyszczalniprzydomowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości,złożonego do podmiotu uprawnionego, z którym podpisał umowę; zamówienie musibyć zrealizowane w okresie 3 dni od złożenia;

7. częstotliwość opróżniania z osadów ściekowychzbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji;

Rozdział V

Maksymalny poziom odpadów komunalnychulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowiskach odpadóworaz ilości odpadów wyselekcjonowanych, do których osiągnięcia zobowiązane sąpodmioty uprawnione

 

§ 20.

System gospodarowania odpadamikomunalnymi zapewnia ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegającychbiodegradacji kierowanych do składowania:

 

1) do 31 grudnia 2010 roku do nie więcej niż 75% wagowocałkowitej masy odpadów ulegających biodegradacji;

2) do 31 grudnia 2013 roku do nie więcej niż 50%;

3) do 31 grudnia 2020 roku do nie więcej niż 35%, wstosunku do masy tych odpadów wytworzonych w roku 1995;

Obowiązek tenzrealizują przedsiębiorcy, którzy uzyskają zezwolenie na odbiór odpadów odmieszkańców nieruchomości.

§ 21.

Podmioty uprawnionezobowiązane są do zorganizowania selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.

Rozdział VI

Inne wymagania

 

§ 22.

1) Usuwanie wyrobów azbestowych z budynków ibudowli może być wykonywane tylko przez wyspecjalizowana firmę, posiadającązezwolenie odpowiedniego organu.

2) Przewóz odpadów wymienionych w ust. 1 możeodbywać się tylko wyspecjalizowanym transportem.

3) Unieszkodliwianie odpadów z azbestu możeodbywać się jedynie na specjalnych składowiskach.

4) Właściciele nieruchomości, posiadający naswoim terenie odpady w postaci zużytych opon zobowiązani są do przekazania ichwyspecjalizowanej firmie, posiadającej stosowne zezwolenie na odbiór tychodpadów.

5) Powstające na terenie gminy odpady medyczne iweterynaryjne powinny być odbierane przez wyspecjalizowane firmy zajmujące sięunieszkodliwianiem tego typu odpadów.

 

Rozdział VII

Obowiązki osób utrzymującychzwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwościądla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnegoużytku

 

§ 23.

Osoby utrzymujące zwierzętadomowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa
i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lubuciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych doużytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tychzwierząt.

 

§ 24.

Do obowiązków właścicieliutrzymujących zwierzęta domowe należy:

1 Wodniesieniu do psów:

a) Wyposażenie psa w obrożę, a w przypadku rasuznawanych za agresywne – w kaganiec,

b) prowadzenie psa na uwięzi i w nałożonymkagańcu,

c) wolne poruszanie się psa na terenienieruchomości może mieć miejsce w sytuacji gdy:

- nieruchomośćjest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa,

- wejściena nieruchomość jest wyposażone w przycisk dzwonka lub domofonu,

- wejściena nieruchomość jest oznakowane tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem.

 

2 Wodniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:

a) sprawowanie stałego i skutecznego dozoru,

b) nie wprowadzanie zwierząt do obiektówużyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt,takich jak lecznice, wystawy itp., postanowienie to nie dotyczy osóbniewidomych, korzystających z pomocy psów – przewodników;

c) nie wprowadzanie zwierząt domowych na terenyplaców, gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, kąpielisk oraz tereny objętezakazem na podstawie odrębnych uchwał rady gminy;

d) natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli,zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innychterenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach,jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te,umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą byćdeponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych ,korzystających z psów przewodników.

e) Postanowienia ust. 2 dot. także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych
w charakterze zwierząt domowych.

 

Rozdział VIII

Wymagania odnośnie utrzymywaniazwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej

 

§ 25.

1 Utrzymywaniezwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej, oznaczonych w miejscowych planach zagospodarowaniaprzestrzennego.

2 Napozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej, dopuszcza się utrzymywaniezwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

a) Ograniczenia wszelkiej uciążliwości hodowlidla środowiska w tym emisji będącej jej skutkiem do obszaru nieruchomości, naktórej jest prowadzona.

b) Gromadzenia i usuwania nieczystości, którenie są obornikiem, gnojówka lub gnojowicą w sposób przewidziany dla ścieków,

c) Lokowania płyt gnojowych do składowaniaobornika w odległości co najmniej 6m od granicy działki,

d) Przeprowadzania deratyzacji pomieszczeń, wktórych prowadzony jest chów zwierząt, dwa razy do roku wiosna i jesienią,

e) Ustawiania uli dla pszczół w odległości, conajmniej 10m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatującepszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.

 

Rozdział IX

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jejprzeprowadzania

§ 26.

Obowiązkowej deratyzacjipodlegają nieruchomości zajęte przez działalność handlową, gastronomiczną,oświatową i ochrony zdrowia co najmniej raz w roku w okresie wiosennym.

 

§ 27.

Termin przeprowadzeniaobowiązkowej deratyzacji podaje wójt gminy w uzgodnieniu
z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, do publicznej wiadomościpoprzez zarządzenie.

§ 28.

W przypadku wystąpieniapopulacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, wójt gminy, w uzgodnieniuz Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegająceobowiązkowej deratyzacji oraz określi, poprzez zarządzenie, termin jejprzeprowadzenia.

§ 29.

Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążająwłaścicieli nieruchomości.

 

Rozdział XI

Postanowienia końcowe

 

§ 30.

1 Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających zniniejszego Regulaminu, sprawuje wójt gminy

2 Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszymRegulaminie, podlega karze grzywny.

3 Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, toczysię według przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

 

§ 31.

Wykonanie uchwały powierza sięwójtowi gminy.

 

§ 32.

Traci moc uchwała numer159/XXIX/97 z dnia 19 marca 1997 roku w sprawie utrzymania czystości i porządkuw gminie.

§ 33.

Uchwała wchodzi w życie wterminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.