artykuł nr 1

Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych, powstających na nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Kłomnice

10/04/2020 S72 Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Kłomnice: Usługi związane z odpadami

2020/S 072-171878

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna:


Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Gmina Kłomnice

Adres pocztowy: ul. Strażacka 20

Miejscowość: Kłomnice

Kod NUTS: PL224

Kod pocztowy: 42-270

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Aleksandra Stępień

E-mail: astepien@klomnice.pl
Tel.: +48 343281122

Faks: +48 343281121

Adresy internetowe:

Główny adres: www.bip.klomnice.pl

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.klomnice.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1)Nazwa:

Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych, powstających na nieruchomościach zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Kłomnice

Numer referencyjny: IZI-IZ.271.5.2020

II.1.2)Główny kod CPV

90500000

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych, powstałych na terenie Gminy Kłomnice, tj.:

— z nieruchomości zamieszkałych, w tym odbiór odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji,

— z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w tym doposażenia w odpowiednie pojemniki/kontenery przeznaczone do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z odpadami z innej gminy lub z jakimikolwiek innymi odpadami.

Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: Załącznik nr 1 do SIWZ.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa:

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90000000

90500000

90514000

90512000

90513100

90533000

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL

Kod NUTS: PL2

Kod NUTS: PL224

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Gmina Kłomnice

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i zagospodarowanie całego strumienia odpadów komunalnych, powstałych na terenie Gminy Kłomnice, tj.:

— z nieruchomości zamieszkałych, w tym odbiór odpadów wielkogabarytowych sprzed posesji,

— z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w tym doposażenia w odpowiednie pojemniki/kontenery przeznaczone do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbierania odpadów komunalnych zleconych przez Zamawiającego wspólnie z odpadami z innej gminy lub z jakimikolwiek innymi odpadami.

Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: Załącznik nr 1 do SIWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Kryteria określone poniżej

Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności faktury / Waga: 40,00

Cena - Waga: 60,00

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Koniec: 30/06/2021

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: tak

Opis opcji:

1) Zamawiający informuje, że przy odbiorze i zagospodarowaniu odpadów będących przedmiotem zamówienia podane ilości są wielkościami minimalnymi, które należy wycenić w ofercie, tj.:

— minimalna wartość zamówienia dla niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych 1 240 (t),

— minimalna wartość zamówienia dla odpadów segregowanych 1 920 (t).

2) W przypadku gdy ilość odpadów będzie większa niż określono w formularzu cenowym, Zamawiający może skorzystać z prawa opcji i może zwiększyć zakres przedmiotu zamówienia do maksymalnej wartości wyliczonej poniżej, jednakże z zastrzeżeniem, iż jest to uprawnienie, z którego może skorzystać w zależności od potrzeby, lecz nie musi:

— maksymalna wartość zamówienia dla niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych 1 488 (t),

— maksymalna wartość zamówienia dla odpadów segregowanych 2 304 (t).

3) Formą wynagrodzenia za wykonaną usługę odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych będzie podana przez Wykonawcę w formularzu ofertowym cena za 1 tonę odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych.

4) Podane ilości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych są wielkością szacunkową i maksymalną i tym samym ilość odebranych odpadów komunalnych może być mniejsza.

5) Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji, poprzez zwiększenie w okresie obowiązywania umowy szacunkowej ilości odpadów komunalnych przewidzianych do odbioru, jednakże nie powodującego wzrostu wartości umowy więcej niż o 20 %.

6) W zakresie zamówienia opcjonalnego Wykonawca zobowiązany jest do rozpoczęcia świadczenia usług na podstawie pisemnego oświadczenia Zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji, które Zamawiający przekaże Wykonawcy nie później niż w terminie 30 dni od dnia zrealizowania odbioru odpadów o wartości stanowiącej 95 % wartości umowy.

7) Korzystanie z prawa opcji przez Zamawiającego może być dokonane na całą wartość zamówienia opcjonalnego lub w kilku częściach.

8) Zamówienie opcjonalne nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do jego udzielenia, jak również nie stanowi podstawy do dochodzenia przez Wykonawcę roszczeń odszkodowawczych z tytułu niezrealizowania tego zamówienia. Oświadczenie woli Zamawiającego o realizacji bądź zaniechanie zamówienia opcjonalnego, jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego.

9) W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczne ilości wykonywanych usług, zrealizowanych na podstawie niniejszej umowy, stanowiące sumę iloczynów obowiązujących stawek jednostkowych za odbiór, transport i zagospodarowanie niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych, powiększone o należny podatek VAT.

II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

W niniejszym postępowaniu zostanie przewidziana procedura, o której mowa w art 24aa ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp do wartości 50 % wartości zamówienia podstawowego – opis rozdział 3 SIWZ.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

Wykonawca musi wykazać, że:

— posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów, wydane przez właściwy organ,

— posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kłomnice.

Na wezwanie Zamawiającego Wykonawca, którego oferta została została najwyżej oceniona, zobowiązany jest złożyć w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 10 dni, następujące oświadczenia i dokumenty aktualne na dzień ich złożenia w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:

— aktualne zezwolenie na transport odpadów, wydane przez właściwy organ,

— aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kłomnice.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie świadczył lub świadczy usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, obejmujące wykonanie lub wykonywanie usług odbierania odpadów komunalnych oraz odbieraniu odpadów segregowanych od łącznie co najmniej 1000 nieruchomości i w czasie świadczenia nie krótszym niż 12 miesięcy, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2) Dysponuje następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia publicznego, tj. samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości:

— co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 120 l, 240 l (typu śmieciarka),

— co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania szkła z pojemników o pojemności 120 l, 240 l (typu śmieciarka),

— co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania popiołu z pojemników o pojemności 120 l, 240 l (typu śmieciarka),

— co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania pojemników (worków) z selektywnie zebranymi odpadami komunalnymi,

— co najmniej jeden pojazd mniejszy gabarytowo do odbioru odpadów komunalnych z posesji o utrudnionym dojeździe dla śmieciarki,

— co najmniej jeden pojazd przystosowany do załadunku, rozładunku i transportu kontenerów o pojemności 7 m3,

— co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania pozostałych odpadów komunalnych selektywnie zebranych z PSZOK o pojemności 1100 l,

— co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 10 dni, następujących oświadczeń i dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:

1) wykazu wykonanych usług, zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Załączniku nr 5 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 5.2.3.1. SIWZ;

2) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych, zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Załączniku nr 6 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 5.2.3.2. SIWZ.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

1. Wykonawca winien wnieść wadium: w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100) w formach określonych w art. 45 ust 6 ustawy Pzp – szczegóły rozdział 10 SIWZ.

2. Zgodnie z zapisami wzoru umowy wybrany Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy, zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto dot. wartości minimalnej – rozdział 18 SIWZ.

3. Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy, zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SIWZ.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 13/05/2020

Czas lokalny: 09:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 13/05/2020

Czas lokalny: 09:30

Miejsce:

Urząd Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice, POLSKA, sekretariat pokój 101.

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Osoby zainteresowane winny stawić się 5 min przed terminem otwarcia ofert. Otwarcie ofert jest jawne, bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Podczas otwarcia ofert, Zamawiający podaje nazwy oraz adresy Wykonawców a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, warunków płatności, kryteria oceny ofert.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

I /II kwartał 2021 r.

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3)Informacje dodatkowe:

Do oferty należy załączyć:

1) formularz ofertowy – Załącznik nr 2 do SIWZ;

2) potwierdzenie wniesienia wadium;

3) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza;

4) oświadczenie w formie jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia (JEDZ) sporządzonego zgodnie z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji Europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE, w zakresie wskazanym w Załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Uwagi dotyczące sposobu wypełniania JEDZ określono w rozdziale 6 SIWZ;

5) w celu potwierdzenia przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona braku podstaw wykluczenia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 10 dni, następujących oświadczeń i dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:

5.1 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

5.2. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

5.3. odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;

5.4. informacji z Krajowego Rejestru Karnego – w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy w zakresie art. 24 ust 5 pkt 5 i 6, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

6. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej www.bip.klomnice.pl informacji, o której mowa w art 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu:

— oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 – zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ. (W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),

— wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

7. Oferta Wykonawcy posiadającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej – zgodnie z zapisami rozdziału 7 SIWZ.

8. Poleganie ma zasobach innych podmiotów – zgodnie z art. 22a ustawy Pzp – zgodnie z zapisami rozdziału 7 SIWZ.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej

Adres pocztowy: ul. Postępu 17A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

Tel.: +48 224587700

Faks: +48 22587700

Adres internetowy: http://uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

Terminy składania odwołań zgodnie z art. 182 Prawo zamówień publicznych

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587700

Faks: +48 224581101

Adres internetowy: http://uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

07/04/2020

 

Wójt Gminy Kłomnice - P. Piotr Juszczyk