artykuł nr 1

Protokół Nr XXX.2021

OR-RG.0002.4.2021

Protokół Nr XXX.2021
z XXX sesji Rady Gminy Kłomnice 
odbytej w dniu 02.09.2021r.

XXX sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 02.09.2021r. w sali konferencyjnej Zespołu Gminnego Nr 2 Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 9:00.

Przewodniczący Rady Gminy p. Bartłomiej Żurek otworzył XXX sesję Rady Gminy Kłomnice.

Przywitał wszystkich obecnych na sali radnych, Wójta p. P. Juszczyka, Z-cę Wójta p. A. Śliwakowskiego, Sekretarz p. B. Larę, Skarbnika p. E. Dąbrowską, Radcę prawnego p. E. Recha, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników referatów oraz Poseł na Sejm p. Lidię Burzyńską i Sołtysa Sołectwa Rzerzęczyce p. Andrzeja Śpiewaka.

Przy pomocy systemu do głosowania oraz listy obecności Przewodniczący oświadczył, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych stanowią załącznik nr 1 do niniejszego protokołu oraz protokół ze sprawdzenia obecności stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

Nieobecność usprawiedliwiona:

1. Andrzej Wilk

2. Adam Derda

Ad. 3

Przewodniczący Rady p. B Żurek odczytał proponowany porządek obrad.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie XXX sesji Rady Gminy.
  2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
  3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  4. Informacja na temat przebiegu i wynikach wyborów uzupełniających do Rady Gminy Kłomnice. Wręczenie zaświadczenia o wyborze i złożenie ślubowania przez radnego.
  5. Przyjęcie protokołu z XXIX sesji.
  6. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
  7. Przyjęcie interpelacji i zapytań.
  8. Zmiany w budżecie gminy na 2021 rok – uchwała
  9. Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kłomnice na lata 2021–2030 – uchwała.
  10. Podjęcie uchwał w sprawie:
  1. wspólnego wykonania z powiatem Częstochowskim zadania drogowego pn. „Poprawa bezpieczeństwa pieszych w tym dzieci w wieku szkolnym na przejściu w obrębie skrzyżowania dróg powiatowych nr 1024 S i nr 1028 S ( ul. Lipowa i ul. Główna) w miejscowości Skrzydlów”,
  2. projektu zmian w regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Kłomnice,
  3. określenia  zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej będących w zakresie zadań własnych gminy,
  4. przekazania wniosku Pana S.D. według właściwości,
  5. przekazania wniosku Pana L.M. według właściwości,
  6. przekazania skargi Pana G.B. według właściwości.
  1. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.
  2. Wolne wnioski i komunikaty.
  3.  Zamknięcie obrad sesji. 

 

Do przedstawionego porządku obrad nie było zmian więc przeprowadzono głosowanie nad przyjęciem porządku obrad.

Za – 12 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi załącznik nr 3.

Radni Gminy Kłomnice jednogłośnie (12„za”) przyjęli porządek obrad.

Ad. 4

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu p. Barbarę Sośniak Przewodniczącą Komisji Wyborczej na temat przebiegu i wyników wyborów uzupełniających do Rady Gminy Kłomnice. P. Barbara Sośniak po przedstawieniu informacji wręczyła nowo wybranemu radnemu z okręgu 3 (tj. ulic Brzozowa, Dworska, Leśna, Łąkowa, Pocztowa, Projektowana, Południowa, Sądowa, Strażacka, Sosnowa, Targowa, Wrzosowa) p. Stanisławowi Matuszczakowi  Zaświadczenie o wyborze – zał. nr 4.

Pan Przewodniczący podziękował za wystąpienie i w oparciu o art. 23a ustawy o samorządzie gminnym poinformował o sposobie ślubowania, gdzie odczytano rotę ślubowania „ Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.” Nowo wybrany radny wypowiedział słowa: „Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg.”

Ad.5

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice poinformował, że protokół z XXIX sesji Rady Gminy Kłomnice był dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej. Wobec powyższego zaproponowano, aby przyjąć je bez odczytywania.

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z XXIX sesji Rady Gminy.

Za – 13 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 5.

 

 

Ad.6

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:

1) Małgorzata Nalewajka

2) Marek Szymczak

3) Paweł Kowalik

Przystąpiono do głosowania.

Za – 13 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr  6.

Ad.7

Radna Wanda Kusztal złożyła zapytanie w dotyczące transportu publicznego od Kłomnic przez Konary i Pacierzów do Zawady. Ponieważ w dniu 02.09.2021r. autobus nie jechał i nie widomo czy będzie jeździł w kolejnych dniach.

Interpelację w sprawie funkcjonowania przedszkoli i oddziałów w szkołach podstawowych na terenie Gminy Kłomnice złożył Radny Tomasz Igielski.

Sołtys Sołectwa Rzerzęczyce p. Andrzej Śpiewak złożył zapytanie w temacie utworzenia niepublicznego przedszkola w budynku Szkoły Podstawowej w Rzerzęczycach.   

Ad. 8

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2021 rok – uchwała.

M. Nalewajka  – odczytał w/w projekt – załącznik 7 do protokołu.

Głos zabrała p. E. Dąbrowska – Skarbnik informując o zmianach.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany w Budżecie Gminy na 2021 rok. – protokół z głosowania stanowi zał. nr 8 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu. 

 

 

Ad. 9

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2021-2030  – uchwała.

P. Kowalik  – odczytał w/w projekt – załącznik 9 do protokołu.

Głos zabrała p. Skarbnik omawiając zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2021-2030.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 10 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 10a

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie wspólnego wykonania z powiatem Częstochowskim zadania drogowego pn. „Poprawa bezpieczeństwa pieszych w tym dzieci w wieku szkolnym na przejściu w obrębie skrzyżowania dróg powiatowych nr 1024 S i nr 1028 S ( ul. Lipowa i ul. Główna) w miejscowości Skrzydlów”.

M. Szymczak   – odczytał w/w projekt – załącznik 11 do protokołu.

Głos zabrała Kierownik Referatu Zamówień publicznych, Inwestycji i Infrastruktury p. Marlena Bąk.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 12 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

 

 

Ad. 10b

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie projektu zmian w regulaminie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Kłomnice

M. Nalewajka– odczytała w/w projekt – załącznik  13 do protokołu.

Głos zabrała Kierownik Referatu Zamówień publicznych, Inwestycji i Infrastruktury p. Marlena Bąk informując, że projekt zmian wynika z nowelizacji ustawy Prawo budowlane.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 14 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 10c

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie określenia  zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej będących w zakresie zadań własnych gminy

P. Kowalik– odczytał w/w projekt – załącznik 15 do protokołu.

Głos zabrała Kierownik Gminnego Ośrodka pomocy Społecznej p. Anna Kubalska.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr  16 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 10d

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie przekazania wniosku według właściwości.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o przedstawienie stanowiska w sprawie rozpatrzenia wniosku Pana S.D.

Pan Tomasz Igielski Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji przedstawił stanowisko Komisji w w/w sprawie informując, że zgodnie z art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r., poz. 741 z późn. zm.), decyzję o warunkach zabudowy wydaje, z zastrzeżeniem ust. 3, wójt, burmistrz albo prezydent miasta po uzgodnieniu z organami, o których mowa w art. 53 ust. 4, i uzyskaniu uzgodnień lub decyzji wymaganych przepisami odrębnymi.

M. Szymczak – odczytał w/w projekt – załącznik 17 do protokołu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 18 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 10e

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie przekazania wniosku według właściwości.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o przedstawienie stanowiska w sprawie rozpatrzenia wniosku Pana L.M.

Pan Tomasz Igielski Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji przedstawił stanowisko Komisji w w/w sprawie informując, iż zgodnie z art. 19 ust. 1 i 2 ustawy o drogach publicznych zarządcą drogi jest organ administracji rządowej lub jednostki samorządu terytorialnego, do którego właściwości należą sprawy z zakresu planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg.

M. Nalewajka – odczytała w/w projekt – załącznik  19 do protokołu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 20  do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 10 f

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie przekazania skargi według właściwości.

Poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o przedstawienie stanowiska w sprawie rozpatrzenia skargi złożonej przez p. G.B. 

Pan Tomasz Igielski Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji przedstawił stanowisko Komisji w w/w sprawie.

P. Kowalik – odczytał w/w projekt – załącznik 21 do protokołu.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały– protokół z głosowania stanowi zał. nr 22 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie głosów – jak w załączeniu.

Ad. 11

Wójt udzielił odpowiedzi w pierwszej kolejności na pytania złożone przez Sołtysa p. A. Śpiewaka, Wójt poinformował, że na interpelację Radnego T. Igieskiego szczegółowo odpowie na piśmie. Następnie  odpowiedział na zapytanie w sprawie transportu publicznego. W temacie transportu publicznego głos zabrała również Sekretarz informując, że zdarzenie z 2.09.2021r. miało charakter incydentalny i transport będzie odbywał zgodnie z rozkładem jazdy.

Ad. 12

Głos zabrał p. A. Śpiewak w temacie rozbudowy Szkoły w Rzerzęczycach oraz budynku Przedszkola w Rzerzęczycach. Wniósł o rozważanie rozbudowy Szkoły w Rzerzęczycach. 

Na obrady Sesji przybyła Radna powiatu częstochowskiego p . Elżbieta Łągiewka.

Głos zabrała p. Poseł na Sejm L. Burzyńska, która najpierw pogratulowała p. S. Matuszczakowi objęcia mandatu radnego. Następnie p. Poseł przedstawiła działania rządu w aspekcie wspierania samorządów poinformowała o kwocie jaka wpłynęła do mieszkańców gminy Kłomnice z programu  Rodzina 500+, o programie „Polski Ład” , o programie inwestycji strategicznych oraz o funduszu sołeckim i funduszu inwestycji lokalnych. Pani Poseł odniosła się do remontu strażnicy OSP w Skrzydlowie jak  również do planowanej przebudowy skrzyżowania w Skrzydlowie, na które środki finansowe m.in. będą pochodzić z programu rządowego. Pani Poseł L. Burzyńska odniosła się również do tematu niepublicznego przedszkola oraz zadała pytanie Wójtowi jakie wnioski zostały złożone do programu inwestycji strategicznych. Wójt odpowiedział, że złożone zostały wnioski tak aby tym projektem objąć jak największą liczbę mieszkańców i miejscowości.

Głos zabrała Sekretarz Gminy w temacie gospodarki odpadami.

Sołtys p. A. Śpiewak poinformował, że OSP Rzerzęczyce pozyskała nieodpłatnie samochód w Komendy Wojewódzkiej Straży Pożarnej 

Poruszony również został temat gazyfikacji gdzie głos zabrał Radny Igielski, Radna Wanda Kusztal, Radny Kazimierz Wilkoszewski oraz Sołtys Andrzej Śpiewak oraz Wójt.

Wójt złożył podziękowania wszystkim Sołectwom za zaangażowanie w przygotowanie Dożynek Powiatowych.

Ad. 13

Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XXX sesji Rady Gminy.

Integralną część do protokołu stanowi nagranie z XXX Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice oraz na stronie internetowej www.klomnice.pl oraz www.bip.klomnice.pl

 

Na tym protokół zakończono i podpisano: 

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice

Bartłomiej Żurek

Protokołowała:

J. Kwarciak

 

 

Załączniki:
Głosowanie imienneMB