artykuł nr 1

Protokół Nr XIV.2019

XIV sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 28.11.2019r. w sali konferencyjnej Zespołu Gminnego Nr 2 Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 9:00 do 11:42.

Przewodniczący Rady Gminy p. Bartłomiej Żurek otworzył XIV sesję Rady Gminy Kłomnice. Przywitał wszystkich obecnych na sali radnych, Wójta p. P. Juszczyk, Z-cę Wójta p. A. Śliwakowskiego, Skarbnika p. E. Dąbrowską, Radcę prawnego p. E. Recha, sołtysów, przewodniczących rad sołeckich, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników referatów, mieszkańców i innych przybyłych gości.

Przy pomocy systemu do głosowania oraz listy obecności Przewodniczący oświadczył, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów i gości stanowią załącznik nr 1, 2, 3 do niniejszego protokołu oraz protokół ze sprawdzenia obecności stanowi załącznik nr 4 do protokołu.

Ad. 3

Przewodniczący Rady p. B Żurek odczytał proponowany porządek obrad.

1. Otwarcie XIV sesji Rady Gminy.

2. Stwierdzenie prawomocności obrad.

3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

4. Przyjęcie protokołów z XI i XII sesji.

5. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

6. Przyjęcie interpelacji i zapytań.

7. Zmiana w Budżecie Gminy na rok 2019 - uchwała

8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a. ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok
b. określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2020 rok.
c. udzielenia pomocy finansowej w postaci dotacji celowej dla miasta Częstochowa na dofinansowanie       działalności Ośrodka Pomocy Osobom z problemami Alkoholowymi w Częstochowie.
d. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych     oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2020 r.
e. przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Kłomnice z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020.
f. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębu Rzeki Małe.
g. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębu Rzeki Wielkie.
h. określenia wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego.
i. wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kłomnice, położonej w Kłomnicach ul. Strażacka 18A.
j. nadania nazwy ulicy w miejscowości Rzerzęczyce.

9. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.

10. Rozpatrzenie wniosku Pani P. S. z dnia 22.10.2019r. uzupełnionego pismem z dnia 12.11.2019r.

11. Wolne wnioski i komunikaty.

12. Zamknięcie obrad sesji. 

Wójt p. P. Juszczyk wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie punktu 7a)Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej  na lata 2019-2029. Projekt uchwały związany jest z budową ujęcia wody w m. Zdrowa.

Radny p. T. Igielski – przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wystąpił z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad punktu: pkt 10a) Rozpatrzenie wniosku firmy Uniflora Sp. z o.o. z dnia 08.10.2019r. uzupełnionego pismem z dnia 21.11.2019r. z uwagi na taką samą tematykę wniosku, co w pkt 10.

Przeprowadzono głosowanie nad wprowadzaniem punktu 7a)

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów– protokół z głosowania stanowi zał. nr 5.

Przeprowadzono głosowanie nad wprowadzaniem punktu 10a)

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 6

Przeprowadzono głosowanie nad przyjęciem porządku wraz ze zgłoszonymi zmianami.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 7

Radni Gminy Kłomnice jednogłośnie (15„za”) przyjęli porządek obrad,

Ad.4

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice p. B. Żurek poinformował, że protokół z XI i XII sesji był wyłożony w biurze Rady Gminy oraz był dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej. Wobec powyższego zaproponowano, aby przyjąć je bez odczytywania.

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z XI sesji Rady Gminy.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 8

Przystąpiono do głosowania nad przyjęciem protokołu z XII sesji Rady Gminy.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 9

Ad. 5

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:

1)   Józef Koza

2)   Wanda Kusztal

3)   Wojciech Szymczyk

Przystąpiono do głosowania.

Za – 15 głosów, przeciw – 0 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 10.

Ad. 6

Brak interpelacji i zapytań radnych.

Pytanie zadał sołtys Kłomnic p. S. Matuszczak kiedy powstanie kanalizacja na ul. Kolejowej, Częstochowskiej i Zachodniej w Kłomnicach?

Sołtys Rzerzęczyc P. A. Śpiewak zadał pytanie w sprawie podniesienia należności za roznoszenie nakazów dla sołtysów oraz poinformował, że poczta podniosła ceny za listy polecone a sołtysi do tej pory mają płacone 1,50 od nakazu? oraz czy można uwzględnić w budżecie gminy oświetlenie placu zabaw w Rzerzęczycach tj jeden słup i dwie lampy.

Sołtys Niwek p. M. Piasecki zapytał Wójta czy wie, że w urzędzie gminy stosowany jest mobbing. Poinformował również, że wójt jako administrator danych osobowych więc dlaczego dane osobowe są przekazywane innym osobom do kserowania i przesłane zwykłą pocztą? kto powołał komisję do konkursu na dyrektora Biblioteki z 7 osób 4 osoby „grają „ do bramki tej osoby, która ma startować na dyrektora biblioteki. Konkurs ustawiony. Dla kogo jest Gazeta Kłomnicka? finansowana z publicznych środków czy gazeta jest „nasza” czy „prywatna”? czy skład redakcyjny ma wpływ na artykuły oraz wybierania poszczególnych osób ? Czy powołanie takiego składu komisji jest celowe i ustawione?

ad. 7

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2019 rok – uchwała.

W. Szymczyk  – odczytał w/w projekt – załącznik 10a do protokołu.

Głos zabrała p. E. Dąbrowska – Skarbnik informując o zmianach zgodnie z załącznikami do projektu uchwały.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany w Budżecie Gminy na 2019 rok. – protokół z głosowania stanowi zał. nr 11do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 15 radnych

- przeciw – 0 radny

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów – jak w załączeniu.

Ad.7a

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie Zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej  na lata 2019-2029 – uchwała.

W. Kusztal  – odczytała w/w projekt – załącznik 12 do protokołu.

Głos zabrała p. M. Bąk– Kierownik informując o zmianach zgodnie z załącznikami do projektu uchwały – związane z rozszerzeniem prac przy ujęciu wody w Zdrowej

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie Zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej  na lata 2019-2029. – protokół z głosowania stanowi zał. nr 13 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 15 radnych

- przeciw – 0 radny

- wstrzymał się od głosu – 0 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów – jak w załączeniu.

Ad. 8a

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omówienia projektu uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2020 rok.

W. Kusztal– odczytała w/w projekt- załącznik 14 do protokołu.

Głos zabrał p. Wójt informując o podniesieniu podatków z uwagi na zwiększenie ustawowych stawek. Propozycje stawek podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego wraz z porównaniem ze stawkami gmin ościennych omówiła P. M. Dumin insp. ds. księgowości podatkowej i wymiaru oraz p. H. Koza  - insp. ds. księgowości podatkowej i wymiaru – zał. 15 do protokołu.

Przedsiębiorca z m. Garnek zadał pytanie w sprawie podniesienia podatku od nieruchomości – od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w sytuacji gdzie zarejestrowanych jest 6000 przedsiębiorców a podatek płaci z 350, gdzie tu jest swoboda działalności gospodarczej, że jedni płacą  a inni nie?

Następnie mieszkaniec Gminy przedstawił historię podatków lokalnych od czasów średniowiecza.

Pytanie zadał sołtys Rzerzęczyc p. A. Śpiewak o sprecyzowanie co to jest podatek od budowli czy wszystko co na stałe związane z gruntem? nawet ogrodzenie posesji od którego należy się 2 %, kto to będzie szacował?czy na podstawie faktur?czy telebim, który stoi na terenie klubu sportowego czy od jego wartości też należy uiścić podatek?

Odpowiedzi udzieliła p. H. Koza pracownik Urzędu wskazując, że każda osoba fizyczna czy przedsiębiorca prowadząca działalność prawnie musi taki podatek uiścić, a wszystko co nie jest budynkiem jest budowlą podając przy tym przykłady.

Na zakończenie głos zabrał Wójt p. P. Juszczyk.

Przedsiębiorca z msc. Garnek ponowił zapytanie dlaczego jest zarejestrowanych blisko 7000 a płaci 350 z czego np. zespoły, które maja sprzęt nagłośnienie nie płacą podatku lokalowego, a gdzieś to przechowują?

Odpowiedzi udzieliła p. H. Koza  - insp. ds. księgowości podatkowej i wymiaru.

Na zakończenie Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że poprosi, aby Przewodniczący Komisji Wspólnych zajął się tematem wprowadzenia jakichś ulg podatkowych dla nowozatrudnionych pracowników u lokalnych przedsiębiorców.

P. P. Juszczyk Wójt Gminy poinformował, że nie ma wpływu na decyzje odgórne przyjęte ustawą, a jedynie można podjąć inicjatywę i zgłosić do odpowiednich służb o obniżeniu.

Do projektu uchwały uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 16 do protokołu.

- za przyjęciem w/w uchwały – 14 radnych

- przeciw – 0 radnych

- wstrzymał się od głosu – 1 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.

Ad. 8b

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2020 rok..– zał. 17 do protokołu

J. Koza – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówiła p. H. Koza  - insp. ds. księgowości podatkowej i wymiaru.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 18 do protokołu.

za – 15 głosów

przeciw –0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. 8c

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w postaci dotacji celowej dla miasta Częstochowa na dofinansowanie działalności Ośrodka Pomocy Osobom z problemami Alkoholowymi w Częstochowie..– zał. nr 19 do protokołu

W. Szymczyk – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówił Wójtp. P. Juszczyk oraz Sekretarz p. B.Mizera.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 20 do protokołu.

za – 15 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

ad.  8d

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2020 r.– zał. nr 21 do protokołu

Radny Andrzej Wilk opuścił posiedzenie.

W. Kusztal – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówiła Sekretarz p. B. Mizera.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 22 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

ad. 8e

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie przyjęcia Rocznego Programu Współpracy Gminy Kłomnice z Organizacjami Pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2020.– zał. nr 23 do protokołu

J. Koza – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówił Kierownik p. A. Worwąg.

Uwagę zgłosił jeden z przedstawicieli organizacji pozarządowych, aby organizacje były informowane o konsultacjach bo osobiście nie wiedział.

Odpowiedzi udzielił p. A. Worwąg – Kierownik.

Na koniec Wójt p. P. Juszczyk zabrał głos.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 24 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie

ad.  8f

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębu Rzeki Małe.– zał. nr 25 do protokołu

W. Szymczyk – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówił Z-ca Kierownika p. D. Smolarek oraz projektantka p. J. Świerczyńska.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 26 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie

ad. 8g

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obrębu Rzeki Wielkie.– zał. nr 27 do protokołu

W. Kusztal – odczytała projekt uchwały.

Projekt uchwały omówiła projektantka p. J. Świerczyńska.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 28 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

ad.  8h

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie określenia wzoru wniosku o wypłatę dodatku energetycznego.– zał. nr 29 do protokołu

J. Koza – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówił Z-ca Kierownika p. D. Smolarek.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 30 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

ad.  8i

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy najmu nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kłomnice, położonej w Kłomnicach ul. Strażacka 18A.– zał. nr 31 do protokołu

W. Szymczyk – odczytał projekt uchwały.

Projekt uchwały omówił Z-ca Kierownika p. D. Smolarek.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 32 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

ad.  8j

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie nadania nazwy ulicy w miejscowości Rzerzęczyce..– zał. nr 33 do protokołu

W. Kusztal – odczytała projekt uchwały.

Projekt uchwały omówił Z-ca Kierownika p. D. Smolarek.

Uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 34 do protokołu.

za – 14 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się – 0 głosów

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Radna A. Koza opuściła posiedzenie.

Ad. 9

P. P. Juszczyk – Wójt Gminy odpowiedział na zadane pytania sołtysów:

- kanalizacja Kłomnic – wnioski złożone do RiT-ów zgłoszono kanalizację Skrzydlowa i Kłomnic, czekamy na decyzje, po pozyskaniu środków będziemy się nad tym tematem pochylać.

- podwyższenie wynagrodzenia za roznoszenie nakazów przez sołtysów – Wójt poinformował, że temat zostanie omówiony na najbliższym posiedzeniu Komisji Finansów, temat zostanie przedyskutowany wspólnie.

- oświetlenie na placu zabaw w Rzerzęczycach – Wójt poinformował, że rozmowy były prowadzone i wstępnie trzeba sie zastanowić czy z budżetu czy z pomocą sołectwa wykonać oświetlenie.

- naruszenie RODO – Wójt poinformował, że przygotuje odpowiedź na piśmie. W odpowiedzi sołtys p. Piasecki okazał Przewodniczącemu Rady Gminy pismo na którym rzekomo doszło do nadużycia przepisów RODO, gdyż był na nim podpis p. B. Mizery- Sekretarz Gminy, co jest handlowaniem danych. P. Sekretarz odpowiedziała w sprawie konkursu na stanowisko dyrektora wraz z powołaniem Komisji konkursowej, aby wykluczyć zarzuty o stronniczość. Skład komisji jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Kultury. W sprawie przedstawionego pisma Pani Sekretarz poinformowała, że zgodnie z obowiązującym prawem do spraw sądowych należało udostępnić.
Na zakończenie Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że jeśli sprawa się toczy w sądzie to niech sąd rozstrzygnie, a odpowiedź zostanie udzielona na piśmie

Działalność międzysesyjna stanowi załącznik do protokołu.

ad.  10 i 10 a

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania pkt 10.Rozpatrzenie wniosku Pani P. S. z dnia 22.10.2019r. uzupełnionego pismem z dnia 12.11.2019r.

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice poprosił Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o odczytanie opinii w w/w sprawie.

Stanowisko Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w sprawie ponownego rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Kłomnice stanowi załącznik do protokołu. – zał. 35.

Głos zabrał przedstawiciel firmy Standard Power Development Sp. z. o. o. w imieniu wnioskodawców. Wyjaśniając zalety inwestowania i budowania farm fotowoltaicznych powyżej 100kW oraz w sprawie archaicznych zapisów w studium.

Wywiązała się dyskusja w temacie: p. K. Wilkoszewski, p.B. Żurek, przedstawiciel firmy, p. H. Koza, p. R. Jurczyk,p. A. Śpiewak, przedstawiciel firmy Uniflora Sp. Z o.o. oraz przedsiębiorca z msc. Garnek

Przewodniczący poprosił o odczytanie projektu uchwały.

W. Szymczyk – odczytała projekt uchwały.- załącznik nr 36.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 37 do protokołu.

za – 10 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się –2 głosy

1 radny nie wziął udziału w głosowaniu.

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów.

Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania pkt 10a . Rozpatrzenie wniosku firmy Uniflora Sp. z o.o. z dnia 08.10.2019r. uzupełnionego pismem z dnia 21.11.2019r.

Przewodniczący poinformował, że dyskusja została już przeprowadzona w poprzednim punkcie z uwagi na tą samą treść i poprosił o odczytanie projektu uchwały.

W. Kusztal – odczytała projekt uchwały.- załącznik nr 38.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 39 do protokołu.

za – 10 głosów

przeciw – 0 głosów

wstrzymało się –3 głosy

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów.

ad.11

Mieszkaniec msc. Garnek zaproponował, aby unormować nadanie numerów domów z uwagi na dużą rozbieżność np. w msc. Rzeki, gdyż nie ma możliwości odnaleźć danego domu.

Radny p. T. Igielski opuścił posiedzenie.

Sołtys p. A. Śpiewak poruszył temat odoru wydobywającego się ze studzienek kanalizacyjnych w msc. Rzerzęczyce spowodowane przepompowaniem ścieków przez  mieszkańców niepodłączonych do kanalizacji  czy Gmina może oplombować studzienki na posesjach.

Radny p. J. Łapeta opuścił posiedzenie.

Odpowiedzi udzielił Wójt Gminy p. P. Juszczyk.

Wójt p. P. Juszczyk zaprosił na Jarmark Bożonarodzeniowy oraz charytatywny turniej piłki halowej na rzecz Zuzi Kaproń na Hali w Kłomnicach.

ad. 12

Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XIV sesji Rady Gminy.

Integralną część do protokołu stanowi nagranie z XIV Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice oraz na stronie internetowej www.klomnice.pl oraz www.bip.klomnice.pl

Na tym protokół zakończono i podpisano: 

Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice

Bartłomiej Żurek                                                                        

Protokołowała:

 E. Wilk

 

Załączniki:
Głosowanie imienne475 KB