artykuł nr 1

Zarządzenie nr 169/2018 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 07.12.2018

OR.0050.169.2018

Zarządzenie nr  169/2018

Wójta Gminy Kłomnice

 z dnia 07.12.2018 r.

 

w sprawie: zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Kłomnice.

 

Na podstawie art. 33 ust.1 i 2 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz.994 z późn. zm.),

 

zarządzam co następuje:

 

§ 1.

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Kłomnice, stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia nr 192/2015 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 30-09-2015 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Kłomnice, dokonuje się następujących zmian:

 

  1. w § 8 ust. 1:
  1. dotychczasowy pkt 9, staje się punktem 10;
  2. pkt 9 otrzymuje brzmienie:

„9. Kierownik Referatu Rozwoju i Promocji Gminy”.

 

  1.  w § 8 ust. 2 dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
  2. Referat Rozwoju i Promocji Gminy - RPG, obejmujący następujące stanowiska pracy:
    1. Kierownik Referatu – PR

  w zakresie organizacji pozarządowych - OP

  1. Stanowisko ds. promocji i  pozyskiwania środków – UE,
  2. Informatyk Urzędu – INF,

 

  1. w § 8 ust. 3 skreśla się lit. h

 

  1. w § 21 ust. 2, skreśla się pkt 5.

 

  1. po § 24 dodaje się § 24a w brzmieniu:
  2.  
  1. Referat Rozwoju i Promocji Gminy realizuje zadnia w szczególności w następujących obszarach:

- koordynacja w przygotowaniu dokumentacji w zakresie pozyskiwania dla gminy środków pozabudżetowych,

- gromadzenie, katalogowanie i aktualizacja informacji na temat możliwości pozyskiwania środków unijnych i krajowych dla zainteresowanych podmiotów, a w szczególności dla placówek oświatowych, kulturalnych, stowarzyszeń i fundacji działających i zarejestrowanych na terenie gminy,

- nawiązywanie i stałe podtrzymywanie kontaktów z polskimi i międzynarodowymi instytucjami oraz jednostkami samorządu terytorialnego,

- monitoring strategii gminy, aktualizacja i uzupełnianie strategii,

- prowadzenie spraw z zakresu promocji gminy, w szczególności nadzór nad portalem gminnym, biuletynem/gazetą gminną, przygotowywanie materiałów do folderów, ulotek gminnych i innych materiałów reklamowych, promocja bieżących osiągnięć w środkach masowego przekazu,

- koordynacja zadań w zakresie współpracy z podmiotami pożytku publicznego, fundacjami i stowarzyszeniami,

- podejmowanie działań na rzecz rozwoju przedsiębiorczości na terenie gminy i pozyskiwanie nowych inwestorów.

 

2. Referat obejmuje stanowiska:

1. Kierownik referatu:

a. kierowanie działalnością Referatu Rozwoju i Promocji Gminy,

b. nadzór nad prawidłowym i terminowym załatwianiem spraw przez pracowników Referatu,

c. nadzór nad prowadzeniem witryny internetowej gminy,

d. prezentacja gminy w zewnętrznych wydarzeniach promocyjnych,

e. prowadzenie spraw w zakresie współpracy międzygminnej, regionalnej i międzynarodowej gminy,

f. współpraca z zespołem redagującym gazetkę lokalną,

g. opracowywanie programów pod kątem pozyskiwania środków z zewnętrznych źródeł finansowania

h. ocena realizacji przyjętych programów rozwoju gminy, w tym m.in. strategii rozwoju gminy,

i. prowadzenie bieżącej współpracy z komórkami organizacyjnymi urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie przygotowania materiałów do programów dotyczących rozwoju gminy,

j. udzielenie informacji o warunkach i możliwościach inwestowania w gminie,

k. pobudzanie aktywności gospodarczej mieszkańców Gminy, m.in. poprzez udział w projektach regionalnych, realizowanie projektów skierowanych do przedsiębiorców gminy oraz oferowanie możliwości uczestnictwa w programach rozwojowych,

l. zamawianie i opracowanie materiałów promocyjnych,

ł. przygotowywanie projektów uchwał wynikających z zadań Referatu,

m. współpraca z instytucjami udzielającymi wsparcia finansowego na realizację zadań inwestycyjnych w Gminie.

n. współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz innymi organizacjami pozarządowymi,

o. organizacja konkursów na zadania publiczne wykonywane przez te organizacje w ramach środków znajdujących się w budżecie,

p. zawieranie umów,

r. rozliczanie dotacji udzielonych tym organizacjom,

s. sporządzanie sprawozdań w tym zakresie,

t. inne prace zlecone przez Wójta.

 

2. stanowisko ds. promocji i pozyskiwania środków

a. przygotowywanie materiałów promocyjnych o gminie,

b. przygotowywanie materiałów promujących projekty realizowane z udziałem środków pozabudżetowych, w szczególności środków z UE.

c. inicjowanie przystąpienia gminy do projektów z udziałem środków zewnętrznych (z UE, innych funduszy zagranicznych, środków krajowych), poprzez bieżącą kontrolę potencjalnych źródeł zewnętrznych dofinansowania realizacji zadań gminy oraz udzielania niezbędnej pomocy pracownikom Urzędu w celu przygotowania wniosków aplikacyjnych  do pozyskania środków pozabudżetowych,

d. prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją powierzonych zadań,

e. sporządzanie zaproszeń, podziękowań, listów gratulacyjnych, intencyjnych, itp.

f. promocja projektów unijnych,

 

3.  Informatyk urzędu:

  1. realizacja zadań Administratora Systemu Informatycznego (ASI) wynikających z polityki bezpieczeństwa informacji oraz instrukcji zarządzania systemem informatycznym opracowanej zgodnie z wytycznymi ustawy o ochronie danych osobowych, w tym:
  • instalacja awaryjnego zasilania komputerów dla systemów, w których przetwarzane są dane osobowe
  • wdrażanie zabezpieczeń danych w systemie informatycznym;
  • wdrażanie zabezpieczeń antywirusowych;
  • monitorowanie i zapewnia ciągłość działania systemu informatycznego oraz baz danych;
  • optymalizuje wydajność systemu informatycznego;
  • zarządza kopiami awaryjnymi danych, w tym danych osobowych oraz zasobów umożliwiających ich przetwarzanie;
  • przeciwdziała próbom naruszenia bezpieczeństwa informacji;
  • tworzenie kont dostępowych do systemu informatycznych;
  • przyznanie na wniosek kierowników jednostek organizacyjnych, określonych praw dostępu do informacji w danym systemie;
  • szkolenie pracowników z zakresu bezpiecznego przetwarzania danych w systemie informatycznym i obsługi sprzętu;
  • zgłaszanie wszelkich incydentów zagrażających bezpieczeństwu przetwarzania informacji do ABI;
  1. planowanie i organizowanie prac w zakresie informatyzacji Urzędu,
  2. proponowanie i wdrażanie nowych systemów informatycznych,
  3. administrowania siecią i systemami informatycznymi oprócz czynności administracyjnych objętych odrębnymi umowami,
  4. opracowywanie, wdrażanie oraz nadzór nad działaniem zasad tworzenia i odzyskiwaniem kopii zapasowych,
  5. zarządzanie oprogramowaniem (instalacja, deinstalacja i aktualizacja)
  6. zarządzanie bezpieczeństwem danych i systemów, opracowywanie, aktualizacja oraz stosowanie zasad ochrony danych i systemów.
  7. wprowadzanie, kontrolowanie, modyfikacja oraz aktualizacja zabezpieczeń informatycznych.
  8. administracja systemami poczty elektronicznej urzędu (przydzielanie i konfiguracja kont pocztowych),
  9. zarządzanie, obsługa i koordynacja wprowadzania treści Biuletynu Informacji Publicznej
  10. obsługa i aktualizacja strony internetowej Urzędu, przy współpracy z pracownikami i kierownikami jednostek organizacyjnych,
  11. prace nad integracją systemów informatycznych w celu uproszczenia pracy i maksymalnego wykorzystania raz wprowadzonych danych,
  12. współpraca z jednostkami zewnętrznymi takimi jak: firmy autorskie, dostawcy sprzętu i oprogramowania,
  13. obsługa techniczna i nadzór nad poprawnością pracy sprzętu i wdrożonych systemów oraz zbieranie opinii o pracy i przydatności programów i ich wadach,
  14. prowadzenie wstępnego instruktażu podstawowej obsługi sprzętu i oprogramowania,
  15. organizacja szkoleń w zakresie bezpieczeństwa danych przetwarzanych w urzędzie.
  16. śledzenie nowości rynkowych w zakresie i oprogramowania (internet, czasopisma),
  17. przygotowanie danych do przetargów na zakup sprzętu komputerowego, oprogramowania, serwisu sprzętu itp., umów z dostawcami,
  18. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na usługi i zakupy w dziedzinie informatyki dla Urzędu,
  19. rozbudowa sprzętu oraz konfiguracja sprzętu zgodnie z wymaganiami  oprogramowania,
  20. prowadzenie rejestru sprzętu i oprogramowania,
  21. współredagowanie Gazety Kłomnickiej (przygotowanie materiałów do druku, oprawa graficzna, współpraca z drukarnią),
  22. nadzór nad sprzętem nagłaśniającym w Sali Sesyjnej.

 

 

§ 2.

Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Kłomnice - Struktura organizacyjna Urzędu, otrzymuje nowe brzmienie w postaci załącznika nr 1 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 3.

Złącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Kłomnice – Wykaz stanowisk i etatów, otrzymuje nowe brzmienie w postaci załącznika nr 2 do niniejszego zarządzenia.

 

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki:
Załącznik nr 220 KB
Załącznik nr 164 KB