Protokół Nr II.2018
II sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 28.11.2018r. w sali konferencyjnej Zespołu Gminnego Nr 2 Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 8:36 do 9:27.
Przewodniczący Rady Gminy p. Bartłomiej Żurek otworzył II sesję Rady Gminy Kłomnice.
Przywitał wszystkich obecnych na sali radnych, Z-cę Wójta p. A. Śliwakowskiego, Sekretarz p. B. Mizera, Skarbnika p. E. Dąbrowską, radną powiatową w osobie p. B. Lara, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych, kierowników referatów, mieszkańców i innych przybyłych gości.
Przy pomocy systemu do głosowania oraz listy obecności Przewodniczący oświadczył, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów i gości stanowią załącznik nr 1, 2, 3 do niniejszego protokołu oraz protokół ze sprawdzenia obecności stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
Radni – usprawiedliwiona nieobecność:
• Małgorzata Nalewajka
• Andrzej Wilk
Ad. 3
Przewodniczący Rady p. B Żurek odczytał proponowany porządek obrad. Następnie Z-ca Wójta p. A. Śliwakowski poinformował o wprowadzeniu do porządku obrad pkt 12 a) podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kłomnice. Z-ca Wójta omówił powyższy projekt uchwały. Dodatkowo wniosek formalny zgłosił radny p. Jarosław Łapeta o wykreślenie pkt. 11 z porządku obrad oraz przeniesienia na następną sesję w wyniku obszernego zakresu tematu oraz braku szczegółowego omówienia. Głos zabrała Sekretarz, która przychyliła się do wniosku radnego.
Przeprowadzono głosowanie nad wykreśleniem punktu 11 z porządku obrad. Za – 12 głosów, przeciw – 1 głos, wstrzymało się – 0 głosów – protokół z głosowania stanowi zał. nr 5.
Kolejno Przewodniczący przeprowadził głosowanie nad porządkiem obrad ze zgłoszonymi poprawkami.
Radni Gminy Kłomnice większością głosów (10 „za”) przyjęli porządek obrad,
Głosowanie: za – 10, przeciw – 1, wstrzymuje się – 1, obecni radni, którzy nie wzięli udziału w głosowaniu – 1. – protokół z głosowania stanowi załącznik nr 6.
Porządek obrad:
1. Otwarcie II Sesji Rady Gminy.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
4. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
5. Przyjęcie interpelacji i zapytań.
6. Powołanie Komisji Rewizyjnej i składu osobowego – uchwała.
7. Powołanie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i składu osobowego – uchwała.
8. Powołanie stałych komisji Rady Gminy Kłomnice i składu osobowego.
9. Zmiany w Budżecie Gminy na rok 2018– uchwała.
10. Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2027- uchwała.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zamiaru połączenia instytucji kultury – Gminnego Ośrodka Kultury w Kłomnicach i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kłomnicach.
12. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowej.
12a) Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kłomnice.
13. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.
14. Wolne wnioski i komunikaty.
15. Zamknięcie obrad sesji.
Ad.4
Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:
1) Tomasz Bartnik
2) Adam Derda
3) Tomasz Igielski
Protokół z głosowania stanowi zał. nr 7 do protokołu.
Ad. 5
Nie złożono żadnych interpelacji i zapytań.
Ad. 6
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej i składu osobowego – zał. 8 do protokołu
A. Derda – odczytał projekt uchwały.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 9 do protokołu.
za – 13 głosów
przeciw – 0 głosów
wstrzymało się – 0 głosów
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad. 7
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i składu osobowego – zał. 10 do protokołu
A. Derda – odczytał projekt uchwały.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 11 do protokołu.
za – 13 głosów
przeciw – 0 głosów
wstrzymało się – 0 głosów
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad.8
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie powołania komisji Finansów, Mienia i Rolnictwa i składu osobowego. – zał. 12 do protokołu
A. Derda – odczytał projekt uchwały.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 13 do protokołu.
za – 13 głosów
przeciw – 0 głosów
wstrzymało się – 0 głosów
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Spraw Obywatelskich i Rozwoju Gminy oraz składu osobowego. – zał. 14 do protokołu
A. Derda – odczytał projekt uchwały.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 15 do protokołu.
za – 13 głosów
przeciw – 0 głosów
wstrzymało się – 0 głosów
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad. 9
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2018 rok – zał. 16 do protokołu.
A. Derda – odczytał w/w projekt.
Głos zabrała p. E. Dąbrowska Skarbnik Gminy szczegółowo omawiając zmiany w budżecie na 2018 rok na podstawie załączników do uchwały.
Pytań nie było.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały – protokół z głosowania stanowi zał. nr 17 do protokołu.
- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych
- przeciw – 0
- wstrzymał się od głosu – 0 radnych
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad. 10
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2018-2027 – zał. 18 do protokołu.
A. Derda – odczytał w/w projekt.
Głos zabrała p. E. Dąbrowska Skarbnik Gminy szczegółowo omawiając zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2018-2027 na podstawie załączników do uchwały.
Pytań nie było.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały - protokół z głosowania stanowi zał. nr 19 do protokołu.
- za przyjęciem – głosowało 13 radnych.
- przeciw – 0 radnych
- wstrzymał się od głosu – 0 radnych
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad. 11
wykreślono z porządku obrad.
Ad.12
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie podjęcia uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowej – zał. 20 do protokołu.
A. Derda – odczytał w/w projekt.
Głos zabrała p. B. Mizera Sekretarz Gminy omawiając powyższy projekt uchwały.
Pytań nie było.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały - protokół z głosowania stanowi zał. nr 21 do protokołu.
- za przyjęciem – głosowało 13 radnych.
- przeciw – 0 radnych
- wstrzymał się od głosu – 0 radnych
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad. 12a)
Przewodniczący p. B. Żurek przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie podjęcia uchwały w sprawie ustanowienia zasad przyznawania sołtysom diet i zwrotu kosztów podróży służbowej – zał. 22 do protokołu.
A. Derda – odczytał w/w projekt.
Głos zabrała Kierownik p. B. Lara omawiając szczegółowo projekt uchwały.
Wiceprzewodniczący p. K. Wilkoszewski poprosi o wyjaśnienie, z której strony działki obowiązuje dojazd do sklepu.
Odpowiedzi udzieliła p. B. Lara – Kierownik Referatu.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały - protokół z głosowania stanowi zał. nr 23 do protokołu.
- za przyjęciem – głosowało 13 radnych.
- przeciw – 0 radnych
- wstrzymał się od głosu – 0 radnych
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.
Ad.13
Głos zabrał p. Z-ca Wójta oraz Sekretarz Gminy dziękując w imieniu Wójta wszystkim, którzy wzięli udział w pomocy Polakom na Wileńszczyźnie oraz zdali relację z pobytu.
Ad.14
Głos zabrał sołtys p. Z. Modlasiński prosząc o wyjaśnienie sposobu składania skarg, wniosków, petycji do nowo powstałej Komisji Skarg, Wniosków i petycji.
Odpowiedzi udzieliła p. B. Mizera Sekretarz Gminy.
Przewodniczący p. B. Żurek poinformował o terminie posiedzenia stałych komisji Rady Gminy oraz o terminie sesji.
Głos zabrała Dyrektor GOK-u p. K. Sosnowska zapraszając wszystkich obecnych na Jarmark Bożonarodzeniowy 16 grudnia 2018roku.
Ad. 15
Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady II sesji Rady Gminy.
Integralną część do protokołu stanowi nagranie z II Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice oraz na stronie internetowej www.klomnice.pl oraz www.bip.klomnice.pl
Na tym protokół zakończono i podpisano:
Przewodniczący
Rady Gminy Kłomnice
Bartłomiej Żurek
Protokołowała:
E. Wilk