artykuł nr 1

Protokół Nr XXXII.2017

 

XXXII sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 19.05.2017r. w sali konferencyjnej Zespołu Gminnego Nr 2 Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 9:00 do godz. 11:00.

Przewodniczący Rady Gminy p. Adam Worwąg otworzył XXXII sesję Rady Gminy Kłomnice.

Ad. 2

Przewodniczący Rady p. A. Worwąg oświadczył, że zgodnie z listą obecności w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. Listy obecności radnych, sołtysów i gości stanowią załącznik nr 1,2,3 do niniejszego protokołu. 

 

Radni nieobecni:

· Wojciech Milczarek

· Andrzej Wilk

 

Ad. 3

Przewodniczący Rady p. A. Worwąg poinformował, że radni otrzymali porządek obrad. Zapytał, czy są uwagi i propozycje zmian.

Wobec braku głosów Przewodniczący Rady A. Worwąg poddał pod głosowanie porządek obrad.

Radni Gminy Kłomnice jednogłośnie 12 głosami „za” przyjęła porządek obrad.

 

1.   Otwarcie XXXII Sesji Rady Gminy.

2.   Stwierdzenie prawomocności obrad.

3.   Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

4.   Informacja na temat przebiegu i wynikach wyborów uzupełniających do Rady Gminy Kłomnice. Wręczenie zaświadczenia o wyborze i złożenie ślubowania przez radnego.

5.   Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

6.   Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

7.   Przyjęcie interpelacji i zapytań.

8.   Zmiany w budżecie gminy na 2017 rok – uchwała.

9.   Zmiana uchwały nr 5.II.2014 Rady Gminy Kłomnice z dnia 8.12.2014. w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.

10.  Zmiana uchwały nr 6.II.2014 z dnia 8.12.2014r. w sprawie powołania składów osobowych komisji stałych Rady Gminy.

11.  Zmiana uchwały nr 48/VII/2011 Rady Gminy Kłomnice z dnia 10czerwca 2011r. w sprawie ustalenia inkasentów podatków i opłat lokalnych oraz wynagrodzenia za inkaso.

12.  Zmiana uchwały w sprawie ustalenia inkasentów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wynagrodzenia za inkaso.

13.  Przedłużenie czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków – uchwała.

14.  Podtrzymanie stanowiska w sprawie skargi na Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłomnicach – uchwała.

15.  Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz

informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.

16. Wolne wnioski i komunikaty.

17. Zamknięcie obrad sesji. 

 

Ad.4

Przewodniczący Rady poprosił o zabranie głosu p. R. Jurczyka Przewodniczącego Komisji Wyborczej na temat przebiegu i wyników wyborów uzupełniających do Rady Gminy Kłomnice. P. R. Jurczyk po przedstawieniu szczegółowego sprawozdania wręczył nowo wybranej radnej z okręgu Pacierzów, Michałów, Bartkowice p. Wandzie Kusztal Zaświadczenie o wyborze – zał. nr 5.

Pan Przewodniczący podziękował za wystąpienie i w oparciu o art. 23a ustawy o samorządzie gminnym poinformował o sposobie ślubowania, gdzie odczytano rotę ślubowania „ Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców.” Nowo wybrana radna wypowiedziała słowa: „Ślubuję. Tak mi dopomóż Bóg.”

 

Ad. 5

Przewodniczący Rady przypomniał, że protokół z ostatniej sesji był dostępny w biurze Rady Gminy i był wyłożony przed sesją. Każdy kto chciał mógł się z nim zapoznać. Poza tym jest zamieszczany w BIP Urzędu Gminy i zaproponował, by przyjąć go bez odczytywania.

Głos zabrał p. A. Śpiewak, aby wykreślić z Protokołu nr XXXII zapis w ad. pkt 7: „Na zakończenie p. K. Wilkoszewski oraz p. Wójt szczegółowo wymienili sprzęt zawarty w zapytaniu radnego p. A.Śpiewaka”, gdyż stwierdził, że taka sytuacja nie miała miejsca. po wyjaśnieniach zgodnie stwierdzono, aby wykreślić powyższy zapis oraz zastąpić słowami :” zostanie doręczony wykaz sprzętu”.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem protokołu ze zmianami.

- za takim przyjęciem głosowali wszyscy obecni radni.

Ad.6

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:

1)   Marek Szymczak

2)   Wojciech Szymczyk

3)   Kazimierz Wilkoszewski

Ad. 7

Pierwszy zapytanie złożył radny p. S. Jurczyk do radnych powiatowych w sprawie braku odpowiedzi ze strony starostwa na pismo złożone w dniu 27.03.2017 odnośnie pozwolenia wodnoprawnego dla małej elektrowni wodnej w Karczewicach.

Następnie głos zabrał p. A. Śpiewak. Zapytał radnych powiatowych o termin naprawy dziur w drogach powiatowych m.in. na przeciw szkoły w Rzerzęczycach oraz koło stacji PKP. Drugą sprawą zgłoszoną do radnych powiatowych była prośba mieszkańca Rzerzęczyc o interwencję w Starostwie odnośnie wykonania wjazdu z ul. Witkowskiej na posesję. Radny p. A. Śpiewak wyjaśnił całą sprawę oraz poprosił radnych powiatowych o interwencję, aby Starostwo wykonało powyższy zjazd na posesję oraz zwrócił uwagę, że do tej pory również nie wykonało zjazdu na drogę gminną. Kolejno p. A. Śpiewak odczytał interpelację złożoną na piśmie do Wójta Gminy Kłomnice – zał. nr 6 do protokołu.

Dodatkowo p. A. Śpiewak odniósł się do komisji w sprawie wyborów dyrektorów szkół, a mianowicie złożył dlaczego do komisji nie został powołany żaden z radnych jak to było w latach ubiegłych a został powołany m.in. pracownik od spraw kadr, czy pracownik zajmujący się na co dzień gospodarką odpadami komunalnymi, którzy są wytypowani przez Wójta do oceny kandydatów na dyrektorów szkół.

 Następnie głos zabrała p. M. Ociepa sołtys Adamowa czy jest harmonogram napraw dróg gminnych?

Na zakończenie Przewodniczący udzielił głosu mieszkańcowi p. W. Rakowi, który zwrócił uwagę na zły podział okręgów wyborczych w Gminie Kłomnice oraz p. W. Ciupa, który poinformował o zdemontowaniu progu zwalniającego na drodze z Bartkowice do Michałowa oraz prosił o wyjaśnienia co się z nim stało?

Ad. 8

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2017 rok – zał. 7 do protokołu.

K. Wilkoszewski – odczytał w/w projekt.

Głos zabrała p. E. Dąbrowska Skarbnik Gminy, która szczegółowo omówiła zmiany w budżecie gminy.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem w/w uchwały – 13 radnych

- przeciw – 0

- wstrzymał się od głosu – 0 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie .

 

Ad. 9

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie Zmiany uchwały nr 5.II.2014 Rady Gminy Kłomnice z dnia 8.12.2014. w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej -  zał.8 do protokołu. Przewodniczący wyjaśnił, że w tym pkt. obrad będzie wybierany członek do komisji Rewizyjnej, gdyż  w wyniku rezygnacji Grzegorza Rachwalika z funkcji radnego skład komisji jest niekompletny.

Nastąpiło zgłoszenie kandydatów. Radny p. W. Szymczyk zgłosił kandydaturę radnego p. Stanisława Matuszczaka oraz radna p. Wanda Kusztal zgłosiła własną kandydaturę. Obaj kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie na członka Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący zakończył zgłaszanie kandydatów. Następnie omówił sposób głosowania. Dodatkowo poinformował, że z racji zajmowanego stanowiska oraz ,aby nie opowiadać się za jednym kandydatem - wstrzymuje się od głosu.

Ostateczne wyniki głosowania:

Stanisław Matuszczak – 8 głosów za

Wanda Kusztal – 3 głosy za

Dwie osoby wstrzymały się od głosu.

W. Szymczyk  – odczytał projekt w/w uchwały.

Do projektu uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 12 radnych.

- przeciw – 0

- wstrzymał się od głosu – 1 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta większością głosów.

Ad. 10

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie Zmiany uchwały nr 6.II.2014 z dnia 8.12.2014r. w sprawie powołania składów osobowych komisji stałych Rady Gminy – zał. nr 9 do protokołu.

M. Szymczak – odczytał projekt w/w uchwały.

Przewodniczący omówił powyższą zmianę, która wyniknęła ze złożonej rezygnacji radnego G. Rachwalika oraz wyrażonej chęci przynależności do wszystkich stałych komisji Rady Gminy przez radną p. W. Kusztal.

Do projektu uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 13 radnych.

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. 11

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie Zmiany uchwały nr 48/VII/2011 Rady Gminy Kłomnice z dnia 10czerwca 2011r. w sprawie ustalenia inkasentów podatków i opłat lokalnych oraz wynagrodzenia za inkaso – zał. 10 do protokołu..

Radny p. A. Śpiewak opuścił salę sesyjną.

K. Wilkoszewski – odczytał w/w projekt uchwały.

Do projektu uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 12 radnych.

- przeciw – 0

- wstrzymał się od głosu – 0 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie .

Ad. 12

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie Zmiany uchwały w sprawie ustalenia inkasentów opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wynagrodzenia za inkaso– zał. 11 do protokołu..

W. Szymczyk – odczytał w/w projekt uchwały.

Do projektu uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 12 radnych.

- przeciw – 0

- wstrzymał się od głosu – 0 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie .

Ad. 13

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków –załącznik nr 12.

Na salę posiedzeń wrócił radny p. A. Śpiewak.

M. Szymczak– odczytał projekt w/w uchwały.

 Głos zabrała Kierownik p. M. Bąk, informując obecnych, że ceny nie ulegną zmianie, aż do 30.06.2018 roku czyli woda będzie kosztować 3,20 zł za m3, a ścieki 3,80 zł za m3.

 Radny p. S. Jurczyk poinformował, że nie będzie brał udziału w głosowaniu z uwagi na „wirtualne ceny”, gdyż kalkulacja nie odzwierciedla aktualnych cen za wodę i ścieki.

Radny A. Śpiewak zapytał, p. Kierownik czy oszacowana cena oraz wpływy pokrywają koszty utrzymania sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.

Kierownik p M. Bąk potwierdziła, że cena i wpływy całkowicie pokrywają koszty utrzymania sieci wodociągowo-kanalizacyjnej.

Dodatkowo p. S. Jurczyk zapytał jak kalkulacja może być dobra jak nie został doliczony koszt odwiertu 400 tys zł oraz podatek od nieruchomości pod kanalizację jest zwolniony a podatek od nieruchomości pod wodociągi jest doliczony więc następuje sztuczne podwyższanie wody oraz obniżanie ceny ścieków.

M. Bąk w odpowiedzi poinformowała, że nowa kalkulacja zostanie wykonana po 30.06.2018 r.

Dodatkowo mieszkaniec gminy p. W. Rak poparł stanowisko przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

Więcej uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 12 radnych.

- przeciw – 0

- wstrzymał się od głosu – 0 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

ad.14

Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie Podtrzymanie stanowiska w sprawie skargi na Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłomnicach – załącznik 13 do protokołu.

K. Wilkoszewski – odczytał projekt uchwały.

Do projektu uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 13 radnych.

- przeciw – 0

- wstrzymał się od głosu – 0 radny

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. 15

Na wstępie Przewodniczący p. A. Worwąg poinformował, że wpłynęło do biura Rady Gminy pismo od mieszkańca Gminy Kłomnice z prośbą o jego przekazanie Wójtowi na najbliższym posiedzeniu Rady Gminy. Z uwagi na chwilową nieobecność Wójta pismo zostało złożone na ręce Zastępcy Wójta.

Głos zabrał Wójt udzielając odpowiedzi na zadane wcześniej zapytania;

1) W odpowiedzi na zapytanie p. M. Ociepy sołtys Adamowa Wójt poinformował, że stan dróg jest dobrze znany i w miarę możliwości sukcesywnie są one naprawiane, remontowane. Zrezygnowano z używania patchera na rzecz wykonywania nakładek na drogach. Prace na drogach szutrowych zostały opóźnione przez długotrwającą zimę. Dodatkowo p. Wójt poinformował, że jeszcze raz uda się na oględziny ul. Żabiej i Dojazdowej w Adamowie i postara się rozwiązać problem.

2) Pan Wójt zabrał również głos w odniesieniu do zapytania kierowanego do radnych powiatowych w sprawie elektrowni wodnej w Karczewicach. Poinformował, że podczas ostatnich intensywnych opadach deszczów niektóre miejscowości były zagrożone zalaniem jednak dzięki szybkiej interwencji gminy, powiatu oraz mieszkańców udało się podnieść stawidła przez co poziom wody na rzece zaczął opadać. Złożył również duże podziękowania dla strażaków dzięki, którym podniesiono stawidła na Śliwakowie, gdzie również wystąpiło zagrożenie powodziowe.

3) Odnośnie złożonej interpelacji i zapytań przez p. A. Śpiewaka Wójt poinformował, że odpowiedzi zostaną udzielone również na piśmie, a także odpowiedział w skrócie na każde z nich. Po pierwsze  w sprawie schroniska Wójt poinformował, Ze koszta utrzymania schroniska znacząco się obniżyły. W sprawie Orlika p. Wójt poinformował, że ktoś to powinien nadzorować i jeśli pojawiają się te problemy co roku to zajmie się tym problemem by znaleźć przyczynę. Odnośnie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Wójt poinformował, że żadnych nowych zatrudnień nie przewiduje. W sprawie komisji rozstrzygania konkursów na dyrektorów p. Wójt Poinformował, że zgodnie z ustawą o systemie oświaty organ prowadzący wybiera 3 przedstawicieli do komisji. Wytłumaczył, że wybrani pracownicy są kompetentnymi osobami do których nie ma zastrzeżeń. Przy wyborze pracowników do komisji w głównej mierze decydowała dyspozycyjność, gdyż przewidziano dużo konkursów w krótkim czasie. W sprawie okręgów wyborczych p. Wójt poinformował, że Rada Gminy zajmie w tej sprawie stanowisko. Na zakończenie udzielił odpowiedzi na zapytanie p. W. Ciupy w sprawie progu zwalniającego informując, że próg został zdemontowany, aby zastąpić go progiem zwalniającym z kostki brukowej, gdyż starostwo nie wyraziło zgody na ten typ progu przy organizacji ruchu.

Na zakończenie P. Wójt poprosił, aby dołączyć do protokołu Najważniejsze wydarzenia z działalności międzysesyjnej – zał. nr 14.

  Następnie głos zabrała p. B. Mizera jako Radna Rady Powiatu Częstochowskiego w sprawie zapytania radnego p. A. Śpiewaka dotyczącego naprawy dróg powiatowych. P. B. Mizera potwierdziła zły stan dróg powiatowych w tym ul. Skrzydlowskiej w Rzerzęczycach oraz poinformowała, że dokonała zgłoszenia pilnej naprawy podczas ostatnich obfitych deszczów oraz jeszcze raz osobiście dokona zgłoszenia. Poinformowano także o przeprowadzonych rozmowach z P. Zalewską w sprawie naprawy dróg powiatowych. Dodatkowo obiecała zając się sprawą zjazdu z ul. Witkowskiej na posesję, gdzie powiat wydał decyzje odmowną na wykonanie zjazdu z budżetu Starostwa.

W uzupełnieniu odpowiedzi p. B. Mizery głos zabrał Radny Rady powiatu Częstochowskiego p. L. Wiśniewski, który poinformował, że zajmie się sprawą pisma złożonego przez radnego p. S. Jurczyka, gdzie na pismo złożone dnia 28 marca 2017 do tej pory nie udzielono odpowiedzi. W sprawie naprawy dróg powiatowych poinformował także, że razem z P. B. Mizerą rozmawiał z P. Zalewska, która poinformowała, ze dopiero został rozstrzygnięty przetarg na roboty publiczne oraz w najbliższym czasie powiat sukcesywnie będzie naprawiał drogi. Dodatkowo p. L. Wiśniewski obiecał, że również przyjrzy się sprawie odmowy zgody na wykonanie zjazdu z ul. Witkowskiej na prywatną posesję.

Radny p. A. Śpiewak poinformował radnych powiatowych, że sprawa „rozlewiska” na drodze powiatowej ul. Skrzydlowskiej przy ośrodku zdrowia toczy się od 10 lat i do tej pory powiat nic z tym nie zrobił.

W odpowiedzi radny powiatowy p. L. Wiśniewski poinformował, że przedstawiciele Zarządu Dróg byli na miejscu tego „rozlewiska” na ul. Skrzydlowskiej problem pojawia się wśród mieszkańców a zwłaszcza prywatnych właścicieli posesji, którzy dla ulepszenia wjazdów na posesje odwrócili „korytka” przez co utrudnili przepływ wody. Radny obiecał, że zainterweniuje w tej sprawie i jeśli te korytka znajdują się w pasie drogowym jest to rodzaj samowoli budowlanej, co jest regulowane stosownymi przepisami.

Ad. 16 Wolne wnioski i komunikaty.

Głos zabrała p. Lidia Burzyńska poseł na Sejm RP, która na wstępie pogratulowała w imieniu własnym oraz Komitetu Prawa i Sprawiedliwości p. Wandzie Kusztal wygranej w wyborach uzupełniających do Rady Gminy.

W następnej kolejności Pani poseł podziękowała za współpracę powiatowi oraz organom gminy za wspólne wykonanie chodników w m. Rzerzęczyce. Inwestycja została zrealizowana przy pozyskaniu części środków z Ministerstwa przez Panią poseł oraz ze środków budżetu gminy. Pani Lidia Burzyńska również poinformowała, że jest zadowolona jako mieszkanka gminy z ostatecznego przejęcia budynku w m. Garnek, w którym znajduje się Ośrodek Zdrowia  na rzecz Gminy Kłomnice, co przyczyni się do stworzenia lepszych warunków dla mieszkańców przez przeprowadzenie koniecznych remontów.

Pani L. Burzyńska poinformowała o zwiększeniu środków o 10 mln na Ochotnicze Straże Pożarne, które pozwolą na udoskonalenia jednostek ochotniczych oraz o zmianach przy rozdzielaniu funduszy i odpowiedzialności za ich wydatkowane.

Następnie Pani poseł poinformowała o złożeniu odwołania, które wyniknęło z odrzucenia wniosku na rozbudowę Gminnego Ośrodka Kultury. Kolejną kwestia poruszoną przez Panią poseł L. Burzyńską był remont drogi krajowej DK91. Pani poseł poinformowała, że za poprzedniej kadencji rządu podjęto Program budowy dróg krajowych program ten opiewa na lata 2014-2023 z perspektywa do roku 2025. Remont drogi DK 91 nie znalazł się w tym Programie. Dodatkowo omówiła szczegółowo całą aktualną sytuację związaną z droga DK 91 oraz budową autostrady A1 Tuszyn- Częstochowa.

Następnie wywiązała się dyskusja pomiędzy radnym p. J. Łapetą a p. L. Burzyńską – poseł na Sejm RP w sprawie wniosków, terminów podziału środków przeznaczonych na Ochotnicze Straże Pożarne oraz zmiany ustawy o ochronie przeciwpożarowej.

Pan Wójt poinformował, że najważniejszą kwestia jest wspólnie działać na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców w tym przypadku remontu drogi DK 91, a nowy program planowany jest na 2020 rok a według opracowania p. Banacha ruch na DK 91  w Gminie Kłomnice ma się zwiększyć do 18 000 aut na dobę oraz poinformował, ze powyższy problem istnieje już od 2002 roku.

W następnej kolejności głos zabrała Dyrektor GOK p. K. Sosnowska omówiła szczegółowo problem z wnioskiem o rozbudowę GOK-u.

Pani poseł p. L. Burzyńska podziękowała za posiedzenie wszystkim zebranych i opuściła salę sesyjną w wyniku wykonywania obowiązków służbowych.

Na zakończenie radny p. A. Śpiewak wniósł, aby służby gminy przedstawiły wyliczony kosztorys czemu taka cena, a nie inna wynosi za wodę i ścieki. Wtedy te dane porówna się z założeniami przyjętymi przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. W odpowiedzi Wójt poinformował, że Referat na komisję przygotuje szczegółowo powyższe informacje.

Kolejno głos zabrał p. L. Wiśniewski w sprawie drogi DK91, poinformował obecnych, że czerwcowa sesja powiatu zostanie poświęcona na powyższą sprawę, gdzie zamiarem jest przygotowanie wspólnego stanowiska powiatów częstochowskiego i radomszczańskiego oraz gmin wchodzących w skład powyższych powiatów. Także do dyskusji na temat drogi DK 91 włączył się p. A.Śpiewak, który poprosił o spotkanie sołtysów z Dyrektorem Generalnym Dróg Krajowych i Autostrad, aby m.in. zobaczyć uzgodnienia w projektach, które już są nieaktualne. W odpowiedzi Wójt poinformował, że Dyrektor GDKiA nie spotka się, gdyż całą dokumentację wraz z projektami przekazał do Warszawy i teraz czekamy na podjęcie decyzji przez rząd. Głos w tej sprawie także zabrał p. J. Łapeta informując, że sprawa toczy sie od 1999 roku, że poszczególne Rady Gminy podejmowały uchwały w tej sprawie były rozsyłane stanowiska do poszczególnych posłów i jedyną osoba, która się tym problemem zainteresowała była p. poseł Halina Rozpondek, która jako jedyna złożyła interpelację w tej sprawie. Niestety także nie zostało to uwzględnione oraz poprosił o informowanie o jakichkolwiek poczynaniach z w/w sprawą.P. A. Śpiewak poprosił o wysłanie oficjalnego zaproszenia do Dyrektora GDKiA, a p. poseł. L. Burzyńska zobowiązała się, że do takiego spotkania dojdzie.

Na zakończenie sołtys p. J. Bławat przedstawił. p. A. Śpiewakowi wykaz przekazanego sprzętu straży Chorzenice od straży Kłomnice – zał. 15 do protokołu.

Ad. 17

Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XXXII sesji Rady Gminy.

Integralną część do protokołu stanowi nagranie z XXXII Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice.

Na tym protokół zakończono i podpisano: 

Protokołowała:

 E. Wilk