Protokół Nr XXVIII.2016
Protokół Nr XXVIII.2016
z XXVIII Nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Kłomnice
odbytej w dniu 22.12.2016r.
XXVIII Nadzwyczajna sesja Rady Gminy Kłomnice odbyła się w dniu 22.12.2016r. w sali U.S.C. Urzędu Gminy w Kłomnicach o godz. 10:30.
Sesji przewodniczył p. Adam Worwąg – Przewodniczący Rady Gminy.
Obecni na posiedzeniu wg. załączonych list obecności. W obradach sesji wzięło udział 10 radnych (Radny: W. Milczarek, A. Wilk, S. Matuszczak, W. Milczarek, G. Rachwalik - nieobecność usprawiedliwiona).
XXVIII Nadzwyczajną sesję Rady Gminy Kłomnice otworzył jej Przewodniczący Pan Adam Worwąg. Powitał wszystkich zgromadzonych Pana Z-cę Wójta A. Śliwakowskiego, Panią Skarbnik, sołtysa z Bartkowic oraz obecnych mieszkańców gminy. Następnie Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad oraz odczytał proponowany porządek obrad, który przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie XXVIII Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy.
2. Stwierdzenie prawomocności obrad.
3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
5. Powołanie Komisji Uchwała i Wniosków.
6. Przyjęcie interpelacji i zapytań.
7. Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2016 rok.
8. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.
9. Wolne wnioski i komunikaty.
10. Zamknięcie obrad Sesji.
Ponieważ nie było żadnych uwag Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad sesji:
- za w/w porządkiem obrad głosowali wszyscy obecni radni.
ad.pkt.4
Przewodniczący Rady przypomniał, że protokół z ostatniej sesji był dostępny w biurze Rady Gminy i był wyłożony przed sesją. Każdy kto chciał mógł się z nim zapoznać. Poza tym jest zamieszczany w BIP Urzędu Gminy i zaproponował, by przyjąć go bez odczytywania.
- za takim przyjęciem głosowali wszyscy obecni radni.
ad.pkt.5
Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:
1) Sylwester Politański
2) Andrzej Śpiewak
3) Marek Szymczak
ad. pkt 6
Złożono zapytania do Z-cy Wójta. P. A. Śpiewak zapytał kiedy radni będą mogli się zapoznać z audytami przeprowadzonymi w poszczególnych jednostkach, działach, a w szczególności z ich wynikami. Następnie p. S. Jurczyk poinformował, że wiele razy zgłaszał świecące się w dzień oświetlenie uliczne i przez długi czas nic nie było z tym robione.
P. A. Śpiewak zwrócił uwagę na sposób w jaki są wykonywane wjazdy na posesje na ul. Witkowskiej oraz czy powiat nie dołoży starań na lepsze zabezpieczenie obrzeży zaporami.
P. J. Łapeta zwrócił się do V-ce Wójta, aby dokonać objazdu po drogach gminnych, gdyż podczas odśnieżania kierowcy monitowali o licznie wystających gałęziach, które utrudniają jazdę oraz rysują karoserię samochodów. Dodatkowo p. S. Politański poparł zapytanie p. A. Śpiewaka w sprawie prac na ul. Witkowskiej.
ad.pkt.7
Przewodniczący p. A. Worwąg przeszedł do omawiania projektu uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2016 rok – zał. do protokołu.
A. Śpiewak – odczytał w/w projekt.
Głos zabrała p. E. Dąbrowska Skarbnik Gminy informując obecnych radnych, że zmiana dotyczy zwiększenia środków na wniosek Dyrektor GOK-u p. K. Sosnowskiej o kwotę 36 tys zł przeznaczone na wynagrodzenia pracownicze. Do projektu uwag nie zgłoszono.
Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały:
- za przyjęciem w/w uchwały –10radnych
- przeciw – 0
- wstrzymał się od głosu – 0 radny
Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu
Ad. pkt. 8
W odpowiedzi na zadane zapytania głos zabrał p. A. Śliwakowski, który poinformował, że tematyka wykonanych audytów to m.in. schronisko, działalność GOK-u, bibliotek, klubów sportowych: Kłomnice, Zawada, ZS w Kłomnicach. Audyty są do wglądu radnych na sekretariacie, a ich publikacja nie jest obowiązkowa.
Co do zapytania w sprawie oświetlenia poinformował, że wiele razy są zgłaszane usterki jednak polityka firmy sprawia, że działają według zgłoszeń i na naprawę niekiedy trzeba długo czekać. Następnie w wyniku dyskusji ustalono, aby przeprowadzić rozmowy z dotychczasowym operatorem, w celu wyjaśnienia problemów, które wyniknęły podczas wykonywania umowy oraz poinformowania radnych o terminie.
W sprawie wystających gałęzi na drogach gminnych V-ce Wójt poinformował, że zleci pracownikowi zebranie informacji, które miejsca są najbardziej niebezpieczne oraz zostanie wysłany pracownik CIS-u, aby je zlikwidować. W przypadku, gdy gałęzie wystają z prywatnych posesji zostaną wystosowane pisma o ich przycięcie, a w przypadku braku reakcji ze strony właściciela zostaną wycięte przez pracowników CIS-u.
W odpowiedzi na ostatnie zapytanie odnośnie ul. Witkowskiej V-ve Wójt poinformował, że Wójt dziś prowadzi rozmowy w powiecie. Radny p. A. Śpiewak i p. M. Nalewajka dodali, że początkowo to mieszkańcy mieli pokryć koszty wykonania wjazdów, jednak po interwencji poseł p. L. Burzyńskiej starostwo ma wykonać we własnym zakresie.
Ad. pkt. 9
P. W. Jędras poruszyła temat złych prac przy kopaniu rowów, które odkrywają wodociągi przez co przy niskich temperaturach występuje problem zamarzania wody. V-ce Wójt poinformował, że w tym temacie było spotkanie w starostwie z zarządem, lecz w odpowiedzi zarząd zarzucił gminie, że za płytko kładzie wodociągi. Dużo razy zgłaszano, że przy pracach odkrywane są wodociągi jednak ze strony powiatu nie było żadnych interwencji.
Głos w sprawie zabrała także radna p. A, Koza, która dodała, żeprzy kopaniu rowów na Rzekach powiat nie dokończył prac.
Na sam koniec V-ce Wójt omówił działalność międzysesyjną m.in. spotkanie w starostwie w sprawie zjazdów na ul. Witkowskiej, spotkaniu w Opolu w Agencji Nieruchomości Rolnych w sprawie przekazania na gminę działki na terenie Kłomnic oraz o pozyskaniu kwoty z Urzędu Marszałkowskiego kwoty 2 mln zł na 2 lata działalności Centrum Integracji Społecznej.
Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie i zamknął obrady XXVIII Nadzwyczajnej sesji Rady Gminy.
Integralną część do protokołu stanowi nagranie z XXVIII Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy, które jest dostępne w biurze Rady Gminy Kłomnice.
Na tym protokół zakończono i podpisano:
Protokołowała:
E. Wilk