artykuł nr 1

Zarządzenie nr 112/2012 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 16.10.2012

OR.0050.112.2012

 Zarządzenie Nr 112/2012
Wójta Gminy Kłomnice
z dnia 16.10.2012r
w sprawie: określenia zasad umieszczania reklam na terenach będących własnością Gminy Kłomnice.
 Na podstawie art.30 ust.2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.)
zarządzam co następuje:
§ 1.
Osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej mogą ubiegać się o uzyskanie zgody na umieszczanie reklamy na nieruchomościach stanowiących własność gminy Kłomnice.
§ 2.
Zarządzenie nie dotyczy pasa drogowego w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 19, poz.115 z późn.zm.).
§ 3.
 Poprzez reklamę należy rozumieć reklamę wolnostojącą – samodzielny obiekt przeznaczony wyłącznie do ekspozycji napisów, znaków graficznych i innych emblematów dekoracyjnych o charakterze informacyjnym lub marketingowym.
§ 4.
 Kształt, kolor i sposób wykonania reklam powinien być zharmonizowany z otoczeniem, nie zagrażać bezpieczeństwu ludzi i mienia. Wysokość reklamy nie może przekroczyć 3m npt.
§ 5.
Zainstalowanie reklam należy wykonać zgodnie z przepisami Prawa budowlanego.
§ 6.
Reklamy ustawione na gruntach będących własnością gminy Kłomnice wymagają zgody Wójta Gminy oraz zawarcia stosownej umowy dzierżawy.
§ 7.
 Umowy dzierżawy nieruchomości w celu umieszczenia reklam mogą być zawierane na czas oznaczony do trzech lat. Zawarcie umowy dzierżawy na okres dłuższy niż trzy lata nastąpić może na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
§ 8.
Decyzję wyrażającą zgodę na umieszczenie reklamy podejmuje Wójt Gminy Kłomnice na podstawie złożonego wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 9.
Czynsz dzierżawny za ustawienie reklamy pobiera się w formie opłaty rocznej, płatny jedorazowo za dany rok korzystania z reklamy zgodnie z zawartą umową dzierżawy.
1.   Za wydzierżawienie nieruchomości w celu umieszczenia reklamy, ustala się stawkę od 1m2 powierzchni reklamy na kwotę 5,00 zł plus obowiązująca stawka podatku od towarów i usług.
2.   W przypadku zawarcia umowy dzierżawy na okres krótszy niż jeden rok ustala się miesięczną stawkę dzierżawy jako iloraz stawki rocznej przez 12 m-cy.
3.   Wysokość stawek czynszu ulega waloryzacji raz w roku z dniem 01 marca każdego roku o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni ogłoszony przez Prezesa GUS.
4.   Waloryzacji nie przeprowadza się w roku w którym została zawarta umowa.
§ 10.
Właściciel reklamy po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy ma obowiązek usunięcia reklamy oraz doprowadzenia terenu do stanu pierwotnego.
§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Załączniki:
Załącznik nr 117 KB