artykuł nr 1

PROTOKÓŁ Nr XXVI/09 z sesji Rady Gminy Kłomnice odbytej w dniu 23.04.2009r

PROTOKÓŁ Nr XXVI/09
z sesji Rady Gminy Kłomnice odbytej w dniu 23 kwietnia 2009r.

Sesji przewodniczył p. Jarosław Łapeta – Przewodniczący Rady Gminy.

W sesji udział wzięło 13 radnych (2 radnych nieobecnych)

XXVI sesje Rady Gminy otworzył jej Przewodniczący, powitał wszystkich przybyłych radnych, Wójta Gminy wraz z pracownikami Urzędu, sołtysów oraz wszystkich przybyłych gości, po czym stwierdził prawomocność sesji i zaproponował porządek obrad zgodnie z Postanowieniem Nr 3/09. Po odczytaniu porządku obrad Przewodniczący zwrócił się z zapytaniem czy są uwagi lub inne propozycje.

Wójt zgłosił wniosek o wprowadzenie do porządku obrad dwóch projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009r jako pkt 8c i w sprawie zmiany Uchwały Nr 160/XXIV/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 12.02.2009r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki na zadanie – Modernizacja kotłowni w budynku Zespołu Szkół w Garnku wraz z termomodernizacją obiektu jako pkt 8d.

Przewodniczący dodał, że zmieni się kolejność porządku obrad, ponieważ należy ująć jeszcze w pkt 11 uchwałę w sprawie rozpatrzenia skargi na Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłomnicach.

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie porządku obrad XXVI sesji wraz z zgłoszonymi poprawkami:

- za przyjęciem porządku obrad sesji wraz z naniesionymi poprawkami głosowali- wszyscy radni.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności sesji.

2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Usprawiedliwienie nieobecności radnych na sesji.

5. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

6. Przyjęcie interpelacji i zapytań.

7. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2008 rok:

a) przedstawienie opinii RIO w Katowicach w sprawie przedłożonego przez Wójta Gminy Kłomnice sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2008 rok,

b) przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej wykonania budżetu gminy Kłomnice za 2008 rok oraz wniosku o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium,

c) opinia RIO w Katowicach w sprawie przedłożonego wniosku Komisji Rewizyjnej,

d) przedstawienie wniosków i uwag stałych komisji Rady Gminy,

e) podjęcie uchwały w sprawie: rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2008 rok i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kłomnice.

8. Podjęcie uchwał w sprawie:

a) zatwierdzenia Planu Odnowy miejscowości Witkowice na lata 2009-2013,

b) zmiany uchwały Nr 173/XXV/09 z dnia 26.03.2009r. w sprawie: zaciągnięcia pożyczki na demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest z obiektów budowlanych od mieszkańców Gminy Kłomnice.

c) zmian w budżecie gminy na 2009r.

d) zmiany Uchwały Nr 160/XXIV/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 12.02.2009r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki na zadanie – Modernizacja kotłowni w budynku Zespołu Szkół w Garnku wraz z termomodernizacją obiektu.

9. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.

10. Komunikaty, wolne wnioski.

11. Rozpatrzenie skargi na Kierownika GOPS – podjęcie uchwały.

12. Zamknięcie obrad sesji.

 

Ad) pkt 3

Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, ze protokół z ostatniej sesji był wyłożony w biurze i przed sesją. Po przyjęciu przez radnych jest umieszczany w BIP Urzędu Gminy Kłomnice. Każdy może zapoznać się z  jego treścią i wnieść ewentualne swoje uwagi.

Następnie zaproponował, by protokół ten został przyjęty bez odczytywania

- za przyjęciem protokołu bez odczytywania – głosowali wszyscy radni.

 Przewodniczący stwierdził, ze protokół z ostatniej sesji został przyjęty bez odczytywania.

 

Ad) pkt 4

W sesji udział wzięło 13 radnych, 2 radnych było nieobecnych ( radna S. Majer – z powodu choroby, radny W. Milczarek – nie zgłosił przyczyny nieobecności).

Rada przyjęła propozycje usprawiedliwienia nieobecnych jednogłośnie.

 

Ad) pkt 5

Przewodniczący zaproponował powołanie do Komisji Uchwał i Wniosków radnych:

 W. Cieślak, Z. Modlasiński, M. Śliwakowska. Radni wyrazili zgodę.

- za powołaniem Komisji Uchwał i Wniosków w powyższym składzie głosowali wszyscy radni.

 

Ad) pkt 6

Nikt z radnych nie złożył interpelacji.

Zapytania zgłosili:

1) Sołtys wsi Lipicze – drogi polne dojazdowe do budynków są rozjeżdżane i niszczone przez ciężkie pojazdy, ciągniki i nie można dojechać do swoich posesji, czy można coś z tym zrobić? Ponadto otrzymałam skargę pana Stacherczaka w sprawie rowów, przez które woda rozlewa się na jego pola.

2) radny T. Dumin – w jaki sposób wyczyścić łąki w stronę Chmielarzy z wysypisk śmieci?

3) M. Dumański, członek Rady Sołeckiej Kłomnic – mam 3 zapytania:

a) na ul. Księża wyrównania nie zdają egzaminu, jest woda i błoto, gdy pada deszcz, a gdy sucho pralka na drodze i ludzie nie mogą dojechać do swoich domów, a ponadto brakuje oświetlenia

b) na ul. Częstochowskiej zaplanowany jest remont w 2010r., ta droga zostanie wtedy zamknięta, będzie utrudniony dostęp do przedszkola, a ponadto nasze targowisko będzie stanowiło zagrożenie. Czy jest możliwość uruchomienia targowiska w innym miejscu?

c) w centrum wsi, ul. Zdrowska nr 5 i 8 znajdują się dzikie wysypiska śmieci, czy istnieje ochrona środowiska, która by się tym zajęła? Czy jest możliwe ogłoszenie konkursu na najbrzydszą posesję, aby wytknąć mieszkańcom to, że nie dbają o swoje podwórka?

4) radny M. Ligocki – mam dwa pytania:

a) kiedy zostanie zakończona inwestycja na ul. Sądowej, bo najwyższa pora, aby ją dokończyć, pogoda sprzyja, a jest tylko zrobione po jednej stronie?

b) czy w temacie oświetlenia i doświetlenia można składać interpelacje?

5) sołtys Pacierzowa – na ul. Wolności znajduje się ziemia po budowie drogi, kiedy zostanie ona usunięta?

6) sołtys miejscowości Kłomnice – ul. Janaszewska zaczęła się rozlatywać, ponadto boczne drogi do ul. Janaszewskiej też są  w złym stanie, czy trzeba kierować pismo do gminy, aby było coś zrobione? Ponadto koło przedszkola stoi znak na środku chodnika i ludzie się o niego potykają, zgłaszałem się do pana Tittla w tej sprawie i do tej pory bez żadnego rezultatu.

 

Ad) pkt 7a

Przewodniczący przedstawił Uchwałę Nr 4100/VII/7/2009 z dnia 26 marca 2009r. VII Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kłomnice sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2008 rok, w której wydaje się pozytywną opinię o przedłożonym przez Wójta Gminy Kłomnice sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2008 rok.

 

Ad) pkt 7b

Pan Zbigniew Modlasiński przedstawił opinię Komisji Rewizyjnej dotyczącej wykonania budżetu gminy Kłomnice za rok 2008 oraz wniosek do Rady Gminy o udzielenie Wójtowi absolutorium.

 

Ad) pkt 7c

Przewodniczący przedstawił  Uchwałę Nr 4100/VI/11/2009 z dnia 26 marca 2009 roku VII Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach w sprawie zaopiniowania wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kłomnice, w której wydaje się pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kłomnice w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium za 2008 rok.

 

Ad) pkt 7d

Radny W. Cieślak – 16 kwietnia 2009r odbyło się wspólne posiedzenie stałych komisji, na którym ocenialiśmy wykonanie budżetu za 2008 rok oraz postanowiliśmy wystąpić z wnioskiem o udzielenie Wójtowi absolutorium.

Przewodniczący zapytał czy są uwagi i wnioski stałych komisji na temat opinii.

Radny M. Ligocki – Pod koniec roku uchwalany jest budżet, my radni zbieramy się raz na komisjach raz na sesji, cześć pieniędzy jest przeznaczana na wydatki bieżące i my radni o tym nie wiemy, dowiadujemy się dopiero przy zatwierdzaniu budżetu albo od mieszkańców gminy. My do tego nie możemy mieć pretensji, bo wójt ma do tego prawo. Mam tylko prośbę, abyśmy byli informowani na przyszłość o planowanych wydatkach wójta.

 

Ad) pkt 7e

M. Śliwakowska – odczytała projekt uchwały nr 184/XXVI/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie: rozpatrzenia sprawozdania z wykonania budżetu za 2008 rok i udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kłomnice.

Z uwagi na fakt, iż nie było pytań i uwag Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie projekt uchwały:

- za przyjęciem – głosowało 12 radnych

- przeciwnych – nie było

- wstrzymujących się od głosu – 1 radny

Przewodniczący stwierdził, że przyjęto absolutorium dla Wójta i pogratulował Wójtowi.

Wójt – Bardzo dziękuję, wykonanie budżetu za 2008 rok to także zasługa pracowników urzędu i im także należą się podziękowania.

 

Ad) pkt 8a

W. Cieślak – odczytał projekt uchwały nr 185/XXVI/09 Rady Gminy Kłomnice z 23.04.2009r. w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Witkowice na lata 2009-2013.

Przewodniczący nadmienił, że Rada przyjmuje już kolejny plan miejscowości z naszej gminy.

Nastąpiło głosowanie:

- za przyjęciem uchwały – głosowali wszyscy radni

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu

 

Ad) pkt 8b

Z Modlasiński – odczytał projekt uchwały nr 186/XXVI/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 23.04.2009r. w sprawie zmiany uchwały Nr 173/XXV/09 z dnia 26.03.2009r. w sprawie: zaciągnięcia pożyczki na demontaż, transport i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest z obiektów budowlanych od mieszkańców Gminy Kłomnice.

Wójt – Pracownicy Urzędu zbierali informację o ilości azbestu w naszej gminie i okazało się, że na dachach jest ponad 60 ha azbestu w postaci eternitu. Prośba do sołtysów, aby przekazywali mieszkańcom informację, że nie wolno samemu usuwać azbestu z dachu, bo jest to niebezpieczne, powinna się tym zająć specjalistyczna firma. Trzeba złożyć wniosek do gminy, bo to leży w obowiązkach gminy, aby się tym zająć. Nie każdego stać na usunięcie z dachu eternitu , bo to kosztuje około 2000-2500zł od jednego gospodarstwa, a potem trzeba jeszcze położyć na dach blachę lub inne pokrycie, nie wszyscy mają na to pieniądze. Będzie kampania reklamowa, która będzie miała na celu nagłośnienie tego problemu, aby liczba zgłaszanych gospodarstw, gdzie trzeba usunąć eternit, wzrosła. Do urzędu wpływają cały czas wnioski, zainteresowanie wzrasta, więc zaistniała konieczność podwyższenia tej kwoty.

Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały:

- za przyjęciem uchwały - głosowali wszyscy radni.

 Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.

 

Ad) pkt 8c

M. Śliwakowska – odczytała projekt uchwały nr 187/XXVI/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie : zmian w budżecie gminy na 2009r.

Przewodniczący dodał, że uchwała ta jest związana z poprzednią w związku z zwiększeniem kwoty pożyczki i poddał pod głosowanie projekt w/w uchwały:

- za przyjęciem uchwały – głosowali wszyscy radni.

 Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad) pkt 8d

W. Cieślak – odczytał projekt uchwały nr 188/XXVI/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie zmiany Uchwały Nr 160/XXIV/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 12.02.2009r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki na zadanie – Modernizacja kotłowni w budynku Zespołu Szkół w Garnku wraz z termomodernizacją obiektu.

Radny A. Bloma – Nie rozumiem pewnych propozycji, mam obiekcje, że nie zrobi się wszystkiego co trzeba zrobić, bo są jeszcze inne rzeczy do zrobienia, przy wejściu jest kamień i grys, stoi woda pod budynkiem, o tym się nie mówi, tylko zmniejsza pieniądze.

Wójt – ta pożyczka jest na konkretny cel, tylko na modernizacje kotłowni, nie zmniejszamy pieniędzy, zrobiony został wcześniej kosztorys i już wiadomo jaka kwota pożyczki będzie potrzebna na to zadanie. Uchwała dotyczy pożyczki na celowy wydatek, tych pieniędzy nie możemy wydać na inny cel, wiąże się to z funduszami i efektem ekologicznym, dzięki czemu połowa pożyczki jest umarzana, co jest dla nas korzystne.

 

Nastąpiło głosowanie:

- za przyjęciem uchwały – głosowali wszyscy radni.

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak  w załączeniu.

 

Ad) pkt 9

Interpelacji od radnych nie było, Wójt udzielił odpowiedzi na zapytania jak niżej:

Ad. Sołtys wsi Lipicze – są to drogi publiczne i nie możemy zakazać korzystania z tych dróg, nie możemy wydać zakazu przejazdu. Jeśli chodzi o drogi dojazdowe do pól jest to kwestia kultury wzajemnej, aby ciągniki i inne pojazdy rolne nie wywoziły na kołach nawozu i błota, to samo dotyczy dróg leśnych i przyleśnych, gdzie samochody dodatkowo robią wyrwy. W tej sprawie jesteśmy bezsilni, to jest jak „walka z wiatrakami.”

Jeśli chodzi o ten rów to osobiście rozmawiałem z właścicielami tej posesji, ale skończyło się na obietnicy, ktoś postawił ogrodzenie i mały prywatny stawik, sztucznie nawadniany i nie można się dogadać w tej kwestii. Spróbujemy to rozwiązać.

Ad. Radny T. Dumin – Jeśli chodzi o dzikie wysypiska śmieci jest to problem, który dotyczy także innych działek, nie tylko tych w stronę m. Chmielarze. To samo mogę odpowiedzieć panu Dumańskiemu, jeśli chodzi o wysypiska na ul. Zdrowskiej. W końcu dojdzie do sytuacji, kiedy trzeba będzie wydać nakazy dla właścicieli działek, aby utylizowali śmieci znajdujące się na ich terenie. Powinni oni zainteresować się tym co dzieje się na ich działkach. Mieszkańcy także powinni alarmować jeśli widza sąsiada wywożącego śmieci. Dodam, że niektórzy sami do tego doprowadzają, jeśli wykopują dziury np. piasek na swoim terenie, a potem inni wrzucają tam śmieci. Nie stać nas na policje, która by to kontrolowała.

Ad. M. Dumański – jeśli chodzi o ul. Księża i brak oświetlenia to nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego na raz w ciągu jednego czy dwóch lat. Od ul. Księża odchodzą nowe drogi, je także trzeba zrobić kompleksowo. Jeśli chodzi o oświetlenie, to zgadzam się że brakuje parę lamp, ale nie zrobi się wszystkiego na raz. Z targowiskiem sprawa nie jest taka prosta. Jest to inwestycja, która musi spełnić wiele warunków, ponadto przynosi ona dochód i nie możliwości otrzymania na ten cel pieniędzy z funduszy. Być może gmina wejdzie w spółkę z inną firmą, która będzie chciała wybudować takie targowisko. Specjalnie wykupiłem na ten cel tereny obok na parking, na ul. Zdrowskiej, które będą spełniać te warunki.

Natomiast konkurs na najbrzydsze gospodarstwo to nie jest dobry pomysł, możemy jedynie chwalić.

Ad. M. Ligocki – Każdy radny ma prawo składać interpelacje, zapytania na piśmie, gdzie ujmie swoją propozycję, jest to udział radnego w procesie zarządzania. Na ul. Sądowej jest chodnik, a z drugiej strony nie, będzie to z czasem robione, ale nie wszystko na raz.

Bierzemy pod uwagę to, że strefa zabudowy się przesuwa i potrzebne dodatkowe oświetlenie uliczne, ale nie tak szybko, bo potrzebny jest najpierw oddzielny projekt, żeby taka inwestycja została wprowadzona do planu, podobnie jest na ul. Żabiej na Adamowie, chcieliśmy się dogadać z telekomunikacją, aby zamontować lampy na słupach, jak na razie odpowiedź jest negatywna, będziemy jeszcze próbować i kolejno realizować program oświetlenia ulic. Trzeba pamiętać jeszcze o tym, że naszym zadaniem jest oświetlać ulice, a nie posesje.

Ad. Sołtys z Pacierzowa – Zgadza się, że na ul. Wolności była wywożona ziemia z budowy i tam składowana, co było konieczne, to wszystko będzie usunięte i wyrównane.

Ad. Sołtys z Kłomnic – Ul. Janaszewska jest to droga transportu rolnego. Inwestycją zajmowała się firma, która została wyłoniona w drodze przetargu, na budowę drogi jest gwarancja i firma będzie to musiała poprawić, inspektor nadzoru będzie to musiał sprawdzić. Ja nie widzę połączenia ul. Janaszewskiej z ul. Nową, trzeba by było przejechać przez pole. Najpierw musi być projekt i musimy drogę utwardzić. Jeśli ktoś zostawił pole i je nie uprawia to nie znaczy jeszcze, że można po  nim jeździć, bo tak tworzą się dzikie przejazdy.

Jeśli chodzi o znak koło przedszkola, to jeśli został postawiony niezgodnie z przepisami to firma będzie musiała się tym zająć. Dużo znaków jest ukręconych, przekręconych, robią to nasi mieszkańcy i my musimy zwracać na to uwagę, powinniśmy zacząć sami reagować.

Sołtys Pacierzowa – A kto odpowiada za drogi gminne, kto odbiera drogę po remoncie?

Wójt – Firma, która realizuje inwestycję, jak zrobią nakładkę to będzie odebranie drogi. Tymi sprawami zajmuje się też w urzędzie pan Tittl. A firma do tej pory nie zgłosiła nam zakończenia robót.

 

Informacja Wójta o działalności międzysesyjnej

Wójt – kierowałem pracą urzędu, reprezentowałem gminę w urzędzie marszałkowskim i wojewódzkim, brałem udział w posiedzeniach Zarządu Gmin i Powiatów jako jej członek. Załatwiałem również kwestie sprzedaży, kupna i dzierżawy  mienia komunalnego u notariusza. Starsi ludzie, którzy chcą się pozbyć swoich nieruchomości, przychodzą z tym  do gminy, nie ukrywam, że liczę wtedy na scalenia. Czekamy na decyzję wojewody w sprawie działki na Śliwakowie, aby zrobić na niej np. świetlice lub plac zabaw. Podobnie jest z działką w Karczewicach. Brałem także udział w rozliczeniu finalnym pomocy PZU przyznanej mieszkańcom, dotkniętym trąbą, spotkanie było w siedzibie Caritasu, były podziękowania.

 W sobotę wielkanocną na terenie naszej gminy odbyła się impreza – wyścig kolarski, który od lat ma swoich zwolenników i przeciwników. Podziękowania dla osób, którzy pracowali przy tym wyścigu za darmo, podziękowania dla pana Milca, pracowników urzędu.

Chciałbym jeszcze dodać, że rozpatrzę uwagę pana Ligockiego i na komisjach będę informował radnych o planowanych wydatkach, o ile będzie to możliwe.

 

Ad ) pkt 10 Komunikaty i wolne wnioski

Wójt – W najbliższą sobotę mamy 90 rocznicę powstania harcerstwa polskiego w Kłomnicach. Jest to lokalna uroczystość, jeśli ktoś z Państwa poczuje sentyment to zapraszamy.

Radny A. Perliński – Miałbym takie uwagi, żeby wójt zainteresował się pracą firm, które budują nasze drogi, bo gwarancja niedługo się kończy, a drogi szybko się niszczą i trzeba będzie na nowo je remontować. Drugi temat jest związany z wysypiskami śmieci. Ktoś coś powie na komisji, ale nic więcej się nie robi. Na terenach należących do Agencji Rolnej Skarbu Państwa jest najwięcej wysypisk śmieci, warto się tym zainteresować i zacząć działać ostrzej. Poparłbym pomysł pana Dumańskiego o gospodarstwach sąsiadów. Kiedyś Strażacy mieli możliwość przeglądu gospodarstw, idzie wiosna i warto się tym zainteresować.

Kolejna rzecz to sprawa dróg gminnych rolnych, droga łącząca dwie gminy to nie tylko droga transportu rolnego, jest to także droga publiczna, która pęka pod ciężkim sprzętem. Powinno być odpowiednie oznakowanie, zakazujące wjeżdżania pojazdów ciężkich.

Jeszcze apel do sołtysów, chciałbym przypomnieć, że osoby bezrobotne, skierowane do pracy, mają wykonywać swoje obowiązki codziennie 2 godziny, są to ludzie skierowani do różnych prac, nie tylko do sprzątania rowów ze śmieci, jeśli rowy już są wysprzątane to należy ich kierować do innych porządków, prośba żeby nie tracić pieniędzy na darmo, sołtysi powinni współpracować w tej sprawie z urzędem.

 Radny A. Bloma – Mam prośbę, aby zorganizować spotkania wójta z sołtysami raz do roku.

Druga sprawa to jak można skontaktować się z wójtem telefonicznie, kiedyś 2 dni próbowałem i nie udało mi się.

Wójt – Z reguły odbieram wszystkie telefony, a uwaga o spotkaniu z sołtysami jest do uwzględnienia, tym bardziej że mamy podjąć uchwałę dotyczącą funduszu sołeckiego i trzeba będzie to omówić. Rozdamy sołtysom informacje, komunikat  o zdarzeniu, ze podobno na terenie naszej gminy są zwierzęta przypominające pumy, nie jest to ostatecznie stwierdzone, bo ślady są niewyraźne, ale lepiej uważać.

A. Śliwakowski – Mam komunikat do sołtysów, ze istnieje możliwość złożenia wniosków obszarowych do 15 maja. Chcę dodać, że do przyszłego tygodnia objedziemy resztę rowów w sołectwach.

Przewodniczący Rady – Jeszcze jedno zaproszenie na Krajową Pielgrzymkę Sołtysów i Środowisk Wiejskich w dniu 30-31 maja 2009r. zorganizowane przez Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów. Ponadto przypominam o złożeniu oświadczeń majątkowych.

Przewodniczący poinformował, że dalsza część obrad będzie z udziałem tylko samych radnych.

Ad) pkt 11

Przewodniczący – odczytał  skargę p. A. Zasępy na kierownika GOPS w Kłomnicach oraz oświadczenie kierownika GOPS, a następnie projekt uchwały nr 189/XXVI/09 Rady Gminy Kłomnice z dnia 23 kwietnia 2009r. w sprawie rozpatrzenia skargi na Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłomnicach z zapisem, że skarga jest nieuzasadniona.

Nikt z radnych nie miał pytań ani wniosków.

Nastąpiło głosowanie nad przyjęciem w/w uchwały.

- za przyjęciem – głosowało 11 radnych

- przeciwnych – nie było

-  wstrzymujących się od głosu – 2 radnych

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta przy dwóch głosach wstrzymujących się – jak w załączeniu.

Ad) pkt 12

Ponieważ nie było więcej spraw Przewodniczący Rady Jarosław Łapeta podziękował za udział w sesji i  zamknął obrady XXVI sesji.