artykuł nr 1

Zarządzenie Nr 65/2007 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 19.06.2007r

Zarządzenie Nr 65/2007 Wójta Gminy Kłomnice

z dnia 19.06.2007r.

 

w sprawie powołania StałejKomisji Przetargowej do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy wKłomnicach oraz uchwalenia Regulaminu pracy tej Komisji

 

Na podstawie art. 19 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawozamówień publicznych (Tekst ujednolicony: Dz.U. z 2006r., nr 164, poz. 1163;zmiany: DzU z 2006r. nr 170, poz. 1217, nr 227, poz. 1658; Dz.U z 2007 r. nr64, poz. 427 oraz nr 82, poz. 560))

zarządza się, co następuje:

 

§ 1

 

1. Powołuje się Stałą Komisję Przetargową do udzielania zamówieńpublicznych w Urzędzie Gminy wKłomnicach, zwaną dalej „Komisją", w składzie:

 

  1. Róża Wiewióra - Sekretarz Urzędu Gminy  - członek
  2. Jadwiga Zawadzka - Kierownik gospodarki komunalnej, inwestycji,   - członek

 ochrony środowiska i gospodarkiwodnej 

  1. Aleksandra Stępień - insp. ds. inwestycji i ochrony środowiska  - członek
  2. Marlena Bąk - insp. ds. inwestycji i zamówień publicznych  - członek
  3. Jacek Tittl - insp. d/s drogownictwa   - członek

 

2. Członków komisji przetargowej powołuje i odwołuje kierownikzamawiającego.

3. Komisja przetargowa składa się z co najmniej trzech osób.

 

§ 2

 

Komisja przetargowa jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającegopowoływanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału wpostępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert.

§3

 

1. Pracami Komisji kieruje jej Przewodniczący, wyznaczony spośród członkówkomisji.

2. Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadziSekretarz Komisji wyznaczony spośród członków komisji.

§4

 

Zakres i tryb pracy Komisji określa Regulamin pracy Komisji stanowiącyzałącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 5

 

Wykonanie zarządzenia powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 6

 

Traci moc zarządzenie nr 1/2005 z dnia 04.01.2005r.Wójta Gminy Kłomnice zmieniająceZarządzenie Nr 37/2004 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 22.03.2004r. w sprawiepowołania Stałej Komisji Przetargowej do udzielania zamówień publicznych w UrzędzieGminy w Kłomnicach oraz uchwalenia Regulaminu pracy tej komisji.

 

§ 7

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do zarządzenia Nr 65/2007
z dnia 19.06.2007r.
Wójta GminyKłomnice w sprawie powołania Stałej Komisji Przetargowej, do udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Gminy w Kłomnicach orazuchwalenia Regulaminu pracy tej Komisji. 

 

Regulamin pracy Stałej Komisji Przetargowej w UrzędzieGminy w Kłomnicach.

 

powołanej do przygotowywania iprzeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych,dokonywania ocen czy oferenci spełniają wymagane warunki,oceniania złożonych ofert i przedstawiania propozycji wyboru najkorzystniejszejoferty.

 

§ 1

I. Postanowienia wstępne.

 

1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:

a) Komisji"- należy przez to rozumieć Stałą Komisję Przetargową której zadaniem jestprzeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych wkomórkach Urzędu Gminy w Kłomnicach o wartości powyżej14.000 EURO.

b)  „Kierowniku jednostki" - należy przez to rozumiećWójta Gminy Kłomnice (Zamawiającego)

c) „Ustawie"- należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Tekst ujednolicony: Dz.U. z2006r., nr 164, poz. 1163; zmiany: DzU z 2006r. nr 170, poz. 1217, nr 227, poz.1658; Dz.U z 2007 r. nr 64, poz. 427 oraz nr 82, poz. 560).

 

2. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.

 

3. Komisję obowiązują przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Tekstujednolicony: Dz.U. z 2006r., nr 164, poz. 1163; zmiany: DzU z 2006r. nr 170,poz. 1217, nr 227, poz. 1658; Dz.U z 2007 r. nr 64, poz. 427 oraz nr 82, poz.560)), przepisy innych aktówwykonawczych wydanych na jej podstawie oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.

 

4. Każde postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone wposzczególnych komórkach Urzędu Gminy powinno być zgłoszone inspektorowi d/szamówień publicznych celem akceptacji oraz rejestracji zamówień, które będąniezbędne do sporządzenia rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach wUrzędzie Gminy.

§ 2

II. ZadaniaKomisji

 

1. Do zadań Komisji należy przygotowywanie oraz przeprowadzanie postępowańo udzielenie zamówieniapublicznego.

 

2. W zakresie przygotowywania postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego do zadań Komisji należy w szczególności przygotowywanie iprzekazywanie do zatwierdzenia kierownikowi jednostki:

- propozycji wyboru trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem,

- projektuspecyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszenia do udziału w postępowaniu, zaproszenia do składania ofertalbo zapytania o cenę,

- propozycjizaproszenia do rokowań w trybie zamówienia z wolnej ręki, ze wskazaniem podmiotów, z którymi mają byćprowadzone rokowania,

- ogłoszeń wymaganychdla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

- projektówinnych wymaganych dokumentów, w szczególności wniosków kierownika jednostkikierowanych do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych ustawą.

 

3. W zakresie przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego Komisja w szczególności:

3.1. sporządza ogłoszenie i jego upublicznienie, lub imiennezaproszenie do składania ofert. W przetargu ograniczonym i negocjacjach zogłoszeniem zamawiający zaprasza imiennie tych oferentów, którzy odpowiedzielina ogłoszenie i spełnili warunki postawione w ogłoszeniu,

3.2. wydaje lub przesyła oferentom specyfikację istotnychwarunków zamówienia,

3.3. przyjmuje zapytania do specyfikacji, udziela na nieodpowiedzi, ewentualnie zmienia niektóre zapisy specyfikacji (niedopuszczalnajest zmiana kryteriów oceny ofert i złagodzenie warunków postawionych wogłoszeniu),

3.4. w razie potrzeby organizuje zebrania dostawców lubwykonawców, sporządza z niego protokół i wysyła wszystkim oferentom, którzypobrali specyfikacje,

3.5. w uzasadnionych przypadkach przedłuża termin składaniawadium, ofert i otwarcia ofert,

3.6. pobiera złożone oferty

3.7. otwiera oferty. Podczas otwarciaofert odczytuje nazwy i adresy poszczególnych firm, ceny ofert, terminywykonania zamówienia, okres gwarancji i warunki płatności. Bezpośrednio przedotwarciem ofert podaje kwotę jaką zamawiający zamierza przeznaczyć nasfinansowanie zamówienia.

3.8. po otwarciu ofert i opuszczeniu saliprzez oferentów Komisja Przetargowa przystępuje do oceny merytorycznej ofert.Tok postępowania jest następujący:

- sprawdza czy oferenci nie podlegają wykluczeniu na podstawie artykułu 24ust. 1 i 2 pzp,

- bada, które ze złożonych ofert należy uznać za odrzucone (art. 89 ust. 1pzp),

- wybiera spośród ofert nieodrzuconych ofertę najkorzystniejszą. W tym celunależy do wzoru, przedstawionego w specyfikacji istotnych warunków zamówienia,wstawić dane zawarte w ofertach i policzyć, która z ofert uzyska największąliczbę punktów – ofertę taką uznaje się za najkorzystniejszą. W przypadkuzastosowania jedynego kryterium „cena” – najkorzystniejszą ofertą będzie ofertanajtańsza.

W przypadku wykluczenia wykonawcy zpostępowania należy go niezwłocznie o tym poinformować podając uzasadnieniefaktyczne i prawne.

W przypadku odrzucenia oferty (ofert)należy o tym fakcie poinformować wszystkich wykonawców, którzy złożyli ofertypodając uzasadnienie faktyczne i prawne.

3.9. sporządza protokół z postępowaniazawierające dane z art. 96 ust. 1.

3.10.informuje wszystkich oferentówbiorących udział w postępowaniu, którą ofertę wybrano. Zgodnie z art. 92 należypodać nazwę (firmę), siedzibę i adres wykonawcy którego ofertę wybrano orazuzasadnienie jej wyboru, a także nazwy (firmy), siedziby i adresy wykonawcówktórzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofertzawierającym punktację przyznaną oferentom w każdym kryterium oceny ofert iłączną punktację.

3.11.Informacja o wyniku postępowania,którą otrzymuje oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszązawiera dodatkowo określenie terminu i miejsca zawarcia umowy.

3.12.Niezwłocznie po wyborzenajkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informację, o której mowa wpkt 3.10 na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojejsiedzibie, a jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty, októrych mowa w art. 167 ust. 2 przekazuje te informacje również Prezesowi Urzęduoraz Szefowi Centralnego Biura Antykorupcyjnego.

3.13.jeżeli nie wpłyną protestyprzystępuje do czynności związanych z podpisaniem umowy. Jeżeli wymagano w SIWZzłożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy – wykonawca, którego ofertaokazała się najkorzystniejsza składa przed podpisaniem umowy zabezpieczenie.

 Podpisanieumowy przez kierownika jednostki.

3.14.Zwraca wadium

3.15.Ogłoszenie o zawarciu umowy:

- Jeżeli wartość zamówienia lub umowy ramowej jest mniejsza niż kwotyokreślone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8, zamawiającyniezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego albo umowyramowej zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie ZamówieńPublicznych.

- Jeżeli wartość zamówienia albo umowy ramowej jest równa lub przekraczakwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust 8 niezwłoczniepo zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego albo umowy ramowej,zamawiający przekazuje ogłoszenie o udzieleniu zamówienia Urzędowi OficjalnychPublikacji Wspólnot Europejskich.

 

4. W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 93 prawa zamówieńpublicznych Komisja proponuje kierownikowi jednostki unieważnienie postępowaniao udzielenie zamówienia publicznego.

 

5. W postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę Komisja proponuje wybór tej oferty, która zawieranajniższą cenę.

 

6. Wpostępowaniu prowadzonym w trybie zamówienia z wolnej ręki Komisja przedkładakierownikowi jednostki stanowisko w sprawie możliwości zawarcia umowy zoferentem, z którym były prowadzone rokowania.

 

7. Po otwarciu i odczytaniu wszystkich ofert, niezwłocznie po zapoznaniusię Komisji z dokumentami składanymi przez dostawców lub wykonawców, członkowieKomisji składają pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, októrych mowa w art.17 ust 1 prawa zamówień publicznych.

 

§ 3

III. Dodatkowe zadania Przewodniczącego Komisji, wyznaczonegospośród jej członków

 

1.Przewodniczący Komisji:

a) odbiera oświadczenia członkówKomisji, o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowychokoliczności uniemożliwiających im występowanie w imieniu zamawiającego lub teżwykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne orazwłącza je do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

b) wyznacza terminy posiedzeń Komisji,

c) prowadziposiedzenia Komisji,

d) rozdzielamiędzy członków Komisji prace podejmowane w trybie roboczym,
w tym w początkowej fazie postępowania przydziela określonym członkom Komisji
zadania związane z przygotowaniem dokumentów składających się na specyfikację
istotnychwarunków zamówienia,

e) nadzorujeprawidłowe prowadzenie dokumentacji postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego,

f) informuje kierownika jednostki o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego,

g) wnioskuje (dokierownika jednostki) o zasięganie opinii biegłych,

h) po zakończeniuprac związanych z wyborem oferenta przedkłada kierownikowi jednostki protokółpostępowania o zamówienie publiczne do zatwierdzenia wraz ze wzorem umowy do podpisaniaz wybranym oferentem,

i) reprezentujeKomisję w wystąpieniach zewnętrznych,

j) ocenia i sprawdza oferty, jakpozostali członkowie komisji.

 

§ 4

IV. Dodatkowe zadaniaSekretarza Komisji

 

1. Do zadań Sekretarza Komisji należy:

a) prowadzeniedokumentacji postępowania o udzielenie zamówień publicznych,

b) prowadzenie wsposób ciągły protokółu postępowania odzwierciedlającego poszczególne etapyposiedzeń Komisji, wypełnienie odpowiednich druków protokołu oraz dbałość osprawną organizację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

c) ocenia i sprawdza oferty, jakpozostali członkowie komisji.

 

§ 5

2. W przypadkuwniesienia protestu, Komisja działa zgodnie z prawem zamówień publicznych.

 

§ 6

V. Postanowienia końcowe

1. W pracach Komisji mogą uczestniczyć biegli rzeczoznawcy (art. 21 pzp)

2. Biegli otrzymują wynagrodzenie określone w odrębnej umowie.

3. CzłonkowieKomisji wykonują czynności wynikające z niniejszego zarządzenia w ramachzawartych umów o pracę z kierownikiem jednostki.

§ 7

Zmiany regulaminu następują w trybie przewidzianym do jego ustalenia