Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców Gminy Kłomnice
28/04/2018 S83 - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Polska-Kłomnice: Usługi związane z odpadami
2018/S 083-187596
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Gmina Kłomnice ul. Strażacka 20 Kłomnice 42-270
Polska
Osoba do kontaktów: Aleksandra Stępień
Tel.: +48 343281122
E-mail: astepien@klomnice.pl
Faks: +48 343281121
Kod NUTS: PL224
Adresy internetowe:
Główny adres: http://www.bip.klomnice.pl
I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.klomnice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców Gminy Kłomnice
Numer referencyjny: IZI-IZ.271.3.2018
II.1.2)Główny kod CPV
90500000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest:
Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców gminy Kłomnice.
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: załącznik nr 1 do SIWZ.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90000000
90511200
90511300
90511000
90513100
90514000
34928480
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL
Kod NUTS: PL224
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji: Teren Gminy Kłomnice
II.2.4)Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców gminy Kłomnice.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
W zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od mieszkańców gminy Kłomnice, zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), zlokalizowanym w Kłomnicach przy ulicy Częstochowskiej 177:
a) wyposażenie PSZOK-a w odpowiednie pojemniki/kontenery do gromadzenia odpadów;
b) odbiór zapełnionych kontenerów / pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów, z jednoczesnym podstawieniem pustych kontenerów i/lub odbiór, poprzez ręczny załadunek na samochód Wykonawcy, pozostałych odpadów komunalnych, w taki sposób aby zapewnić Zamawiającemu ciągłą i nieprzerwaną możliwość przyjmowania do PSZOK-a selektywnie zbieranych odpadów dostarczanych przez mieszkańców;
c) transport odebranych odpadów do miejsca ich zagospodarowania oraz zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: załącznik nr 1 do SIWZ.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 02/07/2018
Koniec: 31/03/2019
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp. Przedmiot zamówienia uzupełniającego dotyczy rodzaju usług określonych w SIWZ.
I może wynosić do 50 % wartości zamówienia podstawowego.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Wykonawca spełni warunek jeżeli:
• posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów, wydane przez właściwy organ,
• posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kłomnice,
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 10 dni, następujących oświadczeń.
I dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:
— zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że.
1)w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie świadczył lub świadczy minimum 1 usługę polegającą na odbiorze odpadów gromadzonych selektywnie (np. papier, szkło, makulatura, plastik itp.) przez co najmniej 12 miesięcy o łącznej masie minimum 50 Mg, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej nią 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2)dysponuje następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia publicznego tj. samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości:
• co najmniej jeden pojazd przystosowany do załadunku, rozładunku i transportu kontenerów o pojemności 7 m3,
• co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania pozostałych odpadów komunalnych selektywnie zebranych z PSZOK o pojemności 1100l,
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 10 dni, następujących oświadczeń.
I dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:
Wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykaz usług powinien być zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 5.2.3.1. SIWZ.
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub rządzeń technicznych powinien być zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 6 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 5.2.3.2. SIWZ.
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
1. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia znajdują się w SIWZ i jej załącznikach
2. Zamawiający wymaga złożenia do dnia 4.6.2018 r. do godz 9:00 wadium w wysokości 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc PLN)
3. SIWZ dostępna na stronie internetowej Zamawiajacego www.bip.klomnice.pl
4. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia tytułem niewykonania lub należytego wykonania przedmiotu umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto podanej w ofercie
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 04/06/2018
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 04/06/2018
Czas lokalny: 09:15
Miejsce:
Urząd Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice, pok 101.
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:
Otwarcie ofert jest jawne i dostępne dla wszystkich.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:
I kwartał 2019r.
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury o której mowa w art 24aa ust 1 ustawy Pzp
2. Zamawiający w postępowaniu najpierw dokona na podstawie złożonych ofert i złożonych w formie elektronicznej Jednolitych Europejskich Dokumentów Zamówienia wstępnego potwierdzenia że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu po czym dokona oceny złożonych ofert, a po dokonaniu oceny ofert zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez niego oświadczenia lub dostarczone na żądanie Zamawiającego, zgodnie z Rozdziałem 5,6 oraz 7 SIWZ
3 W postępowaniu oświadczenia składa się w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. przez osoby do tego uprawnione
4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby warunków udziału w postepowaniu składa także jednolity dokument (JEDZ) dotyczące tych podmiotów
5. Wykonawca który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa na żądanie Zamawiającego jednolity dokument (JEDZ) dotyczący podwykonawców
6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców jednolity dokument (JEDZ)składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postepowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw do wykluczenia.
7. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu JEDZ przez wykonawcę, jest poczta elektroniczna. JEDZ należy przesłać na adres email: astepien@klomnice.pl
a) Zamawiający dopuszcza w szczególności następujący format przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt.
b) Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez wykonawcę dokumentu elektronicznego JEDZ, wykonawca podpisuje ww. dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne - podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie.
c) Podpisany dokument elektroniczny JEDZ powinien zostać zaszyfrowany,
Tj. opatrzony hasłem dostępowym. W tym celu wykonawca może posłużyć się powszechnie dostępnymi narzędziami do kompresji plików dokumentów do formatu zip. Funkcjonalność taką oferuje np. darmowy program 7-Zip.
d) Wykonawca zamieszcza hasło dostępu do pliku JEDZ w treści swojej oferty, składanej w formie pisemnej. Treść oferty może zawierać, jeśli to niezbędne, również inne informacje dla prawidłowego dostępu do dokumentu, w szczególności informacje o wykorzystanym programie szyfrującym lub procedurze odszyfrowania danych zawartych w JEDZ.
e) Wykonawca przesyła zamawiającemu zaszyfrowany i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym JEDZ na wskazany adres poczty elektronicznej w taki sposób, aby dokument ten dotarł do zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W treści przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego JEDZ dotyczy oraz nazwę wykonawcy albo dowolne oznaczenie pozwalające na identyfikację wykonawcy.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych ul. Postępu 17A Warszawa 02-676 Polska Tel.: +48 224587700 E-mail: uzp@uzp.gov.pl Faks: +48 22587700
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Szczegółowe regulacje dotyczące składania odwołań, a także innych środków ochrony prawnej zawarte są w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, a w szczególności Działe IV.
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publiczych ul. Postępu 17A Warszawa 02-676 Polska Tel.: +48 224587700 E-mail: uzp@uzp.gov.pl Faks: +48 224581101
Adres internetowy:www.uzp.gov.pl
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
27/04/2018
Wójt Gminy Kłomnice – P. Piotr Juszczyk