artykuł nr 1

Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców Gminy Kłomnice

28/04/2018 S83 - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Kłomnice: Usługi związane z odpadami

2018/S 083-187596

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

 

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy

Gmina Kłomnice ul. Strażacka 20 Kłomnice 42-270

Polska

Osoba do kontaktów: Aleksandra Stępień

Tel.: +48 343281122

E-mail: astepien@klomnice.pl

Faks: +48 343281121

Kod NUTS: PL224

Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.bip.klomnice.pl

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym

I.3)Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.bip.klomnice.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej

I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej

Organ władzy regionalnej lub lokalnej

I.5)Główny przedmiot działalności

Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia

 

II.1.1)Nazwa:

Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców Gminy Kłomnice

Numer referencyjny: IZI-IZ.271.3.2018

II.1.2)Główny kod CPV

90500000

II.1.3)Rodzaj zamówienia

Usługi

II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest:

Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców gminy Kłomnice.

Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: załącznik nr 1 do SIWZ.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6)Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2)Opis

II.2.1)Nazwa:

II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV

90000000

90511200

90511300

90511000

90513100

90514000

34928480

II.2.3)Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL

Kod NUTS: PL224

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:  Teren Gminy Kłomnice

 

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest:

Świadczenie usługi odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) pochodzących od mieszkańców gminy Kłomnice.

 

Przedmiot zamówienia obejmuje:

W zakresie odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych pochodzących od mieszkańców gminy Kłomnice, zebranych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), zlokalizowanym w Kłomnicach przy ulicy Częstochowskiej 177:

a) wyposażenie PSZOK-a w odpowiednie pojemniki/kontenery do gromadzenia odpadów;

b) odbiór zapełnionych kontenerów / pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów, z jednoczesnym podstawieniem pustych kontenerów i/lub odbiór, poprzez ręczny załadunek na samochód Wykonawcy, pozostałych odpadów komunalnych, w taki sposób aby zapewnić Zamawiającemu ciągłą i nieprzerwaną możliwość przyjmowania do PSZOK-a selektywnie zbieranych odpadów dostarczanych przez mieszkańców;

c) transport odebranych odpadów do miejsca ich zagospodarowania oraz zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Przedmiot zamówienia szczegółowo określa opis przedmiotu zamówienia (OPZ) stanowiący: załącznik nr 1 do SIWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia

Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia

II.2.6)Szacunkowa wartość

II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 02/07/2018

Koniec: 31/03/2019

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11)Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14)Informacje dodatkowe

Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 ustawy Pzp. Przedmiot zamówienia uzupełniającego dotyczy rodzaju usług określonych w SIWZ.

I może wynosić do 50 % wartości zamówienia podstawowego.

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału

III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

Wykonawca spełni warunek jeżeli:

• posiada aktualne zezwolenie na transport odpadów, wydane przez właściwy organ,

• posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kłomnice,

W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 10 dni, następujących oświadczeń.

I dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:

— zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

— zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

— odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że.

1)w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie świadczył lub świadczy minimum 1 usługę polegającą na odbiorze odpadów gromadzonych selektywnie (np. papier, szkło, makulatura, plastik itp.) przez co najmniej 12 miesięcy o łącznej masie minimum 50 Mg, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej nią 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

2)dysponuje następującym wyposażeniem w celu wykonania zamówienia publicznego tj. samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości:

• co najmniej jeden pojazd przystosowany do załadunku, rozładunku i transportu kontenerów o pojemności 7 m3,

• co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania pozostałych odpadów komunalnych selektywnie zebranych z PSZOK o pojemności 1100l,

W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 10 dni, następujących oświadczeń.

I dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:

Wykazu wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

Wykaz usług powinien być zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 5 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 5.2.3.1. SIWZ.

Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub rządzeń technicznych powinien być zgodny ze wzorem zamieszczonym w załączniku nr 6 do SIWZ, spełniających wymagania określone w punkcie 5.2.3.2. SIWZ.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.2)Warunki dotyczące zamówienia

III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu

III.2.2)Warunki realizacji umowy:

1. Szczegółowe warunki realizacji zamówienia znajdują się w SIWZ i jej załącznikach

2. Zamawiający wymaga złożenia do dnia 4.6.2018 r. do godz 9:00 wadium w wysokości 1 000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc PLN)

3. SIWZ dostępna na stronie internetowej Zamawiajacego www.bip.klomnice.pl

4. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia tytułem niewykonania lub należytego wykonania przedmiotu umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto podanej w ofercie

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis

IV.1.1)Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2)Informacje administracyjne

IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 04/06/2018

Czas lokalny: 09:00

IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7)Warunki otwarcia ofert

Data: 04/06/2018

Czas lokalny: 09:15

Miejsce:

Urząd Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20, 42-270 Kłomnice, pok 101.

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Otwarcie ofert jest jawne i dostępne dla wszystkich.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak

Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

I kwartał 2019r.

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3)Informacje dodatkowe:

1. Zamawiający przewiduje zastosowanie procedury o której mowa w art 24aa ust 1 ustawy Pzp

2. Zamawiający w postępowaniu najpierw dokona na podstawie złożonych ofert i złożonych w formie elektronicznej Jednolitych Europejskich Dokumentów Zamówienia wstępnego potwierdzenia że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu po czym dokona oceny złożonych ofert, a po dokonaniu oceny ofert zbada czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu w oparciu o złożone przez niego oświadczenia lub dostarczone na żądanie Zamawiającego, zgodnie z Rozdziałem 5,6 oraz 7 SIWZ

3 W postępowaniu oświadczenia składa się w formie pisemnej albo w postaci elektronicznej, z tym że JEDZ należy przesłać w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. przez osoby do tego uprawnione

4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby warunków udziału w postepowaniu składa także jednolity dokument (JEDZ) dotyczące tych podmiotów

5. Wykonawca który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa na żądanie Zamawiającego jednolity dokument (JEDZ) dotyczący podwykonawców

6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców jednolity dokument (JEDZ)składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postepowaniu lub kryteriów selekcji oraz brak podstaw do wykluczenia.

7. Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu JEDZ przez wykonawcę, jest poczta elektroniczna. JEDZ należy przesłać na adres email: astepien@klomnice.pl

a) Zamawiający dopuszcza w szczególności następujący format przesyłanych danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .odt.

b) Po stworzeniu lub wygenerowaniu przez wykonawcę dokumentu elektronicznego JEDZ, wykonawca podpisuje ww. dokument kwalifikowanym podpisem elektronicznym, wystawionym przez dostawcę kwalifikowanej usługi zaufania, będącego podmiotem świadczącym usługi certyfikacyjne - podpis elektroniczny, spełniające wymogi bezpieczeństwa określone w ustawie.

c) Podpisany dokument elektroniczny JEDZ powinien zostać zaszyfrowany,

Tj. opatrzony hasłem dostępowym. W tym celu wykonawca może posłużyć się powszechnie dostępnymi narzędziami do kompresji plików dokumentów do formatu zip. Funkcjonalność taką oferuje np. darmowy program 7-Zip.

d) Wykonawca zamieszcza hasło dostępu do pliku JEDZ w treści swojej oferty, składanej w formie pisemnej. Treść oferty może zawierać, jeśli to niezbędne, również inne informacje dla prawidłowego dostępu do dokumentu, w szczególności informacje o wykorzystanym programie szyfrującym lub procedurze odszyfrowania danych zawartych w JEDZ.

e) Wykonawca przesyła zamawiającemu zaszyfrowany i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym JEDZ na wskazany adres poczty elektronicznej w taki sposób, aby dokument ten dotarł do zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W treści przesłanej wiadomości należy wskazać oznaczenie i nazwę postępowania, którego JEDZ dotyczy oraz nazwę wykonawcy albo dowolne oznaczenie pozwalające na identyfikację wykonawcy.

VI.4)Procedury odwoławcze

VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Urząd Zamówień Publicznych ul. Postępu 17A Warszawa 02-676 Polska Tel.: +48 224587700 E-mail: uzp@uzp.gov.pl Faks: +48 22587700

Adres internetowy:www.uzp.gov.pl

VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3)Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

Szczegółowe regulacje dotyczące składania odwołań, a także innych środków ochrony prawnej zawarte są w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, a w szczególności Działe IV.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Urząd Zamówień Publiczych ul. Postępu 17A Warszawa 02-676 Polska Tel.: +48 224587700 E-mail: uzp@uzp.gov.pl Faks: +48 224581101

Adres internetowy:www.uzp.gov.pl

VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

27/04/2018

 

 

Wójt Gminy Kłomnice – P. Piotr Juszczyk