artykuł nr 1

Wywóz nieczystości stałych z budynków komunalnych użyteczności publicznych oraz innych nieruchomości będących własnością Gminy Kłomnice.

23/12/2014   S247   Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 
I.II.III.IV.VI.
Polska-Kłomnice: Usługi związane z odpadami
2014/S 247-436749
Ogłoszenie o zamówieniu
 
Usługi
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina Kłomnice
ul. Strażacka 20
Punkt kontaktowy: Gmina Kłomnice
Osoba do kontaktów: Aleksandra Stępień
42-270 Kłomnice
POLSKA
Tel.: +48 343281122
E-mail: ug@klomnice.pl
Faks: +48 343281121
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.klomnice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)
Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)
Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)
Opis
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Wywóz nieczystości stałych z budynków komunalnych użyteczności publicznych oraz innych nieruchomości będących własnością Gminy Kłomnice.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Kłomnice.
Kod NUTS PL,PL22
II.1.3)
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)
Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)
Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiot zamówienia obejmuje:
Wywóz nieczystości stałych z budynków komunalnych, użyteczności publicznych oraz innych nieruchomości będących własnością Gminy Kłomnice
Zakres robót obejmuje wywóz nieczystości z następujących miejsc:
1) Działka gminna nr 3086 w Garnku:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
2) Działka gminna nr 506; 51/1; 51/2; 51/3 w Kłomnicach przy ul. Zdrowskiej (targowisko):
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 3 szt,
— ilość wywozów 12;
3) Budynek Urzędu Gminy Kłomnice przy ul. Strażackiej 20 w Kłomnicach
 
— kontener o pojemności 7 m3 – 1 szt.
— ilość wywozów 36;
4) Oczyszczalnia ścieków przy ul. Częstochowskiej w Kłomnicach:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 3 szt,
— ilość wywozów 12;
5) Wywóz skratek z oczyszczalni ścieków w Kłomnicach:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 2 szt,
— ilość wywozów 12;
6) Oczyszczalnia ścieków w Hubach:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
7) Wywóz skratek z oczyszczalni ścieków w Hubach:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 2 szt,
— ilość wywozów 12;
8) Wywóz zawartości piaskowników z oczyszczalni ścieków w Hubach
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
9) Wywóz skratek z oczyszczalni ścieków w Nieznanicach:
— pojemnik o pojemności 240 l – 2 szt,
— ilość wywozów 12;
10) Boisko Orlik w Rzerzęczycach:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
11) Boisko Orlik w Nieznanicach:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
12) Budynek Gminny przy ul. Częstochowskiej w Zawadzie:
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
13) Świetlica przy ul. Kłomnickiej 31 w Zdrowej
— pojemnik o pojemności 1 100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
14) Budynek gminny przy ul. Głównej 9 w Garnku
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
15) OSP przy ul. Skrzydlowskiej 80 w Rzerzęczycach
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
16) OSP przy ul. Wolności 32 w Karczewicach
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
17) OSP przy ul. Główna 56 w Skrzydlowie
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
18) OSP przy ul. Głównej 31 w Chorzenicach
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
19) OSP przy ul. Częstochowskiej 19 w Pacierzowie
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
20) OSP przy ul. Łąkowej 32 w Konarach
— pojemnik o pojemności 120 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
21) Plac zabaw w Kłomnicach, ul. Parkowa (działka nr 354)
— pojemnik o pojemności 1100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
22) Plac zabaw w Karczewicach, ul. Wolności (działka nr 177)
— pojemnik o pojemności 1100 l – 1 szt,
— ilość wywozów 12;
23) Teren Gminy Kłomnice (ilość odpadów ok. 150 Mg (wywóz odpadów na telefon, średnio 1-2 razy w miesiącu): objazd terenu Gminy w celu uprzątnięcia luzem leżących worków z odpadami zlokalizowanych na terenie sołectw.
 
24) Zamawiający zastrzega sobie możliwość doposażenia nieruchomości będących własnością Gminy Kłomnice w dodatkowy kontener o pojemności 7 m3 (1 szt) i ilości wywozów 10 razy oraz dodatkowy 1 pojemnik o pojemności 1 100 l i częstotliwości wywozu 30 razy. Doposażenie dotyczy nieruchomości na których mogą odbywać się np. imprezy okolicznościowe itp.
Uwaga:
Zakres robót jest wielkością szacunkową i maksymalną, a zlecony zakres prac może być mniejszy.
3. Obowiązki Wykonawcy:
3.1. Wykonawca jest obowiązany przekazać odpady do instalacji posiadającej status regionalnej instalacji do przetworzenia odpadów komunalnych zgodnie z Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego lub do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi tego regionu, wskazanych w uchwale w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami na zasadach określonych w ustawie z 13.9.1996 o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
3.2. Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia miejsc wymienionych w ust 2 niniejszego rozdziału w pojemniki/kontenery. Pojemniki na odpady winny być nowe lub w dobrym stanie technicznym (używane) spełniające obowiązujące normy.
3.3. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia przewożonych odpadów przed wysypaniem.
3.4. Wykonawca jest zobowiązany do zbierania odpadów, które w trakcie odbioru pojemnika/pojemników zostaną rozsypane – obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników lub kontenerów.
3.5. Wykonawca jest zobowiązany do okazania na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa,
3.6. Wykonawca jest zobowiązany do naprawy lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie (uszkodzenia chodników i innych urządzeń),
3.7. Wykonawca jest zobowiązany do przekazywania karty przekazania odpadów i dowodów wagowych (określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 8.12.2010 w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów – Dz.U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1673 z późń zm.),
3.8. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi, w liczbie co najmniej takiej, jak w złożonej w postępowaniu przetargowym ofercie,
3.9. Wykonawca jest zobowiązany do wyposażenia własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież z widocznym logo firmy,
3.10. Oferta musi uwzględniać wszystkie koszty związane z prawidłową realizacją zamówienia.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
 
90500000, 90000000, 90512000, 34928480
II.1.7)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)
Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)
Całkowita wielkość lub zakres:
Przekracza wartość 207 000 EUR.
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp w wysokości do 50 % wartości zamówienia podstawowego opisanych szczegółowo w Rozdziale 2 SIWZ.
Zamawiający udzieli takich zamówień w przypadku pojawienia się zapotrzebowania na usługi objęte przedmiotem zamówienia ponad bieżące zamówienie w okresie objętym umową. Zamówienie uzupełniające stanowić będzie nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.
II.2.2)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)
Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)
Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Okres w miesiącach: 11 (od udzielenia zamówienia)
 
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)
Wymagane wadia i gwarancje:
1. Wykonawca przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości
1 000 PLN (słownie: tysiąc zł 00/100).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidywanych w art. 45 ust. 6 ustawy:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym ze poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Kłomnice, ul. Strażacka 20,
42-270 Kłomnice, sekretariat pokój 103 lub dołączyć do oferty.
6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Kłomnicach Nr 65 8264 00022 001 000 00039 0004
(potwierdzoną kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do materiałów przetargowych)
Uwaga! Wniesione wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy kwota wadium znajdzie się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
7. Wykonawcy wpłacając wadium powinni zawsze podawać tytułu i numeru sprawy przetargu tj. Wywóz nieczystości stałych z budynków komunalnych, użyteczności publicznych oraz innych nieruchomości będących własnością Gminy Kłomnice, nr sprawy GKI-I.271.38.2014.
8. W przypadku wykonawców składających wspólną ofertę wadium winno być wniesione przez ustanowionego pełnomocnika w imieniu wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę.
9. Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona akceptowaną przez Zamawiającego formą wadium w wymaganej wysokości zgodnie z art. 24 Prawa zamówień publicznych.
10. W zakresie wadium obowiązują uregulowania ustawy Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
III.1.2)
Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
1. Zgodnie z zapisami wzoru umowy wybrany Wykonawca, najpóźniej w dniu podpisania umowy, zobowiązany będzie wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny ofertowej brutto.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz.730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. Jeżeli zabezpieczenie jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na konto Gminy Kłomnice:
Bank Spółdzielczy w Kłomnicach
Nr 65 8264 00022 001 000 00039 0004
przedstawiając zamawiającemu potwierdzenie przelewu najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
Jeżeli zabezpieczenie jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w punkcie obsługi interesanta (parter) Urzędu Gminy najpóźniej w dniu zawarcia umowy.
4. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
5. Poręczenie lub gwarancja musi zawierać klauzulę o nieodwoływalności oraz zapewnić bezwarunkową wypłatę przez Gwaranta (Poręczyciela) na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego kwoty zabezpieczenia, w wysokości wskazanej w żądaniu. Zamawiający ma prawo żądania kwot do wysokości wartości zabezpieczenia.
6. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone Wykonawcy w trybie określonym w art. 148 ust. 5, art. 151 ust. 1 ustawy PZzp.tj. zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone w terminie 30 dni od rozliczenia przedmiotu zamówienia.
7. Zamawiający nie dopuszcza tworzenia zabezpieczenia poprzez potrącenia z należności za częściowo wykonane usługi.
III.1.3)
Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
1. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie, zgodnie z przepisem art. 23 ustawy – Prawo zamówień publicznych, w formularzu ofertowym należy zaznaczyć, że ofertę składa podmiot wspólny/konsorcjum.
2. Wymienić firmy wchodzące w skład podmiotu wspólnego/konsorcjum.
3. Podać pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania podmiotu wspólnego/konsorcjum w postępowaniu.
4. Wspólnicy podmiotu wspólnego/ konsorcjum ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
III.1.4)
Inne szczególne warunki
Wykonanie zamówienia podlega szczególnym warunkom: nie
III.2)
Warunki udziału
III.2.1)
Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:
A. Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności Zamawiający żąda:
1. aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Kłomnice
2. aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydane przez właściwy organ,
3. jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza Terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w niniejszym ustępie pkt 1 i 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Nie podlegać wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia na podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Pzp
Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunku:
Wykonawca musi oświadczyć, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp i przedłożyć dokumenty wskazane w rozdziale 12 część B. SIWZ
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie warunki, o których mowa w rozdziale 11 pkt 1, 2, 3 i 4 SIWZ mogą spełniać łącznie, a warunek, o którym mowa w rozdziale 11 pkt 5 SIWZ musi spełniać każdy Wykonawca samodzielnie.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych do oferty dokumentów i oświadczeń według zasady „spełnia”/ „nie spełnia”.
Wykonawca niespełniający któregokolwiek z warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony na podstawie art. 24 ust. 1-2 ustawy PZP.
B. W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Pzp, Zamawiający żąda:
1) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
3) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
5) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6) aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
7) Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp. jak również art. 4 pkt 14 w rozumieniu ustawy z 16.2.2007, o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331, ze zm. ), albo informację/oświadczenie
o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ).
8) oświadczenia Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu na postawie art. 24 ust 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SIWZ );
9) oświadczenia Wykonawcy, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu określone
w art. 22 ust. 1 pkt 1–4 ustawy Pzp (załącznik nr 3 do SIWZ).
2) Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert z tym, że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. B ust. 1 niniejszego rozdziału składa następujące dokumenty:
1) zamiast dokumentów opisanych powyżej w ust. 1 pkt 1–3 i pkt 5 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) zamiast dokumentu opisanego powyżej w ust. 1 pkt 4 i pkt 6 – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8,10 i 11 ustawy.
4) Dokumenty, o których mowa w ust. 3 pkt 1 lit. a i c oraz pkt 2, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Reguły określone w ust. 4 stosuje się odpowiednio.
6) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
F.
11. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie, dokumenty wymienione w pkt B ust. 1 pkt) 1 – 8), muszą być złożone przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oddzielnie, zaś dokumenty wymienione w pkt A, C, D i E (określonych w SIWZ)Wykonawcy mogą złożyć łącznie. Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić Pełnomocnika. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców
12. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
13. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i określonych w Rozdziale 11 pkt 1 – 5 polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymienionych w Rozdziale 12 pkt B – ust. 1 pkt 1) – 8) oraz E, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
G.
Inne uwarunkowania:
1. Formularz ofertowy – zał. Nr 1 do SIWZ
2. dokument zobowiązania podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt F ppkt 2, potwierdzający dysponowaniem wiedzą i doświadczeniem, potencjałem technicznym, zdolnościach finansowych, z którego wynikać będzie udział takiego podmiotu w wykonywaniu zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy, jeżeli wykonawca zamierza polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru pranego łączącego go z nimi stosunków podmiotu trzeciego)
— dokument pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna, itp.)w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy),
— kopia dowodu wniesienia wadium.
III.2.2)
Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawca musi wykazać, że:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie niższej niż 70 000 PLN. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów: opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:
w wysokości nie mniejszej niż 70 000 PLN.
Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków udziału w postepowaniu na podstawie złożonych do oferty dokumentów i oświadczeń według zasady spełnia/ nie spełnia.
III.2.3)
Kwalifikacje techniczne
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie
Wykonawcy powinni posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie poprzez wykonanie,
a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie, w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, usług odpowiadających swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, w ramach których odbierał odpady komunalne w ilości co najmniej 2000,00 Mg/rok, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączenie dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o dokumenty – wykaz wykonania/wykonywania usług – załącznik nr 5 do SIWZ.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda następujących dokumentów:
— wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane tj. usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia, w ramach których odebrane/odbierane są odpady komunalne w ilości co najmniej 2000,00 Mg/rok,
Do wykazu należy dołączyć dowody, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami są:
— poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych, poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
— oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia,
W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem na rzecz, którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ust. 1. pkt 2.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ
Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
Wykonawca musi wykazać, że: dysponuje lub będzie dysponować w celu wykonania zamówienia samochodami specjalistycznymi i samochodem ciężarowym, spełniającymi wymagania techniczne określone przepisami ustawy prawo o ruchu drogowym oraz innymi przepisami szczególnymi, w ilości: co najmniej jeden pojazd przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników o pojemności 1 100 l
 
i kontenera o pojemności 7 m3 (własnego lub wynajętego).
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu dokonywana będzie metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o dokumenty - wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 6 do SIWZ.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę odpowiedniego potencjału technicznego oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
— wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – wykazu wymaganego sprzętu opisanego w Rozdziale 11 ust. 3 SIWZ wg wzoru określonego w załączniku nr 6 do SIWZ.
III.2.4)
Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)
Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)
Informacje dotyczące określonego zawodu
Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
III.3.2)
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
 
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Rodzaj procedury
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)
Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)
Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)
Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)
Kryteria udzielenia zamówienia
 
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
 
1. Cena. Waga 90
 
2. Termin płatności faktury. Waga 10
 
IV.2.2)
Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)
Informacje administracyjne
IV.3.1)
Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
IV.3.2)
Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)
Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
28.1.2015 - 09:00
IV.3.5)
Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
Inny: Polski.
IV.3.7)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)
Warunki otwarcia ofert
Data: 28.1.2015 - 9:15
 
Miejscowość:
Urząd Gminy Kłomnice, pk. 103.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
VI.2)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
VI.3)
Informacje dodatkowe
Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień umowy na podstawie
art. 144 Pzp w przypadku, gdy:
a) Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
b) Wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony.
c) Przekształcenia podmiotowego Wykonawcy.
d) Nastąpią zmiany wywołane przyczynami zewnętrznymi, które w sposób obiektywny uzasadniają potrzebę tej zmiany, niepowodujące zachwiania równowagi ekonomicznej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym,
e) W zakresie terminu i sposobu wykonania Umowy w przypadku, gdy niezbędna jest zmiana sposobu wykonania lub terminu realizacji Przedmiotu Umowy, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania Umowy;
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
 
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.4.2)
Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Zasady, terminy oraz sposób korzystania ze środków ochrony prawnej szczegółowo regulują przepisy działu VI ustawy Pzp – Środki ochrony prawnej (art. 179–198 g ustawy).
2. Środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Pzp przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), przysługują również organizacjom wpisanym na listę organizacji uprawnionych do wnoszenia środków ochrony prawnej, prowadzoną przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
4. Terminy wnoszenia odwołań:
a) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane faxem lub drogą elektroniczną, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób;
b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień SIWZ, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej;
c) odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 1–2. wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
5. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
6. Odwołanie powinno wskazywać czynności lub zaniechanie czynności, zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
7. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
8. Odwołanie podlega rozpoznaniu, jeżeli:
a) nie zawiera braków formalnych;
b) uiszczono wpis (wpis uiszcza się najpóźniej do dnia upływu terminu do wniesienia odwołania, a dowód jego uiszczenia dołącza się do odwołania).
9. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą faxu lub drogą elektroniczną.
10. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
11. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy ustawy Pzp nie stanowią inaczej.
12. Skargę wnosi się do sądu właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Izby, przesyłające jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
13. W terminie 21 dni od dnia wydania orzeczenia skargę może wnieść także Prezes Urzędu. Prezes Urzędu może także przystąpić do toczącego się postępowania. Do czynności podejmowanych przez Prezesa Urzędu stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego o prokuraturze.
14. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub zmianę orzeczenia w całości lub w części.
15. W postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia skargi nie można rozszerzyć żądania odwołania ani występować z nowymi żądaniami.
VI.4.3)
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
18.12.2014