artykuł nr 1

Zarządzenie nr 228/2015 Wójta Gminy Kłomnice z dnia 25.11.2015

 

OR. 0050.228.2015
Zarządzenie Nr 228/2015
Wójta Gminy Kłomnice
z dnia 25.11.2015r.
 
w sprawie: przeprowadzenia okresowego spisu z natury środków trwałych
 
Na podstawie art. 26 Ustawy o rachunkowości z dnia 29.09.1994 r.(Dz. U. z 2013 r., poz. 330 z późn. zm) oraz Zarządzenia Wójta Gminy Kłomnice z dnia 31.12.2010 r. w sprawie ustalenia dokumentacji przyjętych zasad rachunkowości w Urzędzie Gminy Kłomnice,
 
zarządza się, co następuje:
 
§1.
Przeprowadzić okresowy spis z natury środków trwałych w dniach od 1 grudnia 2015 roku do dnia 15 stycznia 2016 roku w jednostce Urzędu Gminy według stanu na dzień 31.12.2015 roku.
  §2 . 
 Powołuje się Komisję Likwidacyjną w osobach:
1. Magda Michoń  - przewodnicząca zespołu
2. Mariusz Ociepa - członek komisji
3. Agata Jaszczyk - członek komisji
Powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną w osobach:
1. Bożena Lara - przewodnicząca zespołu
2. Marlena Bąk- członek komisji
3. Ewelina Wilk - członek komisji
  §3.
 W celu przeprowadzenia spisu powołuje się zespoły spisowe w składzie:

I zespół spisowy      1. Sylwia Kuban - przewodnicząca zespołu
2. Aleksandra Stępień – członek zespołu
3. Adam Równiak - członek zespołu

II zespół spisowy   1. Paweł Wysocki - przewodniczący zespołu
2. Justyna Kwarciak – członek zespołu
3. Teresa Michoń - członek zespołu
III zespół spisowy 1. Michał Łągiewka - przewodniczący zespołu
2. Anita Stępień – członek zespołu
3. Joanna Woch Muszyńska - członek zespołu

Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za  właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
 
  §4.
1.   Spisu z natury należy dokonać poprzez ogląd i przeliczenie środków trwałych.
2.   Inwestycje rozpoczęte należy uzgodnić z ewidencją prowadzoną na stanowisku  merytorycznym.
3.   Środki trwałe trudno dostępne oglądowi, takie jak grunty, budowle podziemne, instalacje itp. należy zinwentaryzować poprzez porównanie danych w księgach rachunkowych z odpowiednimi dokumentami źródłowymi i weryfikacji wartości tych składników.
4.   W przypadku stwierdzenia środków trwałych, kwalifikujących się do likwidacji (zużycie techniczne, zniszczenie itp.) należy odnotować ten fakt w kolumnie „Uwagi". Należy również uzupełnić brakujące oznakowanie środków trwałych.
5.    Druki arkuszy spisu z natury pobiera przewodniczący zespołu od pracownika księgowości, prowadzącego książkę druków zarachowania.
§5.
1.   Po zakończeniu czynności inwentaryzacyjnych przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej złoży niezwłocznie sprawozdanie końcowe z przebiegu inwentaryzacji
2.   Po ustaleniu różnic przez księgowość, zespół spisowy wspólnie z komisją inwentaryzacyjną ustali przyczyny ich powstania w protokole, w którym przedstawi także umotywowane wnioski, co do sposobu ich rozliczeń.
3.    Ostateczną decyzję w sprawie rozliczenia różnic podejmuje kierownik jednostki organizacyjnej - Wójt Gminy.
4.   Wyniki inwentaryzacji winny być ujęte w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
  §6
 Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy
§7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.