artykuł nr 1

Uchwała Nr 279/XXXIX/2010 Rady Gminy Kłomnice z dnia 17.08.2010r.

 

UCHWAŁA NR  279/XXXIX/2010
 RADY GMINY KŁOMNICE
Z DNIA 17.08.2010r.

w sprawie trybu prac i procedury uchwalania budżetu Gminy Kłomnice oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz  art. 234, art. 235 ust. 4, art. 236 oraz art. 238 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)

Rada Gminy Kłomnice uchwala, co następuje:

§ 1

Ustala się tryb prac i procedurę uchwalania budżetu Gminy Kłomnice oraz rodzaje i szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 2

Projekt budżetu Gminy na rok budżetowy Wójt Gminy przygotowuje w oparciu o:

1) założenia projektu budżetu oraz kierunki polityki społecznej i gospodarczej Gminy,

2) założenia projektu budżetu państwa, określające podstawowe wskaźniki prognozy makroekonomicznej,

3) informacje Ministra Finansów o planowanych rocznych kwotach subwencji ogólnej oraz planowanej na dany rok kwocie dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych,

4) informacje Wojewody Śląskiego o kwotach dotacji celowych na zadania własne i zadania z zakresu administracji rządowej,

5) informacje Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Częstochowie o kwotach dotacji na zadania związane z prowadzeniem i aktualizacją stałego rejestru wyborców,

6) własne kalkulacje i analizy

7) wnioski Radnych Gminy, Komisji Rady Gminy i sołectw z terenu Gminy.

§ 3

W opracowaniu projektu uchwały budżetowej udział biorą:

1) Skarbnik Gminy,

2) Zastępca Wójta,

3) Sekretarz,

4) Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy,

5) Pracownicy Urzędu Gminy, tj. kierownicy komórek organizacyjnych i pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy.

§ 4

1. Kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych, pracownicy Urzędu Gminy, radni i sołtysi przedkładają materiały planistyczne do 30 września.

2. Wójt w terminie do 15 listopada przedkłada projekt uchwały budżetowej:

  a) Radzie Gminy jako organowi stanowiącemu jednostki samorządowej

  b) Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania

3. Wójt Gminy rozpatruje otrzymane wnioski od Rady Gminy pod kątem ewentualnej możliwości ich uwzględnienia i opracowuje stosowne autopoprawki do projektu uchwały budżetowej.

4. Komisje stałe Rady Gminy opracowują opinie do projektu uchwały budżetowej wraz z autopoprawką przed jej uchwaleniem.

5. Wójt Gminy przedstawia na sesji budżetowej Radzie Gminy opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej.

6. Rada Gminy podejmuje uchwałę budżetową Gminy do 31 grudnia.

§ 5

1. Projekt uchwały budżetowej wraz z autopoprawką jest rozpatrywany na posiedzeniach komisji stałych Rady Gminy w terminie określonym przez Przewodniczącego Rady Gminy, umożliwiającym uchwalenie budżetu Gminy przed rozpoczęciem roku budżetowego.

2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach budżet może być uchwalony nie później niż do 31 stycznia roku budżetowego.

3. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej Gminy podstawą gospodarki finansowej jest projekt uchwały budżetowej przedstawiony Radzie Gminy.

§ 6

Uchwała budżetowa Gminy Kłomnice obejmuje:

1)   prognozowane dochody budżetu Gminy według źródeł ich powstawania oraz działów klasyfikacji budżetowej, w podziale na dochody:

  a) bieżące

  b) majątkowe,

2)    wydatki budżetu Gminy według działów, rozdziałów klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:

  a) wydatków bieżących, w tym:

- wydatki jednostek budżetowych, w tym wynagrodzenia  i składki naliczane od   wynagrodzeń oraz wydatki związane z realizacją statutowych zadań,
- dotacje na zadania bieżące
- świadczenia na rzecz osób fizycznych
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii   Europejskiej i innych źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi, w części   związanej z realizacją zadań Gminy Kłomnice
- obsługę długu Gminy Kłomnice,

  b) wydatków majątkowych, w tym:

- wydatki majątkowe na zadania inwestycyjne współfinansowane z środków Unii Europejskiej

  - pozostałe wydatki majątkowe

3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetu Gminy,

4) przychody i rozchody budżetu Gminy,

5) wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne (z ich wyodrębnieniem),

6) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na:

  a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu

  b) finansowanie planowanego deficytu

  c) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań  z tytułu zaciągniętych kredytów i  

  pożyczek oraz emisji papierów wartościowych,

7) zakres i kwoty dotacji podmiotowych,

8) zakres i kwoty dotacji celowych,

9) dochody i wydatki związane z realizacja zadań  z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie Kłomnice ustawami oraz zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

10) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz  Przeciwdziałania Narkomanii,

11) upoważnienia dla Wójta Gminy Kłomnice,

12) wydatki w ramach funduszu sołeckiego.

§ 7

Wójt Gminy wraz z projektem uchwały budżetowej opracowuje objaśnienia do projektu uchwały budżetowej, obejmujące:

1) ogólną charakterystykę budżetu

2) omówienie projektu planu dochodów i wydatków z uwzględnieniem planu na zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego.

§ 8

Traci moc uchwała Nr 133/XX/08 Rady Gminy Kłomnice z dnia 10.10.2008r. w sprawie procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu gminy.

§ 9

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kłomnice.

§ 10

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.