artykuł nr 1

PROTOKÓŁ SESJI Nr XI/07

PROTOKÓŁ Nr XI/07

 

z sesji Rady Gminy Kłomnice odbytej w dniu 11.10.2007 roku.

 

Sesji przewodniczył p.Łapeta Jarosław – Przewodniczący Rady Gminy Kłomnice.

 

W sesji udział wzięli wszyscy radni – 15 osób.

 

XI sesję Rady Gminy otworzył jej Przewodniczący, powitał wszystkich przybyłych radnych, Wójta, Z-cę Wójta Gminy, Sekretarza Gminy, zaproszonych Komendanta Miejskiego Policji w Częstochowie p. Lecha, Z-cę Komendanta p. Bednarka, Komendanta Komisariatu Policji w Kłomnicach p. Jączyka, radnych powiatowych w osobach p. Milca, p. Śliwakowskiego, sołtysów i wszystkich mieszkańców gminy, którzy zechcieli przysłuchiwać się obradom sesji, po czym zgodnie z Postanowieniem 8/07 zaproponował porządek obrad stwierdzając jednocześnie, że sesja jest prawomocna ponieważ biorą w niej udział wszyscy radni.

Porządek obrad przedstawiał się następująco:

  1. Otwarcie i stwierdzenie prawomocności sesji.
  2. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Usprawiedliwienie nieobecności radnych na sesji.
  5. Przyjęcie interpelacji i zapytań.
  6. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
  7. Powołanie Komisji Skrutacyjnej.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie: użyczenia na czas oznaczony lokalu w budynku Zespołu Gminnego Nr 2 dla Komisariatu Policji w Kłomnicach – zaproszenie Komendanta Miejskiego Policji w Częstochowie.
  9. Ustalenie zasad głosowania i wybór ławników do Sądu Okręgowego w Częstochowie i Sądu Rejonowego w Częstochowie – podjęcie uchwały.
  10. Podjęcie uchwał w sprawie:

- upoważnienia Wójta Gminy Kłomnice do zawarcia porozumienia z Prezydentem Miasta Częstochowy,

- ustalenia wysokości diet dla sołtysów za udział w posiedzeniach Rady Gminy,

- przyjęcia „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2007-2012.

  1. Sprawozdania Przewodniczących stałych komisji Rady z działalności za i półrocze 2007r.
  2. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje i zapytania składane do Wójta Gminy oraz informacja Wójta o działalności międzysesyjnej.
  3. Komunikaty, wolne wnioski.
  4. Zamknięcie obrad sesji.

 

Do odczytanego porządku obrad nikt z radnych nie wniósł uwag ani innych propozycji.

Przewodniczący poddał pod głosowanie przyjęcie w/w porządku obrad :

- za przyjęciem – głosowali wszyscy radni.

 

 

 

 

 

ad.pkt.3

 

Przewodniczący nadmienił, że protokół z ostatniej sesji był wyłożony w biurze Rady,  przed sesją oraz jest w BIP Urzędu Gminy. Każdy kto chciał mógł się z nim zapoznać i wnieść ewentualnie swoje uwagi. Następnie zaproponował, by protokół ten przyjąć bez odczytania.

Za takim przyjęciem głosowali – wszyscy radni.

 

ad.pkt.4

 

W sesji udział wzięli wszyscy radni – lista obecności w załączeniu.

 

ad.pkt.5

 

Interpelacje na piśmie złożyło dwóch radnych : p. Śliwakowska Małgorzata i p. Ligocki Marek

Interpelacje w załączeniu.

Zapytań nie było.

 

ad.pkt.6

 

Rada jednogłośnie powołała Komisję Uchwał i Wniosków w składzie:

  1. Cieślak Wiesław
  2. Gonera Paweł
  3. Modlasiński Zbigniew

 

ad.pkt.7

 

Rada jednogłośnie powołała Komisję Skrutacyjną w składzie:

  1. Majer Stanisława
  2. Milczarek Wojciech
  3. Perliński Andrzej

 

ad.pkt.8

 

Wójt-już ponad 7 lat gościmy u nas Komisariat Policji, który zajmuje się obsługą 5 gmin. Warunki w jakich pracują dużo odbiegają od norm unijnych. Wystąpiliśmy z propozycją, by odbudować stary ich budynek i wymówić lokal, bo nam brakuje pomieszczeń.

Wójt poprosił o wypowiedź w tej sprawie Komendanta Miejskiego.

Komendant Miejski p. Lech poinformował, że funkcje tę pełni od 15 czerwca b.r.

- Jesteśmy po rozmowach z Komendą Główną i mamy potwierdzenie, że będą środki na odbudowę tego starego budynku w Kłomnicach. Tylko 2 lata na tą obudowę będzie za mało, proszę Radę Gminy o przedłużenie tego okresu do 3 lat.

Łapeta J.-korzystając z okazji, że obecni są Komendanci Policji na naszej sesji proszę o zapytania w sprawie bezpieczeństwa na terenie naszej gminy czy inne.

Nikt z obecnych nie zgłosił zapytań.

Wójt zwrócił się do Rady z wnioskiem o przyjęcie w projekcie uchwały dot. użyczenia lokalu dla Komisariatu Policji na okres 3 lat /w projekcie uchwały był zapis na 2 lata/.

Następnie głos zabrał Z-ca Komendanta Miejskiego p. Bednarek, który m.in. powiedział :

-prośba z naszej strony jest jeszcze jedna o współfinansowanie tej inwestycji bo środki mamy zapewnione. Chodzi o 100tys.zł, proszę by nie zapomnieć o udziale w tej budowie Komisariatu i ujęcia tej dotacji w budżecie gminy. Przyrzeczenia dot. budowy są wiarygodne i działania już rozpoczną się w przyszłym roku. W trakcie jest jeszcze przejmowania od banku 15 ar. gruntów. By robić dokumentację musi być uregulowana sprawa własnościowa. Nie będzie remontu tylko budowa, bo muszą być spełnione standardy unijne.

Przewodniczący-takie środki były już w tym budżecie, ale te pieniądze przeniesiono na usuwanie skutków trąby powietrznej.

- Zwrócił się z prośbą do Komendanta Policji w Kłomnicach o zwiększenie patroli na akty wandalizmu w naszej gminie. Niszczone są znaki drogowe, place zabaw, tablice informacyjne. Dla gminy to duże straty a poza tym jest duże niezadowolenie społeczeństwa.

Komendant Miejski – borykamy się z brakiem etatów, ale myślę że jak powstanie nowy Komisariat będzie napływ nowych ludzi, patrzę optymistycznie.

Przewodniczący poprosił Komisję Uchwał i Wniosków o odczytanie projektu uchwały.

Cieślak W.-odczytał projekt uchwały Nr 65/XI/07 w sprawie: użyczenia na czas oznaczony lokalu w budynku Zespołu Gminnego Nr 2 dla Komisariatu policji w Kłomnicach – do projektu uwag nie zgłoszono.

Nastąpiło głosowanie :

- za przyjęciem uchwały – głosowali wszyscy radni.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie podkreślając, że Rada jest zgodna co do tego by Komisariat Policji był w Kłomnicach oraz jest za tym, by była kontynuowana współpraca między samorządem a Policją.

Komendant Miejski p. Lech podziękował Radnym za podjęcie uchwały i obiecał, że dołoży wszelkich starań by ten Komisariat powstał.

Przewodniczący Rady podziękował zaproszonym Komendantom za przybycie i przeszedł do kolejnego punktu porządku obrad.

 

ad.pkt.9

 

Łapeta J.-jeśli chodzi o kandydatów na ławników do sądów, to trwa to już od czerwca, był przez Radę powołany zespół d/s opiniowania kandydatów na ławników. Radna Śliwakowska (członek w/w Zespołu) odczytała protokół w sprawie opinii zgłoszonych kandydatów – jak w załączeniu. Wszyscy kandydaci zostali zgłoszeni zgodnie z przepisami i opinia Zespołu jest pozytywna.

Przewodniczący Rady poinformował, że zgłoszeni kandydaci na ławników zostali zaproszeni na dzisiejszą sesję i Ci, którzy zechcą mogą się zaprezentować.

-Do Sądu Rejonowego w Częstochowie zgłoszono 5 kandydatów: p. Ciupis Cecylia, p. Woch Zofia ,p. Hereźniak Teresa, p. Przech Henryk, p. Wójcik Krzysztof. Czy ktoś z Państwa chciałby się przedstawić?

p. Ciupis Cecylia – jestem obecnie ławnikiem w Sądzie i chciałabym być jeszcze w następnej kadencji.

Hereźniak Teresa- ja jestem zainteresowana pracą w Sądzie.

Przech Henryk –zostałem zgłoszony poprzez Stowarzyszenie. Jako emeryt mam czas, który pozwali mi pracować jako ławnik.

Woch Zofia- byłam ławnikiem w poprzedniej kadencji, podoba mi się ta praca,  mam wiele czasu bo nie pracuję.

Następnie Przewodniczący Rady odczytał zasady głosowania tajnego na ławników informując że odbędą się 4 głosowania oddzielnie do Sądu Rejonowego w Częstochowie,  Sądu Rejonowego –Sądu Pracy, Sądu Okręgowego w Częstochowie i Sądu Okręgowego – Sądu Pracy, po czym poprosił Komisje Skrutacyjną o przeprowadzenie głosowania.

Najpierw odbyło się głosowanie do Sądu Rejonowego w Częstochowie. Komisja odczytywała kolejno nazwiska radnych,  którzy otrzymywali kartkę do głosowania i po skreśleniu kandydatów/ w wydzielonym do tego celu miejscu/ wrzucali kartki do przygotowanej urny.

Po przeprowadzeniu głosowania Komisja sporządziła protokół, na podstawie którego ławnikami do Sadu Rejonowego w Częstochowie zostali wybrani p. Ciupis Cecylia, p. Woch Zofia i p. Przech Henryk /protokół z głosowania w załączeniu/.Przewodniczący Rady pogratulował wybranym, nadmieniając że te osoby będą godnie reprezentować naszą gminę.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia kolejnego głosowania tajnego /na zasadach j.w./ do Sądu Rejonowego – Sądu Pracy w Częstochowie.

Po zagłosowaniu radnych Komisja odczytała protokół z głosowania, zgodnie z którym ławnikiem Sądu Rejonowego –Sadu Pracy w Częstochowie został wybrany p. Matusiak Zdzisław /protokół –jak w załączeniu/.

Następne głosowanie radnych dotyczyło wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Częstochowie. Zgłoszono 2 kandydatów,  natomiast Rada miała wybrać tylko jednego ławnika.

Przewodniczący rady poinformował, że kandydatka p. Świderska Krystyna nie mogła przybyć na sesję,  ponieważ w tej kadencji jest ławnikiem i obecnie jest na sprawie. Drugi kandydat natomiast jest na sali i może się przedstawić.

p. Majchrzak Eugeniusz –jestem obecnie dyspozycyjny, mam wykształcenie prawnicze, jako ławnik pracowałem dwie kadencje w Bytomiu i proszę o głos.

Komisja przeprowadziła głosowanie tajne, po czym odczytała protokół z tego głosowania. Na podstawie policzonych głosów ławnikiem Sądu Okręgowego w Częstochowie została wybrana p. Świderska Krystyna /protokół w załączeniu/.

Ostatnie głosowanie dotyczyło wyboru ławnika do Sądu Okręgowego –Sądu Pracy. Rada musiała wybrać jednego ławnika i kandydat był tylko jeden.

p. Nalewajka Andrzej-moją kandydaturę na ławnika zgłosiły Związki Zawodowe mojego Zakładu Pracy /PKP/.Poza tym jestem sołtysem wsi Witkowice

Po przeprowadzeniu głosowania Komisja Skrutacyjna odczytała protokół z głosowania tajnego, na podstawie którego ławnikiem w/w Sądu został wybrany jednogłośnie p. Nalewajka Andrzej /protokół w załączeniu/.

Przewodniczący Rady Gminy pogratulował wszystkim wybranym na ławników i poprosił Komisję Uchwał i Wniosków o odczytanie projektu uchwały w tej sprawie.

Modlasiński Z.-odczytał projekt uchwały Nr 66/XI/07 w sprawie : wyborów ławników do Sądu Okręgowego w Częstochowie i Sądu Rejonowego w Częstochowie /do projektu uchwały uwag nie wniesiono/.

Nastąpiło głosowanie :

- za przyjęciem w/w uchwały – głosowali wszyscy radni.

Prowadzący obrady stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie jak w załączeniu.

Nowo wybrany ławnik p.Przech podziękował Radzie za zaufanie,  nadmieniając, że ta praca nie będzie łatwa,  ale będzie to dla niego przygoda życiowa tym bardziej, że jest zwolennikiem przestrzegania prawa.

 

ad.pkt.10a/

 

Gonera P.-odczytał projekt uchwały w sprawie :upoważnienia Wójta Gminy Kłomnice do zawarcia porozumienia z Prezydentem Miasta Częstochowy /do projektu uchwały uwag nie zgłoszono/.

Wójt-po zmianie systemu oświaty i wprowadzeniu placówek niepublicznych, gmina na której znajduje się taka placówka otrzymuje dotacje. Do przedszkoli niepublicznych w Częstochowie jest dowożone kilkoro dzieci z naszej Gminy. I choć rodzice płacą czesne to Prezydent Miasta zwrócił się z pismem do nas o zwrot części dotacji na jedno dziecko.Jest to

nasz obowiązek,  tak mówi przepis.Dlatego proszę o zaakceptowanie tej uchwały.

Nastąpiło głosowanie :

- za przyjęciem w/w uchwały – głosowało 10 radnych,

- przeciwnych – nie było,

- wstrzymało się od głosu – 5 radnych.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta – jak w załączeniu.

 

ad.pkt.10b/

 

Modlasiński Z.-odczytał projekt uchwały Nr 68/XI/07 w sprawie: ustalenia wysokości diet dla sołtysów za udział w posiedzeniu Rady Gminy /do projektu uwag nie zgłoszono/.

Łapeta J.-sołtysi wykonują różne prace w terenie, są pomocą dla Urzędu Gminy, uczestniczą w różnych spotkaniach. Jesteśmy po wyborach i dlatego proponujemy taką stawkę.

Nastąpiło głosowanie :

- za przyjęciem w/w uchwały – głosowali wszyscy radni.

Przewodniczący stwierdził, że uchwała została przyjęta jednogłośnie – jak w załączeniu.

 

ad.pkt.10c/

 

Cieślak W.-odczytał projekt uchwały Nr 69/XI/07 w sprawie: „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2007-2012”/do projektu uchwały

uwag nie wniesiono/.

Wójt przybliżył zebranym sprawę dot. posiadania przez gminę mieszkań komunalnych i socjalnych m.in.:

- mamy5 budynków komunalnych, w których znajduje się 9 lokali oraz 3 budynki socjalne w Konarach, Garnku i Rzerzęczycach. Jako gmina mamy obowiązek zapewnienia naszym mieszkańcom w przypadku np. eksmisji mieszkania socjalnego. Brakuje nam tych mieszkań socjalnych, bo coraz więcej jest wyroków o eksmisji. Jest to obowiązek gminy i musimy myśleć o takich budynkach, w przeciwnym razie będziemy płacić czynsz. Ten program przewiduje środki na remonty tych mieszkań i plany kupna nowych lokali socjalnych.

Radni zapoznali się z programem przed sesją na komisjach. Pytań do Wójta nie było.

Nastąpiło głosowanie :

- za przyjęciem w/w uchwały – głosowało 13 radnych,

- przeciwnych – nie było,

- wstrzymało się od głosu – 2 radnych.

Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała została przyjęta. / jak w załączeniu/.

 

ad.pkt.11

 

Przewodniczący Rady przypomniał, że zgodnie ze Statutem Gminy Komisja Rewizyjna ma obowiązek składania sprawozdania ze swej działalności przed Radą, ponieważ sprawuje funkcję kontrolną dotyczącą wydatkowania środków i wnioskuje o absolutorium dla Wójta Gminy. Pozostałe stałe komisje Rady pracują natomiast nad tematami bieżącymi ale przy tej okazji też przestawią sprawozdania ze swej pracy.

Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za i półrocze 2007r odczytał jej przewodniczący p. Modlasiński Zbigniew /sprawozdanie w załączeniu/.

Prowadzący sesję nadmienił, że sprawozdanie jest zgodne z planem pracy komisji przyjętym przez Radę Gminy.

Wiśniewski L.-komisja składała wnioski, jaki był tryb rozpatrzenia tych wniosków?

Wójt-pomysł, by to OSP robiło Akcję ZIMA, zostało wzięte pod uwagę. Przewiduję, że 6 jednostek będzie brało udział w odśnieżaniu. w tamtym roku odbyły się trzy przetargi na odśnieżanie i dopiero za trzecim razem zgłosiła się jedna firma. 6 jednostek ma takie samochody, które mogą brać udział w odśnieżaniu. 23 października będzie spotkanie z naczelnikami, prezesami straży. Jest problem dotyczący braku kierowców, bo ci co są pracują zawodowo. Wniosek ten Komisji Rewizyjnej jest przyjęty.

Wiśniewski L.-p.Wójt odpowiedział, ale mój wniosek zmierzał w innym kierunku tzn. jaki jest tryb załatwiania wniosków? Komisja Rewizyjna jest najważniejsza, bo pełni funkcję kontrolną finansów. Wnioski mają być precyzowane na piśmie i w ciągu miesiąca komisja powinna otrzymać odpowiedź.

Radna Sioła, która jest członkiem tej komisja poinformowała, że komisja ustaliła sobie, że jeszcze raz w grudniu wezwie Prezesa OSP Skrzydlów, by ostatecznie dokonać rozliczenia tej jednostki.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania Komisji Rewizyjnej:

- za przyjęciem – głosowało 12 radnych,

- przeciwnych – nie było

- wstrzymało się od głosu – 3 radnych.

Prowadzący obrady stwierdził, że sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za i półrocze 2007r zostało przyjęte.

Następnie sprawozdania z działalności komisji stałych kolejno odczytywali :

  1. Śliwakowska Małgorzata – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Sportu, Zdrowia i Polityki Społecznej,
  2. Cieślak Wiesław – Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego, Finansów i Promocji Gminy,
  3. Bruś Witold – Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej.

Sprawozdania są załącznikami do protokołu.

Przewodniczący poinformował, że te sprawozdania komisji stałych jest to kwestia informacyjna,  czym te komisje się zajmowały,  nad czym pracowały.

Ligocki M.-w poprzedniej kadencji przewodniczący przedstawiali swoje sprawozdania co sesja i wydaje mi się, że łatwiej jest realizować wnioski, które są składane na bieżąco. w ten

sposób to my pomniejszamy rolę Rady, a na sesji było podsumowywanie pracy radnych.

- Dlaczego nie może być takich sprawozdań co miesiąc ?

Łapeta J.-my realizujemy swoje zadania zgodnie ze Statutem, my jako radni wiemy na bieżąco co się dzieje w gminie, bo spotykamy się na komisjach. Na sesjach natomiast przedstawiamy takie informacje zaproszonym gościom. Pan ujmuje,  że Rada nie pracuje. Komisja Rewizyjna ma zapis w Statucie, że co pół roku przedstawia Radzie swoje sprawozdanie. Stałe komisje przedstawiają w formie informacji. Ponadto o pracy Rady drukuje się artykuły w Gazecie Kłomnickiej, wszystko jest publikowane w BIP, radni wiedzą wszystko. Ja mam obowiązek realizować Statut Gminy, może trzeba zmienić w nim zapis, na dziś takiego obowiązku nie mamy.

Ligocki M.- ja nie powiedziałem, że Rada nie pracuje, bo największa praca jest na komisjach. Ale jeśli przedstawia się sprawozdanie po pół roku, to nikt już nie pamięta o szczegółach.

Łapeta J.-takie były ustalenia na początku kadencji. Bieżąca działalność Rady jest umieszczana w gazecie i sprawozdania co miesiąc ukazują się. Radna Śliwakowska zgłosiła wniosek, by na sesjach były przedstawiane same wspólne wnioski ustalane na komisjach i poddawane głosowaniu.

Radny Bruś poparł Przewodniczącego Rady, skoro w gazecie jest artykuł z pracy Rady co miesiąc, jest zbyteczne by jeszcze o tym mówić na sesjach.

Wójt-każdy radny ma prawo stawiać wnioski, ale to nie znaczy że Wójt musi je realizować. Jeśli musi, to uchwały Rady Gminy. Stąd proponuję, by na wspólnych komisjach opracowywać wnioski, jeśli będą mieć poparcie większości radnych, przedstawiać je, ale muszę realizować uchwały Rady.

Radny Perliński nawiązał do wniosków z objazdów dróg przez komisje i zapisu jaki jest w opisówce do budżetu.

Wójt wyjaśnił, że dlatego jest taki zapis, bo po zimie nie wiadomo jaki będzie stan dróg, to są sprawy techniczne do dogadania i dotyczą tylko dróg.

Przewodniczący Rady-jeśli będziemy szacować swoją pracę ilością interpelacji, wniosków i występowania to nie dojdziemy do niczego. Musimy być konkretni w działaniu, pozyskiwaniu środków, realizacji przyjętych zadań. Mieszkańcy czekają na czyny a nie na słowa. Czy wnioski z komisji mają być przedstawiane co miesiąc czy nie, to kwestia otwarta.

Są to nasze pierwsze spostrzeżenia. Dla mnie nie jest istotne co jaki czas, chodzi o realizację konkretnego zadania. Przed nami nowy rok i nowe wnioski do planu budżetu na 2008 rok.

Ligocki M. – zgłosił wniosek o przywrócenie sprawozdań przez przewodniczących stałych komisji co miesiąc.

Przewodniczący zaproponował, by tą dyskusję zamknąć i większością głosów /9 radnych głosowało za zamknięciem w/w dyskusji/ to ogłosił przechodząc do kolejnego punktu porządku obrad.

 

ad.pkt.12

 

Wójt poinformował, że na interpelacje pisemne radni otrzymają pisemne odpowiedzi, ale nadmienił że jest szansa na oświetlenie na ul. Księżej. Jeśli chodzi o ul. Częstochowską to regularnie wysyła się korespondencje dot. jej remontu. Szykuje się natomiast remont wiaduktu w Rudnikach i prawdopodobnie będzie objazd przez Kłomnice. Remont tej drogi ma polegać na nowej nawierzchni i chodnika. To nie będzie coś nowego.

-Zleciłem wykonanie projektu ul. Projektowanej w Kłomnicach. Od strony ul. Częstochowskiej będzie tylko wjazd, a wyjazd na ul. Pocztową.

-Działalność międzysesyjna, głównie poza gminą oraz związana z usuwaniem skutków trąby Otrzymaliśmy pomoc: od Rządu, od samorządów /ponad 1 mln. zł/, od Sejmiku Śląskiego.

Są to duże kwoty. Odbudowano już 89% domów mieszkalnych, choć wewnątrz te mieszkania nie są jeszcze takie jak by się chciało. Te miejscowości nabierają innego wyglądu i z tego trzeba się cieszyć. Zaczyna odbudowywać się budynki gospodarcze, jest akcja PZU. Odpowiadamy za to, co otrzymaliśmy od Rządu /5 127 300,-.zł/ by to wydać celowo i sensownie. Działalność moja wiąże się z bieżącą pracą w Urzędzie. Zainteresowanie naszą gminą jest duże, bo dużo występuję w mediach. Lecz nic złego się nie dzieje oprócz zazdrości niektórych osób. w okresie między sesjami było oddanie szkoły z łącznikiem w Kłomnicach, jest to ogromny sukces tamtej Rady i tej. Obiekt ten jest zmonitorowany i przedszkole w Kłomnicach. Będziemy to robić w innych placówkach. Została oddana ul. Strażacka w Zawadzie. Rozstrzygnięty jest przetarg na wodociąg w Zdrowej i w Adamowie na ul. Rycerską. Tu skorzystaliśmy ze środków z zewnątrz. Do końca listopada będzie to zrobione. Trwa budowa boiska w Skrzydlowie. Odbył się przetarg na wybudowanie boiska treningowego w Kłomnicach o nawierzchni syntetycznej.

ad.pkt.13

 

Perliński A.-zwrócił się z zapytaniem czy firma, która buduje Stację Paliw w Kłomnicach ma zezwolenie na wywóz gruzu z rozbiórki starej, a jest to materiał niebezpieczny,  który jest wywożony na prywatne posesje? /ul.Leśna/.

Wójt-decyzję o warunkach zabudowy wydaje gmina. Odnośnie gruzu, to my sami o tym decydujemy jeśli taki gruz przyjmujemy, mnie nikt o zgodę nie pytał. Nie mam w tym temacie wiedzy, nikt nie zgłosił się o składowanie tego gruzu.Na przyszłe targowisko był składowany gruz ceglany z trakcji elektrycznej, o tym wiem.

Przewodniczący Rady zaprosił wszystkich na Piknik „Razem na Wyżyny „, który odbędzie się w dniach 13 i 14 października w Rudnikach a także zachęcił obecnych do udziału w wyborach parlamentarnych.

Radna Majer w imieniu organizatorów zaprosiła obecnych na imprezę p.t. Dziękując za Polskę do Chorzenic 20.X.b.r., gdzie odbędzie się bieg masowy i chód sportowy pod patronatem R. Korzeniowskiego.

Sołtys z Witkowic poinformował Wójta, że przy placu zabaw jest demontowane ogrodzenie ujęcia wody w Witkowicach.

Ponieważ nie było więcej spraw, Przewodniczący Rady zamknął obrady XI sesji.

 

Na tym Protokół zakończono i podpisano : Przewodniczący Rady Gminy

 

Protokołowała : /-/J.Bieda /-/ mgr Jarosław Łapeta